Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: openemen via pc

  1. #11

    Standaard

    Ja, mijn effectenprocessor heeft wel een line-out, maar ik vind gewoon dat het veel beter klinkt via de phones uitgang, hoewel die daar niet voor gemaakt is. Waarom weet ik ook niet, maar het is echt zo.

    Over die drumsoftware gesproken: er zijn inderdaad wel nog andere programma's, maar volgens vergelijkende reviews op het net is die Digitonix echt wel de beste waar voor z'n geld. Andere software die ik uitprobeerde is echt wel stukken slechter. Alleen die Reason vind ik nog ruimer in mogelijkheden, maar dat is wel geen gebruiksvriendelijk programma en niet uitsluitend bedoeld voor drums. Van digitonix kan je een demo-versie downloaden via hun site, een volledige versie kost je slechts 10 euro of zo. Reason is echter wel een duur programma, maar hiervan vindt je een crack op het net, het is echter wel groot, en je moet er nog een soundbank voor downloaden die je vervolgens op CD-rom moet branden (200MB+600MB)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    dan ga ik die digtronix ofzo wel effe proberen.. die 10 euro valt nog wel te doen
    bedankt :smile:

  3. #13

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb nog niet zo heel veel ervaring, met opnemen, maar ik heb deze drums met de hand gemaakt met Fruityloops PRO. En later de gitaar ingespeeld terwijl de drum afspeelde in de multitrackeditor van het programma Cooledit Pro.

    ps: het nummer DARKNES dat je hier hoort is nog niet af want er moet nog een basloopje bij :smile: Verder vond ik het wel een mooi concept al zeg ik het zelf.

    http://megalodon.willruletheworld.co...n_Darkness.mp3

  4. #14

    Standaard

    zeg eh 'megalodon'. ben hier je demootje aan't downloaden, en het gaat tergend traag, vooruit, hoewel ik ADSL heb, das ni normaal

  5. #15

    Standaard

    [quote]
    Op 2002-03-30 13:53, schreef Megalodon:
    Hoi,

    Ik heb nog niet zo heel veel ervaring, met opnemen, maar ik heb deze drums met de hand gemaakt met Fruityloops PRO. En later de gitaar ingespeeld terwijl de drum afspeelde in de multitrackeditor van het programma Cooledit Pro.
    [end quote]

    doet me een beetje denken aan die doom-metal bands van 10 jaar geleden en een vleugje experimental. De drum-samples klinken goed, maar je hoeft wel niet steeds een cymbaal gelijk met de snare te laten klinken en een beetje teveel tremolo(-effect)-gebruik bij gitaar, maar dat zijn details uiteraard. Leuk dat er nog echte doom-adepten zijn



    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: metalbeast op 2002-04-01 01:25 ]</font>

  6. #16
    Junior Member
    Geregistreerd
    1 april 2002
    Locatie
    utr
    Berichten
    4

    Standaard

    je kan wellicht eens zoeken voor een ouwe ZOOM 9000, die als Voorhuisstudio er tussen zetten. Je kunt volume en sound digitaal regelen. Ik heb een Metal Zone 6 kanaals voor die ouwe zoom en speel zo direct in een audiorack. Yamo 120 watt en dan heb je een tolerant geluid. Dus ik zou zeggen: try, and don't you cry, now!

  7. #17

    Standaard

    Op 2002-04-01 01:24, schreef metalbeast:
    doet me een beetje denken aan die doom-metal bands van 10 jaar geleden en een vleugje experimental. De drum-samples klinken goed, maar je hoeft wel niet steeds een cymbaal gelijk met de snare te laten klinken en een beetje teveel tremolo(-effect)-gebruik bij gitaar, maar dat zijn details uiteraard. Leuk dat er nog echte doom-adepten zijn

    Wat downloaden betreft (je eerste reactie): Ik weet niet waar dat aan lag. Volgens mij is de server normaal gesproken niet langzamer dan normaal. However: het is een schoolserver en misschien waren er net studenten bezig om hun werk te downloaden ofzo.

    Verder:

    Dat met die snare/cymbaal kan misschien gaan irriteren ja...Het kutte is dat ik al die drumloops kwijt ben geraakt, dus zou ik ze helemaal opnieuw moeten maken.

    Ik vond het leuke van die drums dat ze wel redelijk 'echt' klinken i.p.v. van die techno drumsound zeg maar.

    Ik speel geen doommetal verder; puur wat in me opkomt. En dat stuk 'Darkness' kwam er gewoon 's uitrollen op een duistere avond :smile:

  8. #18

    Standaard

    ik heb vorige week net nog een nummer via computer opgenomen en ik ben er trots op. Heb nog wat dingen beter afgesteld, ben wat intensiever bezig geweest met de opnamen, en het geluid van gitaar,bas en drum is werkelijk dik in orde, veel beter dan vele demo's, zang staat er wel nog niet op. Ik zal het kortelings eens op het net zwieren, kan je reacties kwijt en wil ik wel wat technische uitleg verschaffen. Wat mij betreft zijn die analoge multitrackrecorders een geldverspilling, mij kost het geen rooie duit en het geluid is minstens zogoed (mede dankzij enkele tips op deze forumsite,dankjewel daarvoor).

  9. #19
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 april 2002
    Locatie
    Beilen (Drenthe)
    Berichten
    16

    Standaard

    Ja, ik gebruik zelf CakeWalkPro. Via de line-in op de pc speel ik mijn gitaarpartij er overheen.
    Mix ik de boel later af met MultiTrack-editor in CoolEditPro.

    Voorbeeld: http://ruud.kijkt.tv/ruud.mp3

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top