Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Gitaarkabel (?)

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2001
    Locatie
    Kop van Noord-Holland
    Berichten
    624

    Standaard

    Hé allemaal,
    ik vroeg mij iets af, namelijk:

    ik heb dus een Epiphone Les Paul Standard met een 30 watt Marshall transistor versterker. Dat ik dat setje kocht kreeg ik er een kabeltje bij van een meter of 3, en waarschijnlijk is dit niet een superkwalitatieve kabel.

    Maakt een goeie (dure) gitaarkabel veel uit in mijn situatie, of kan ik beter gewoon wachten en een knappe aanschaffen als ik ooit nog es een serieuze versterker koop.

    Gr. Dennis

  2. #2

    Standaard

    natuurlijk een goede kabel is belangrijk,maar je moet niet uit het oog verliezen "evenwicht tussen alle apparatuur"ik vermoed dat voorlopig, jou kabel voldoet aan de eisen,anders hoor je dat wel meteen!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2001
    Locatie
    Kop van Noord-Holland
    Berichten
    624

    Standaard

    ja ok dat was dus ook wat mij het eerste te binnen schoot. Maar voorlopig ben ik ook alleen maar aan het pielen op mijn slaapkamer, dus dan is het ook nog niet nodig.

    Wat zijn nou echte 'aanraders' op kabelgebied?
    En is het ook zo dat je signaalverlies oid krijgt als je langere kabels neemt?

  4. #4

    Standaard

    goede kabels zijn degene die geen geluid produceren bij aanraking tegen de vloer,broom van slechte masa contact door een te "open shield",flexibel genoeg zijn ,en met voldoende doorsnee bij de geleiders,vergulde jaks daarbij en dan heb je een goede kabel!het beste.

  5. #5

    Standaard

    Ik gebruik altijd kabels van spectraflex. Die kosten zo'n 43 euro voor 5 meter.

    Ze zijn erg goed, en fijn is dat je geen brom e.d. krijgt als je de kabel uit je gitaar trekt (om bijv. te wisselen).

    Ze zijn erg flexibel en als de plug kapot gaat wordt die gratis gemaakt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 december 2001
    Locatie
    Gendt (gld)
    Berichten
    1.508

    Standaard

    KLOTZ maakt wat mij betreft de beste kabels kwa geluidskwaliteit. Helaas is de robuustheid ervan niet zo heel erg bar.

    Doorgaans gebuik ik Neutrik pluggen en flexibele OFC, dubbel afgeschermde, monsterkabel. Werkt perfect. De Neutrik pluggen kosten ong euro 5,- per stuk en de kabel die ik gebruik kost zo'n euro 5,65 per/m. Gevolg; Mega goede en storingsvrije signaaloverdracht met een 'hufterproof' kabel van ong. euro 32,- per stuk.




    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chiel op 2002-03-07 15:49 ]</font>

  7. #7

    Standaard

    Ik gebruik George L kabel, de beste kabel kwa geluid volgens vele tests. Alleen zijn ze kwa robuustheid niet super. Daar is spectraflex veel beter in.

    Poeyerke: weet jij waar je in nederlands spectraflex kan kopen?


  8. #8

    Standaard

    Op 2002-03-08 10:09, schreef Grooveyard21:
    Ik gebruik George L kabel, de beste kabel kwa geluid volgens vele tests. Alleen zijn ze kwa robuustheid niet super. Daar is spectraflex veel beter in.

    Poeyerke: weet jij waar je in nederlands spectraflex kan kopen?

    Ik koop ze altijd bij een lokale muziekhandel in Roosendaal (Noord Brabant). Da's de enige die ik ken die ze heeft.

    Hij heeft er echter nnoit veel en heeft ze alleen omdat hij ze zelf gebruikt. Ik denk dat hij ze besteld bij Spectraflex zelf (kan je ook als particulier)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 oktober 2001
    Locatie
    Kop van Noord-Holland
    Berichten
    624

    Standaard

    En hoe zijn die Planet Waves? Zijn volgens mij van D'addario.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top