Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 54
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard welke footcontroller en midi systeem?

    test
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    Hallo daar,
    omdat ik geheel onbekend ben op het gebied van midi en racksystemen heb ik even een vraagje. Mijn versterkertop is alleen midi schakelbaar en heeft dus een midi-floorboard nodig om hem te kunnen gebruiken zonder op de knoppen van de versterker te drukken. Omdat ik steeds meer met effecten werk denk ik er over om in de toekomst alle effecten in een rack te zetten en dan samen met de amp midi te schakelen. Zo hoef ik niet meer te tap-dancen. Maar daar is het geld nu nog niet voor.

    Ik heb geen zin om eerst goedkoop gerei te kopen waar ik later weer niks aan heb en weer door moet verkopen. Op lange termijn wil ik:
    - alle effecten in een rack plaatsen (19" en losse pedaaltjes)
    - deze effecten samen met de amp aansluiten op zo'n midi-systeem

    Zo zou ik met een druk op de knop de gewenste effecten in kunnen schakelen en de amp kunnen switchen. Een mooi geluidje creëren dus, en onder een patch plaatsen.

    Op het moment zoek ik alleen een midi-pedaal voor de versterker maar het zou handig zijn als ik deze later kan gebruiken voor het systeem zoals boven beschreven.

    Kan iemand mij wat meer vertellen over de verschillen in deze systemen
    en welke footcontrollers op welk systeem aangesloten kunnen worden?

    Alvast bedankt!

    Grz. Bram
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 juli 2002
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    703

    Standaard

    Ik heb nog een peavey tubefex (midi) te koop
    en een Roland FC200 footcontroller,
    Beter kun je niet wensen, voor een spotprijs.
    Heins custom, Jackson SL1 amber burst, Charvel Spectrum black, Charvel Spectrum blue, Taylor CE114, Charvel 150SC, Yamaha FG-300 Morley PWB '70, RMC1, MXR CC delay, MXR Tremolo, Boss PS-3, Boss GE-7 (2x), tcE HOF, Marshall JCM800 2210, Marshall JCM800 2203, Marhall 8080, Marshall 8040, 2x12 open back cabinet custom made by Jurjen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    wat zijn de features?
    Hoeveel effecten kunnen er op aan gesloten worden? Kunnen dat 19"en losse pedaaltjes zijn? Hoeveel banks(zo heet dat toch?) kun je zelf maken?
    En wat is een spotprijs?
    Ik heb zelf gehoord over rocktron, axess en Custom audio electronics.
    Heb verder geen idee wat goed of slecht is en hoe de prijzen liggen.
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    je kan denken aan de Roland FC-200, of de Behringer Fcb1010. die eerste is de beste, maar is wel 2x duurder.......
    de roland heeft een ctrl knop, die handig kan zijn, de behringer heeft 2 expressie pedalen, wat ook handig is.
    deze kunnen 128 patches bevatten, over 12 banks. (10 patches per bank)

    hiermee kan je je top schakelen, maar het is wel te uitgebreid. maar aangezien je later toch meer erin wilt hebben is dit niet erg. je Fx`s (mits midi) kan je hiermee schakelen. voor je pedaaltjes (die niet midi zijn) moet je een looper aanschaffen, denk ik. hiermee kan je midi verschillende pedaaltjes aan/uit schakelen, en dit als patch opslaan.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVersteeg
    Ik heb zelf gehoord over rocktron, axess en Custom audio electronics.
    Heb verder geen idee wat goed of slecht is en hoe de prijzen liggen.
    Rocktron heeft Morris nu. Je zou hem kunnen vragen wat hij ervan vind. Axess zijn ook erg goed. Kijk eens op de Axess site en je zult zien. Ze hebben verschillende loopers en ook een midi footcontroller. Verder Custom audio. Ik heb de RSB-18 en ik vind het een geweldig apparaat. Ik heb een groot floorboard met 16 knoppen voor in 1 bank alles aan en uit te zetten en 5 knoppen waarmee ik van banken kan wisselen en GEEN expressie. 2 knoppen om in de banken omhoog en omlaag te gaan per 5 stuks. Dit zijn er ook nog eens 25 als ik me niet vergis. Ik gebruik die namelijk niet allemaal. Verder ik heb ik 10 mono loops die ik serieel en parallel kan gebruiken en 1 stereo loop. Voor mij werkt het goed alleen het is erg groot zoals ik al zeg en gebruik niet alles. Verder is die Behringer ook mooi en goedkoop. Vraag maar aan lordriffie. Roland heeft ook nog kleine midi controllers en mijn pa gebruikt nu van yamaha een MFC10. Die werkt zoals ik het hoor ook erg goed. heeft 10 knoppen en 1 expressie pedaal. Als ik me ook niet vergis staat er op de site van tubefreak een heel verhaal over midi footcontrollers en de verschillende merken geuren en kleuren.

    ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen.

    Groetjes Wimmeltje

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVersteeg
    Ik heb zelf gehoord over rocktron, axess en Custom audio electronics.
    Heb verder geen idee wat goed of slecht is en hoe de prijzen liggen.
    Rocktron heeft Morris nu. Je zou hem kunnen vragen wat hij ervan vind. Axess zijn ook erg goed. Kijk eens op de Axess site en je zult zien. Ze hebben verschillende loopers en ook een midi footcontroller. Verder Custom audio. Ik heb de RSB-18 en ik vind het een geweldig apparaat. Ik heb een groot floorboard met 16 knoppen voor in 1 bank alles aan en uit te zetten en 5 knoppen waarmee ik van banken kan wisselen en GEEN expressie. 2 knoppen om in de banken omhoog en omlaag te gaan per 5 stuks. Dit zijn er ook nog eens 25 als ik me niet vergis. Ik gebruik die namelijk niet allemaal. Verder ik heb ik 10 mono loops die ik serieel en parallel kan gebruiken en 1 stereo loop. Voor mij werkt het goed alleen het is erg groot zoals ik al zeg en gebruik niet alles. Verder is die Behringer ook mooi en goedkoop. Vraag maar aan lordriffie. Roland heeft ook nog kleine midi controllers en mijn pa gebruikt nu van yamaha een MFC10. Die werkt zoals ik het hoor ook erg goed. heeft 10 knoppen en 1 expressie pedaal. Als ik me ook niet vergis staat er op de site van tubefreak een heel verhaal over midi footcontrollers en de verschillende merken geuren en kleuren.

    ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb geholpen.

    Groetjes Wimmeltje

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 april 2003
    Locatie
    Oss
    Berichten
    1.316

    Standaard

    bedankt, ik zal eens op tubefreak gaan kijken. Ik heb Paul Lenders ook even een mailtje gestuurd aangezien hij er ongetwijfeld ook veel vanaf weet. Toen ik wat zat te inter-zappen zag ik ook zo'n groud controller van Voodoolab. Iemand daar ervaringen mee?
    TE KOOP: Warwick Corvette Proline 5-string

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVersteeg
    bedankt, ik zal eens op tubefreak gaan kijken. Ik heb Paul Lenders ook even een mailtje gestuurd aangezien hij er ongetwijfeld ook veel vanaf weet. Toen ik wat zat te inter-zappen zag ik ook zo'n groud controller van Voodoolab. Iemand daar ervaringen mee?
    De groundcontrol van voodoolabs is ook leuk maar volgens mij ook rond de 1000 euro als ik me niet vergis. Deze ligt in ongeveer dezelfde prijsklasse als de CAE RS-10. Ik las dat metallica nu bij hun nieuwe setup ook Voodoolabs gebruiken zowel james al Kirk. Als ik zou moeten kiezen zou ik eerst toch voor de behringer gaan. Ik denk dat je daar de komende tijd zeer goed mee uit de voeten kan.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BramVersteeg
    bedankt, ik zal eens op tubefreak gaan kijken. Ik heb Paul Lenders ook even een mailtje gestuurd aangezien hij er ongetwijfeld ook veel vanaf weet. Toen ik wat zat te inter-zappen zag ik ook zo'n groud controller van Voodoolab. Iemand daar ervaringen mee?
    De groundcontrol van voodoolabs is ook leuk maar volgens mij ook rond de 1000 euro als ik me niet vergis. Deze ligt in ongeveer dezelfde prijsklasse als de CAE RS-10. Ik las dat metallica nu bij hun nieuwe setup ook Voodoolabs gebruiken zowel james al Kirk. Als ik zou moeten kiezen zou ik eerst toch voor de behringer gaan. Ik denk dat je daar de komende tijd zeer goed mee uit de voeten kan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top