Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 52
  1. #1

    Standaard

    Mij ervaring met drummers en zangers zijn erg slecht. Te laat komen, zeuren, niet komen, veel te weinig oefenen, slecht/niet presteren. En toch wonderen verwachten!

    We willen met z'n allen heel graag goeie muziek maken, maar uiteindelijk gebeurt er dus veel te weinig

    Wat is jullie ervaring over het spelen in een band?

  2. #2
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Meestal is zeurderigheid, te laat komen etc een uiting van ontevredenheid over iets... ze zouden ook op gitaarforum.nl kunnen gaan klagen over die hyper-actieve gitarist :smile:

    Hoe lang zijn jullie al bij elkaar en in wat voor stadium is jullie band? (repertoire opbouwen / beginnend optreden / wereldwijde doorbraak / ...)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Wij hebben dat ook gehad met drummers idd. Nu hebben we een drumster, dat gaat echt veel beter. Niet van dat machogedrag om overal bovenuit te komen enzo, en gewoon op tijd. :smile:

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Onze drummer is erg jong. Als hij de boel op gaat bouwen is ie een uur bezig. Vroeger hadden we een vaste ruimte waar we altijd terecht konden . Geen probleem. Maar nu in die kleine hokjes van 5 bij 5 van 8 to 12 irrriteert dat.
    Zangeressen die drie kwartier gaan roken om vervolgens mnee te delen dat ze nog moeten inzingen.
    We kunnen om 8 uur starten maar vaak is dat pas na negen uur.
    Tja die zanger en sologitarist is een wereldgozer (ikzelf :smile

    Tja het oefenen?
    Regelmatig wordt de sfeer verziekt door slechte oefensessies, wat gaan we doen vanavond?
    Als er weer eens een schema is gaat dat 1 tot 2 weken goed en daarna weer wat gepiel.
    We kunnen het wel met zijn allen maar ja druk met werk , stemmingen etc.

    Eens in de zoveel tijd heb je dat magische uurtje, iedereen verkeerd in een soort trance en iedereen is geconcentreerd en speelt goed. Helaas is dat gevoel niet elke week aanwezig maar geeft voldoende drive om door te gaan.
    Voor mezelf is het belangrijk om regelmatig op te treden maar ook daarin is de taakverdeling niet zoals het moet (regelen ervan etc.). Zolang ik mijn nieuw verworven technieken kan gebruiken tijdens het oefenen. (een jam aan het eind vind ik van wezenlijk belang hiervoor) en we regelmatig een magisch uurtje hebben blijf ik doorgaan. Een andere band overweeg ik weleens maar dat gaat ook niet zo makkelijk. Een band is toch een soort relatie die je aangaat met ups en downs, niet te snel op geven.

    Hoe oefenen jullie , met bepaalde schema's of doen jullie wat in jullie opkomt, wie beslist dat?

  5. #5

    Standaard

    Onze band zit nog in de ontwikkelingsfase (daar zit je eigenlijk altijd in) We zijn nog bezig om een repertoire op te bouwen om een leuk optreden te kunnen verzorgen.
    Mede daarom vind ik het belangrijk om regelmatig te repeteren, en je 100% in te zetten op de momenten dat het nodig is.

    Ik ben ook van mening dat ieder bandlid zelf
    moet oefenen naast het repeteren met de band.
    Vooral onze drummer doet dat echt bijna nooit, en blijft daardoor steeds op dezelfde punten steken. Dit tot ergenis van de overige bandleden die wel de nodige tijd en moeite nemen om het eigen spel te verbeteren en te ontdekken.
    Met de zanger gaat het momenteel iets beter, maar ook zijn inzet laat te wensen over.

    Om nu gewoon een andere drummer en zanger te zoeken is nog niet aan de orde. We hebben toch een bepaalde band met elkaar, en dat is ook heel veel waard.
    Als we aan het repeteren zijn kan de sfeer soms knap kut zijn, maar dat komt grotendeels door eerder genoemde punten.
    Wat we die avond gaan doen beslissen we met z'n allen, maar als iemand iets nieuws heeft gaat dat voor.

    Ik vind het gewoon jammer dat het soms allemaal zo moeilijk moet gaan. Een hoop plezier hebben met elkaar moet toch eigenlijk de basis zijn van het spelen in een band.
    Helaas blijkt dat vaak niet zo te gaan.

    Iemand suggesties?

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Je kan (uiteraard in overleg met rest van de band) op redelijk korte termijn een optreden regelen. Bijvoorbeeld 2 maanden... dat ligt er een beetje aan hoeveel materiaal jullie nu al beheersen.

    Zorg dan wel dat het optreden ergens is waar de mensen geen perfectie, maar eerder inzet verwachten. Dan doet 't minder snel pijn.

    Vaak zijn kleinere sociëteiten wel voor zo iets in. Dit alles bij het verkooppraatje natuurlijk niet zo duidelijk laten weten en dus ook geen al te zacht prijsje vragen :smile:

    Op die manier heb je iets concreets om naartoe te werken. Je weet dan ook hoeveel materiaal je dan nog bij elkaar moet zoeken en in de vingers moet krijgen.

    Ik neem aan dat de drummer en zanger ook niet op hun bek willen gaan.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    ongeacht drummers of zangers of andere musici zonder unanieme inzet forget it. Vroeger of later gaat het je zo irriteren dat je de betr. personen er toch uitknikkert. Doe het dan meteen en zoek gemotiveerde muzikanten. Die zijn er zat.

    Muziek maken is 50% techniek en 50% inzet. Neem maar van mij aan ik heb al het nodige achter de rug en speel nu 7 jaar met (bijna) de zelfde band, alleen door een goede onderlinge verstandhouding en goeie afspraken.

  8. #8

    Standaard

    ja mijn idee is eigenlijk ook dat de perfecte band niet bestaat er zullen altijd mensen bij zitten die je minder mag enzo of vreemde ideeen hebben(over muziek).

    over het algemeen vind ik de insteling van de bands(muzikanten,in nederland)vrij slecht.ze willen allemaal wat bereiken maar er weinig voor doen.


  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2001
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    4.371

    Standaard

    mijn band heeft morgen het eerste optreden... ,maar in principe werken we nog aan repertoire... we hebben nu 4 eigen nummers... op repetities spelen we meestal eerst ff een covertje maar soms beginnen we meteen met ons eigen werk... Onze drummer is een erg relaxde en bescheiden gozer, dus daar hebben we weinig last van, hij is ook nooit te laat bij repetities want die vinden in zijn garage plaats :razz:... helaas beslist hij morgen of hij stopt of niet want hij vind drummen niet zo heel leuk meer... :sad:... en alsof dat nog niet genoeg is dreigt bij onze bassist RSI! hij mag 4 maanden alleen nog maar klassieke gitaar spelen! da's zeer kut... het is nu te hopen dat de drummer wil blijven, dan kunnen de 2e gitarist en ik even een tijdje gaan schrijven en misschien een albummetje maken... anders wordt het misschien slechts een optreden morgen (2 nummers) en een "dit missen jullie nu" EP.
    :sad:

  10. #10

    Standaard

    Mijn ervaring als drummer(momenteel meer gitarist) is juist dat gitaristen (solo) eigenwijze eikels zijn die hun gitaar als verleng stuk van hun mannelijkheid zien en daar dus ook de hele tijd me spelen. (zo nu eerst een grolsch). Uit ervaring kan ik zeggen dat sologitaristen vaak maar door blijven pielen terwijl ze totaal geen oog hebben voor de andere bandleden bovendien vinden ze vaak dat zij het middel punt van de band zijn. Mocht ik straks een betere (solo)gitarist zijn dan zal het juist wel weer aan de drummer liggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top