Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 24
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    precies, rec.
    het gaat echt niet om hoe meer wattage hoe beter en harder mijn sound boven de band uitkomt. als je op het podia staat met pa is een 40 wat buizenzmp al vaak te hard!! koop dus nooit zomaar een 100 watt blaasorgel omdat er 100 watt mee te loeien valt. zonder pa en met een 4*12 volstaat 30 tot 40 watt, zekers op kleine/middelmatige podia's. ik heb verscheidene optredens gezien, en zelf gespeeld met een fender blues junior van 15 watt, en die gaan echt hard, wel met pa overigens. hope this helps

  2. #12

    Standaard

    Bedankt voor de goeie tips alvast. Nu we het dan toch hebben over de drums versterken: Wat is daar dan goeie appratuur voor en wat heb je er allemaal voor nodig?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Euhhh.... http://www.drumforum.nl :wink:

    Grapje, in ieder geval een hoop microfoons.
    Snare, Hi-Hat, 2x Overhead voor de bekkens,
    en een aantal voor elke tom.

    Dat telt aan ja! Dan kun je zeggen om je geluidsmixer een hoop kanalen te besparen om zelf als drummer een mixer aan te schaffen. Dan plug je daar alle mic's in en stuur je daarvan de stereo uitgang naar de zaal PA.

    Die zal daar vaak niet zo blij mee zijn, want die kan dan niets zelf regelen.
    Dus dat er nie zo heel veel.

    EQ, Soms Compressor en Reverb op je drums als FX. En een goede PA zal alles lekker laten klinken....lijkt mij.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.070

    Standaard

    Ken jij een zaaltjes waar de PA goed is dan?
    Ik niet hoor..........

    cheers!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Of ik zaaltjes ken met een goede PA???

    Welke zalen hebben er uberhaupt een eigen PA??? Daar zijn de prof.verhuurders voor.

    Je kunt in de meeste gevallen beter huren dan alles zelf kopen. Kost veel en je bent het meestal niet eens nodig. In cafe's etc.

    Maar dat je alles uitversterkt via de PA wil nog niet zeggen dat alles knoerhard moet.

  6. #16
    Member
    Geregistreerd
    7 maart 2002
    Locatie
    dilbeek (belgië)
    Berichten
    87

    Standaard

    Wij hebben zelf al meer problemen gehad met alles te willen versterken via pa. Mijn ervaring heeft geleerd dat drums best niet teveel versterkt worden, anders verval je toch alleen maar in hard, harder, hardst. Ik heb zelf al een heleboel optredens gezien, zonder pa, die goed meevielen. Alles hangt af natuurlijk wat voor sound je wil brengen. Ik kan je alleen maar zeggen wat ik zelf vind: keep it basic!

  7. #17
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Helemaal mee eens. Je moet gewoon blijven doen met de spullen. Vooral in kroegen is PA zeker niet altijd nodig.

    Vóór het optreden ff goed sound-checken, zodat alle bandleden elkaar horen en het geluid in de zaal goed staat.

    Tijdens het optreden ook zo nu en dan een beetje controleren (zanger of zo snel de zaal in laten lopen of redelijk nuchtere vrienden in de zaal hebben).

    Je heb dan een aardige kans om een zeer acceptabel geluid neer te zetten.

    De regel is dan wel dat niemand tijdens het optreden zo maar ff wat harder gaat (meestal solo-gitarist :smile: ). Maar dat is altijd taboe... ook mét PA.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    250

    Standaard

    In de oefenruimte kwam ik met 15 W op 1/3 van de master al boven de drummer uit. Met m'n 2x40W kan ik niet verder dan 1/4 of ik blaas iedereen de oefenruimte uit.
    Overigens heb ik met de gitaar versterker op het juiste niveau afstellen nooit zo'n probleem (altijd iets harder dan de rest), maar het goed afstellen van onze 4 zang microfoons via de PA, daar krijg ik hoofdpijn van.

  9. #19
    Member
    Geregistreerd
    7 maart 2002
    Locatie
    dilbeek (belgië)
    Berichten
    87

    Standaard

    Men zegt wel eens van drummers dat ze een ras apart zijn. Wel onze geluidsman, die komt ook van een andere planeet. Ik heb zo de indruk dat jullie allemaal goed op de hoogte zijn hé. Ter uwer vermaak deze echt gebeurde cijfers: we zijn met z'n drieën, drum, bas en gitaar/zang. Onze geluidsman vond dat alles moest versterkt worden, only god knows why. Zo gezegd zo gedaan. Ik laat jullie eens raden hoelang we er over gedaan hebben tijdens ons laatste optreden om alles op te stellen... Pikant detail: zonder soundcheck!!!

  10. #20
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Da's zeker een strikvraag, gust ....

    Jullie zijn er door het publiek uit geschopt voordat jullie het 2e nummer in konden zetten :smile:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top