Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard

    Hoeveel wats versterker moet ik minimaal hebben om in een band boven de drummer uit te komen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ik geloof zo'n 100 watt

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2001
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    704

    Standaard

    nou... aan 50 waat heb je meestal al ruim voldoende

  4. #4

    Standaard

    Dat ligt eraan hoe slecht de drummer is, als het niks is dan zoveel mogelijk vermogen en als hij goed is dan mag het wel wat minder zijn. Ik denk persoonlijk dat 50 watt meer dan genoeg is (speel zelf gitaar en al heel wat jaren drum).

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Ow ik ging van een zaaltje uit wat je dan ongeveer voor vermogen nodig had, maarja dan is de drummer ook versterkt. 100 watt is wel goed hoor dan kun je hem gewoon wat zachter zetten en als je meer vermogen hebt draai je hem open.

  6. #6
    Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    22.707

    Standaard

    Ik zou zeggen 100W transistor of 40W buizen.
    Daar kan je een klein tot middelgroot café wel mee vullen.

    Als de zaal groter dan dat is, is er in mijn ervaring meestal sprake van doorversterken over de P.A.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Een versterker van 30 watt voldoet prima in de oefenruimte. Maar ga je echter in zaaltjes spelen dan moet je toch naar wat grotere versterkers gaan kijken..

  8. #8

    Standaard

    50 watt RMS volstaat hoor! Dan kom je er makkelijk boven. (tenzij je een conquest hebt)Om hoger te gaan dan de basdrum heb je eigenlijk nog minder wat nodig. Dit is meestal het onderdeel van de drum dat je nog extra moet bijversterken (ook in kleinere ruimtes)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.070

    Standaard

    Ik heb zelf een 100 Watt RMS transisitor einversterker (met een buis in de pream) Marshall
    maar je moet em aardig opendraaien (ok, hij is nog nooit over de helft geweest)

    dus ga ik binnenkort maar een speaker cabinet er bij zetten (het is dan wel een combo, maar er zitten gelukkig 2 losse speaker uitgangen)

    heeft er verder iemand verstand van die impendantie shit
    ik snap op zich het hele weerstand verhaal wel serie/parales, vervangingsweerstad etc (et zou wel moeten, ik studeer er voor)

    maar als ik nou een combo van 100 watt met 2 uitgangen koppel aan de speaker van de combo (12 inch en 8 ohm) en een 4x12 cabinet (ook 8 ohm)
    maakt dat meer herrie dan als ik alleen die 4x12 er op aan sluit?

    hoe zit dat precies?

    cheers

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Onthou, hou meer vermogen je hebt, des te harder moet je hem zetten voor pure eindtrapvervorming. En dat is toch iets wat elke gitarist wil. Dus geen 100 watt, maar 50 watt. Die is hard zat en kan je dan desnoods lekker los zetten.
    Als je drummer wordt uitversterkt, moet je de gitaar ook doen. Anders hoor je drums lekker vol in de zaal van 2 kanten en de gitaar vanaf het podium...
    Een PA is ervoor om alles uit te versterken en een gelijke balans te krijgen....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top