Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard Topkammetje probleem: Help!

    Ik heb mijn witte (plastic?) topkammetje van mijn strat laten vervangen door een van Grafiet. Helemaal te gek, ware het niet dat ik het idee heb dat het sleufje van de hoge E snaar ietsje teveel is ingeslepen, waardoor de snaar net ietsje over de eerste fret "zoemt". Ik wil eerst een andere oplossing proberen voordat ik deze weer laat vervangen. Het is al duur genoeg.

    Weet iemand iets? Een goede methode zonder weer dat ding van mijn gitaar te hoeven slopen?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  2. #2

    Standaard

    Je kan onder het kammetje (als je het nog loskrijgt, ff tikken.) een reepje fineer leggen. Dan testen met snaren op spanning. Misschien nu nog een beetje invijlen. Als alles goed staat eventueel fineer en kammetje vastplakken met een druppeltje secondenlijm.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #3

    Standaard

    Stratman, vervelend maar ik zou toch overnieuw beginnen. De vorig tip werkt wel maar gaat ten koste van je sustain. De kam moet door en door kontakt met de hals maken anders ga je het echt merken. En da's zonde!
    'The only way you can get good, unless you're a genius, is to copy. That's the best thing. Just steal.' (Ritchie Blackmore)

  4. #4

    Standaard

    Het gaat hier over het TOPkammetje. Met een reepje vastgelijmd fineer ga jij echt geen sustainverlies horen. Aan de andere kant ben ik met je eens dat gewoon van voor af aan beginnen toch de beste oplossing is. Anders blijf je ophogen en invijlen.
    Een echt paardemiddel kan een stukje dubelgevouwen plastic zijn in het gleufje van de E snaar, maar of dat past is maar de vraag...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  5. #5

    Standaard

    :lol: Je hebt gelijk, ik heb het wel eens noodgedwongen moeten opvullen met een stukje aluminiumfolie....
    'The only way you can get good, unless you're a genius, is to copy. That's the best thing. Just steal.' (Ritchie Blackmore)

  6. #6

    Standaard Re: Topkammetje probleem: Help!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
    Ik heb mijn witte (plastic?) topkammetje van mijn strat laten vervangen door een van Grafiet. Helemaal te gek, ware het niet dat ik het idee heb dat het sleufje van de hoge E snaar ietsje teveel is ingeslepen, waardoor de snaar net ietsje over de eerste fret "zoemt". Ik wil eerst een andere oplossing proberen voordat ik deze weer laat vervangen. Het is al duur genoeg.

    Weet iemand iets? Een goede methode zonder weer dat ding van mijn gitaar te hoeven slopen?
    Als je het hebt LATEN doen (door een ervaren bouwer) zou ik gewoon teruggaan en vragen of er geen garantie oid op zit. Want ze mogen je natuurlijk geen prul verkopen. Zo niet, dreigen met bekend maken van de naam op het forum

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juli 2003
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    136

    Standaard

    inderdaad. als je het hebt laten doen, mag je toch verwachten dat het goed gedaan wordt. Het zal wel niet goedkoop zijn geweest, gitaarbouwers kennende.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top