Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard

    hoi.

    ik wil een preamp.
    ik heb mesa boxen en een mesa 20/20 eindtrap.
    nu heb ik nog weinig uitgeprobeerd van preamps maar ben zowie zo wel gek van mesa.
    dus hoe vinden jullie de formula klinken.
    hij is nogal moeilijk iun te stellen maar met behulp van het manual lukt dat vast wel.
    wat zijn jullie ervaringen?
    en wat vinden jullie nog meer een goede preamp.

    ik wil een clean kanaal en een overdrive kanaal wat flink naar de metal kant gaat.
    leuk is ook nog een solo boost of een graphical EQ maar niet echt nodig.

    ik ben benieuwd.. alvast bedankt.

    Nocki

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Op 2002-03-04 00:19, schreef Nocki:
    hoi.

    ik wil een preamp.
    ik heb mesa boxen en een mesa 20/20 eindtrap.
    nu heb ik nog weinig uitgeprobeerd van preamps maar ben zowie zo wel gek van mesa.
    dus hoe vinden jullie de formula klinken.
    hij is nogal moeilijk iun te stellen maar met behulp van het manual lukt dat vast wel.
    wat zijn jullie ervaringen?
    en wat vinden jullie nog meer een goede preamp.

    ik wil een clean kanaal en een overdrive kanaal wat flink naar de metal kant gaat.
    leuk is ook nog een solo boost of een graphical EQ maar niet echt nodig.

    ik ben benieuwd.. alvast bedankt.

    Nocki
    Ha die Nocki,

    Ik bezit sinds een goed anderhalf jaar de mesa boogie formula pre-amp. Heel mooi apparaat. Het is een drie kanaals pre-amp. Clean/Crunch/Lead.

    Met kanaal 1 maak je mooie cleane geluiden. Als je op dit kanaal de gain knop uit-trekt dan kan je op je cleane geluid een rauw randje zetten prachtig voor licht vervormde slagpartijtjes en Blueslicks.

    Kanaal 2 is om een lekker stevig rockslag geluidje te creëren maar op dit kanaal kan je ook verschrikkelijk scheuren het is maar net wat je wil.

    Op kanaal 3 kan je met nog meer gain een monsterlijk metalgeluid creëren. Maar het leuke is om aan kanaal 3 de equaliser te koppelen die in de formulapreamp zit. Dan heb je nog meer mogelijkheden. Oja met de bijgeleverde Footswitch kan je tussen de drie kanalen schakelen en de equaliser toevoegen aan elk kanaal.

    Op de achterzijde van het apparaat bevinden zich oa. een stereo effect send return. (Er is geen Midi!!! op dit apparaat) Voorts twee uitgangen dat je de pre-amp direct op een mengpaneel kan aansluiten (handig voor opnames)Ik zou zo zeggen ga er een proberen. Oja misschien een tip neem je eigen eindversterker mee en je eigen speakerboxen. Kan je meteen horen hoe het samen klinkt.
    Wat zo"n ding momenteel kost? Ik zou het niet durven zeggen. Ik heb er destijds ongeveer F 2229,-- voor betaald. Maar ik geloof dat ze aanzienlijk duurder zijn geworden. Misschien op de occasion mark even rond neuzen, want ik heb ze al regelmatig tweedehands gezien.

    Good Luck with it
    Habberdoedas

  3. #3

    Standaard

    hoi

    Ik heb de formula zelf ook uitgeprobeert en ik vond eigenlijk dat er wel wat meer gain bij had gekunt. Ok .. ik ben dan wel een high-gain freak en de mesa heeft er ook een boel, maar ondanks dat ik de gain helemaal openzette en van de EQ een mooie V maakte vond ik toch dat het lomper had gekund.

    Anthon

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Klopt, vond ik ook.

    Hij heeft niet zo veel gain als de Rectifier's, maar dat geeft Mesa zelf ook wel
    aan, anders hadden ze nooit die nieuwe Recto pre-amp ontwikkeld.

    Koop een recto pre-amp en een triaxis en klaar is Harry.... Zeg ik, Gamma! :wink:

    Maar, Nocki hoeft geen Hi-gain....he Nocki! Haha!

  5. #5

    Standaard

    inderdaad nocki hoeft geen high gain.
    alleen maar een goed advies. high gain trek ik wel uit mijn amp.
    bedankt in iederveval ttot zovber voor de reply's

    ik denk dat het zowiewzo wel ver genoeg gaat met de gain van de formula en de recto is mischien wel teveel voor mij. vooral clean is belangrijk op de amp dus de recto's vallen toch al af.

    ik ga gauw eens kijken.

    Nocki

    waar blijft dat belansting geld....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top