Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Marshall Top

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2001
    Locatie
    South Park
    Berichten
    26

    Standaard

    Hej effurieboddie

    ik was van plan een marshall JCM 600 top te gaan kopen (60W buizen) en er dan later als ik wat geld heb er een 4x12" erbij kopen.
    Als ik nou zo'n ding heb van 60 watt, wat kun je daar dan allemaal mee doen? kijk want als je met 60W al iedereen van het podium blaast :grin: , hoef ik ook niet een kast erbij... het is nu nog maar een beetje 'kleine' optredens (café, zaaltje) maar als we in een feesttent moeten, ben ik wel wat meer power nodig toch?

    bye

  2. #2

    Standaard

    in zo'n top zit geen speaker, komt dus ook weinig geluid uit :smile:

  3. #3
    Dude
    Guest

    Standaard

    Ik heb deze versterker ook, JCM 600 buizen top, en speel hem door een Marshall 1960 AX greenback kast, en kan je vertellen dat het echt geweldig klinkt allemaal

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    leiderdorp
    Berichten
    2.302

    Standaard

    je moet het alleen NIET aanzetten met gitaar en alles zonder speakers aangesloten, dan is er grote kans dat je de eindtrafo opblaast

  5. #5
    Dude
    Guest

    Standaard

    Op 2002-03-03 15:51, schreef JV:
    je moet het alleen NIET aanzetten met gitaar en alles zonder speakers aangesloten, dan is er grote kans dat je de eindtrafo opblaast
    hele goeie, haha
    enne die JCM 600 is in de aanbieding bij feedback rotterdam, kijk er effe voordat je hem ergens anders haalt

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: iamyou op 2002-03-03 15:56 ]</font>

  6. #6
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2001
    Locatie
    South Park
    Berichten
    26

    Standaard

    Dus als ik het goed begrijp, is zo'n top net als een versterker tussen een mengpaneel en boxen van de PA? das wel minder dan... moet ik nog ff doorsparen :sad: :sad: :sad:
    dus aan zo'n top alleen heb je niks? verder nog suggesties dan iemand?

  7. #7
    Dude
    Guest

    Standaard

    Koop die top bij Feedback rotterdam voor Fl 1299, en spaar voor een mooie kast, ik weet dat drik witte in Amsterdam de orginele kast heeft staan, maar da's 4x10, en dus niet mijn eerste keuze.
    Aan je vragen te horen, ben je nog niet zo bekend met al de spullen op de markt, en zal je dus ook nog niet veel speel ervaring hebben, ga gewoon voor een leuk goedkoop Solid Sate combo'tje en kijk over een paar jaartjes eens naar een buizen versterker.

  8. #8
    Junior Member
    Geregistreerd
    19 augustus 2001
    Locatie
    South Park
    Berichten
    26

    Standaard

    Ik speel nu al 10 jaar drums vanaf m'n 5e, speel al 3 jaar accordeon, 1,5 jaar keyboard én 1,5 jaar gitaar, dus ik heb er wel een beetje verstand van (en speelervaring dus ook wel :wink: ) maar ik dacht dat een top gewoon zoals een normale gitaarversterker ook geluid produceerde en dat je die dan ook nog aan kon sluiten op een 4x10 of 4x12" of een dergelijke...
    Wie weet hoe een nieuwe of 2e handse top + kast kost dan? liefst Marshall

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2002
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    864

    Standaard

    damn bij mij in de repetitieruimte staan allemaal klote versterkers en één supervette marshall kast......zónder top.'zucht'
    kan ik die kast toch op bv één van die gewone versterkers aansluiten? ik heb nog niets geprobeerd aangezien die spullen niet van mij zijn... :sad:

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    11 september 2001
    Locatie
    Ternaard
    Berichten
    14

    Standaard

    Voor 600 euro mag je mijn Marshall JCM900 100w hi-gain dual reverb top (model 4100) kopen.

    poelstra.r@zonnet.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top