Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 35
  1. #1

    Standaard

    Hallo,

    als je een gitaar laat bouwen kost je dat dan eigenlijk heel veel aan de bouwer zelf of niet...
    Ik bedoel,
    moest je nu (belachelijk maar als voorbeeld) alle specificaties van een stratocaster kiezen zou die dan enorm veel meer kosten of niet??

    Ik vraag dus gewoon of een custom gitaar een goed idee is voor een linkshandige zieligaard als ik :wink:


  2. #2
    Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    38

    Standaard

    Ligt eraan..
    Ik ben zelf heel erg veel eisend aan gitaren en ook weer niet.
    Ik doe enorm veel an string bending, maar kan mijn truuckjes alleen maar op een telecaster uitoefenen. Lelijke gitaren ok, geluid vind ik super, maar zou toch bijvoorbeeld wat willen van een strat.
    Dit licht dan wat ik nu zeg alleen bij de elementen, dus wat neit zo een punt is om te laten ombouwen.

    Wat wel belangrijk is, is dat bijvoorbeeld, je een tiepe gitaar zo mooi vind, alleen het houd en de machine heads staan je niet aan, dan zou je er toch een andere voor moete la ten maken. Tis maar net tot hoever je wilt gaan, bij simpele aanpassingen zou ik zeggen dat het geen zin heeft, maar als je veeleisend bent, en je vind geen enkele gitaar alles hebben wat jij wilt, dan zou ik een custom laten maken. De prijzen kunnen rustig liggen van 500 tot 2000 euro.. misschien meer zelf...

    Houd 1 ding in de gate,.. als je zo'n ding wilt laten bouwen, dan moet je ook weten waar je het over hebt.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    ja , vind ik ook eigenlijk moet je eerst een paar jaar "gitaar hoppen "en dan weet je ook wat je wel maar ook wat je niet wil en welke body en hals je bevallen.
    ook kan het geen kwaad eerst een beetje over elementen nagedacht te hebben......

  4. #4

    Standaard

    Heb je eigenlijk al proberen te spelen op bestaande linkshandige gitaren? Misschien zit daar wel wat tussen wat je bevalt. Custom gitaren zijn in de regel een nogal dure aangelegenheid.

  5. #5

    Standaard

    ja,

    jullie hebben gelijk :wink:
    was een moment van zwakte héhé

    ik weet eigenlijk niet goed wat ik wil

    ik denk aan prs maarja

    heel duur ook hé

  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    38

    Standaard

    PRS is leuk,..maar misschien neit een beetje teveel van et goeie?? voor nu nog..ik weet natuurlijk niet hoe ver gevorderd je al bent..

    Ik ben niet een super speler, maar weet meer van hardware etc enzo... maar ik hou ook wel van een geile gitaar.. (das ff tegen beter weten in)

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    echt geil hoeft niet zooo duur te zijn !

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 oktober 2001
    Locatie
    enkhuizen
    Berichten
    1.035

    Standaard

    de enige die bij p r s echt geil wordt is meneer smith zelf ( geld geil ! )

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Custom gitaar is wel duur als je echt het beste van het beste wilt hebben maar een fabrieksgemaakte gitaar waar hetzelfde inzit en van een hoogstaand merk is ben je zeke rveel meer kwijt.

    Bijvoorbeeld de les paul.
    Body (duuste ebben/quilted esdoorn) 360 eur
    hals ebben(goed!!) 285 eur
    Elementen (sd hummies) 211 eur
    brug(schaller), kam, zadels (gt) 90 eur
    mechaniekjes (grover/schaller) 50 eur
    potmeters 24 eur
    jack output overige elec. (ruimgenomen50 eur
    totaal: 1070 euro!!!!!!!!! Om in elkaar te zetten is het niet zo moeilijk en als je dat wilt laten doen zal het geen 1000 eur kosten dus je bent zeker godkoper uit dan als je een gibson zou kopen en deze is misschien wel beter en perfect afgesteld op jou, klank van de body en hals de perfecte elementen etc.

  10. #10
    Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    38

    Standaard

    eens met sebas..
    custom gitaar bouwen is duurder als je er speciale eisen aan hebt.. dus niet aan de hardware, maar meer aan de bouw..

    maar idd.. je bent voor een echte fender custom 4-5x zoveel kwijt, en dan heoven ze geneens beter te zijn..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top