Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 44
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS-Rik
    ik viend dat nieuwe nummer (take me out) van franz ferdinant wel koel klinken... ze zijn nog onbekend en daarom kan ik ff geen namen noemen.
    Is wel een geinig nummer ja, doet me een beetje aan de talking heads denken...

    Zelf vind ik jimi hendrix z'n geluid op de "Band of Gypsies" CD erg mooi (vooral op "who knows" en "machine gun"). Ook z'n versie van "Born Under a Bad Sign" op de Blues CD heeft een erg vet geluid.

    En Dave Gonzalez van de Paladins, Guild met P90's !!!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2003
    Locatie
    Haarzuilens
    Berichten
    436

    Standaard

    Hmm effe een lijstje wat me zo te binnen schiet...

    - Paul Gilbert (onder andere in zijn tijd met Mr. Big, maar ook in Racer X) met bijvoorbeeld The Whole World's Gonna Know (van Mr. Big)
    - The Darkness (nogal cliche maar toch erg vet) met bijvoorbeeld Love is Only a Feeling (aanradertje..)
    - Eric Johnson (weer es heel wat anders) met Manhattan (vooral de live versie op de cd van de G3 (met Satch en Vai) van 2000 is vet..)
    - Joe Satriani met Chords of Life (vind ik een van zijn beste nummers... solo is echt supervet...) van zijn cd Strange Beautiful Music
    - Jimmy Page (Led Zep) met bijvoorbeeld Heartbreaker..
    - EvH met 316 van de cd Right Here, Right Now (live)... >> dát is pas gitaarmishandeling... :razz:
    "Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and it was dancing
    naked on a harpsichord singing "The Cunning Plans are here again!"." - Ebenezer Blackadder

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HF AIRBRUSH
    ik zal wel een oudje zijn maar vooruit..
    Richie Blackmore, Steve Morse, Joe Satriany..
    nummers zoals wasted sunsets van Deep purple en Stranger to Love van Black Sabbath...en natuurlijk Perfect Strangers van Deep Purple....kippevel....echt super!!!

    henk
    HE-LE-MAAL mee eens!! Ook het gitaargeluid van Blackmore op Strangers In Us All, m.n. Wolf To The Moon en Ariel is echt super!!! Zo'n vet, maar toch helder en vooral strak geluid ben je doorgaans niet gewend van een strat.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duhsjaak Bekijk bericht
    Ik durf je geen goddelijk gitaristje te noemen, want voor je het weet staat ik in je sig, dat kan de bedoeling toch niet zijn.
    The world is full of kings and queens, who blind your eyes and steal your dreams, it's heaven and hell.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    Roy Buchanon op z'n tele wordt helemaal overgeslagen; da's jammer. Stevy Ray, ook prachtig! En je kunt niet van zijn muziek houden, maar Clapton heeft wel een mooie sound. Knopfler? In Nederland: Julian Sas (schrijf je het zo?). Ik ben ook een fan van Lademacher. Jongens, er zijn zo veel gitaristen met een fijne sound. Gelukkig maar.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    15 april 2002
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    429

    Standaard

    Roy Buchanon op z'n tele wordt helemaal overgeslagen; da's jammer. Stevy Ray, ook prachtig! En je kunt niet van zijn muziek houden, maar Clapton heeft wel een mooie sound. Knopfler? In Nederland: Julian Sas (schrijf je het zo?). Ik ben ook een fan van Lademacher. Jongens, er zijn zo veel gitaristen met een fijne sound. Gelukkig maar.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Brian May - echt tering-gaaf!
    En het geluid van de gitaristen van Edenbridge (maar er is waarschijnlijk toch niemand die deze band kent :-( )

  7. #27

    Standaard

    De sound die Scott Henderson heeft op z'n Blues cd's. (Dog Party etc)
    Beetje zoals Stevie Ray Vaughan maar zo mogelijk nog vetter.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Weert
    Berichten
    3.008

    Standaard

    Het geluid van Josh Homme op "Welcome to Sky Valley" is ongelofelijk!
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

  9. #29
    Moderator
    Geregistreerd
    27 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.586

    Standaard

    Brian May, Jimi Hendrix, Slash, Josh Homme, da's mooi

  10. #30

    Standaard

    Enkele van mijn favo guitarsound boner nummers;
    Pink floyd - Time/Comfortably numb/Learning to fly/Run like hell(live)
    Satriani - Flying in a blue dream/I believe/Love thang/Rubina(live-time machine)
    Vai - For the love of god/Bad horsie/Die to live/Sisters
    Slash - Sweet child 'o mine/November rain


    En ik moet zeggen dat ik de gitaarsound van die Deftones dude op Around the fur ook wel imposant vindt al zou ik zelf niks met zo'n sound kunnen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top