Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 26

Discussie: Epiphone G 400

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 februari 2004
    Berichten
    1.413

    Standaard Epiphone G 400

    ey mensu
    Ik heb nu een Yamaha pacifica (kloon van de telecaster)
    En zou nu graag een Epiphone g 400 willen
    Mijn vraag:

    Is dit wel een goed idee ( kwa overgang, prijs, kwaliteit, enz)

  2. #2

    Standaard

    op zich is een G-400 best een leuke gitaar....
    maar een paar dingen waar ik me aan erger bij die dingen voor zover ik gemerkt heb:

    -er zit geen balans in dat ding, als je de hals loslaat neemt hij een enorme snoekduik
    -bij veel gain begint ie te piepen als een valse kat, shielding is nergens te bekennen....
    -(meer persoonlijk)ik vind die dingen voor geen reet spelen, hals is imho niet fijn, tenzij je van dikke brede halzen houdt, en de brug laat ook veel te wensen over....
    "The little boat gently drifted across the pond exactly the way a bowling ball wouldn't."

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Bredene
    Berichten
    182

    Standaard

    Op het eerste zicht is het geen misse gitaar, maar zoals hiervoor al vermeld als je hem loslaat neemt ie een duik naar beneden.

    Een probleem die ook vaak voorkomt is feedback, vooral als je met veel gain speelt. Daarom heeft onze 2e gitarist nu een emg eringestoken, en weg is de feedback :-)

    Maar ik vind hem persoonlijk zijn geld niet echt waard!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 februari 2004
    Berichten
    1.413

    Standaard

    Dus vinden jullie dat ik het bij me pacifica moet houden of een g 400 moet kopen of raden jullie me een andere gitaar aan (rond de 250 euro, mag 2e hands)

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 juni 2003
    Locatie
    Asten (bij Eindhoven)
    Berichten
    282

    Standaard

    heej,
    een ibanez talman misschien.....ik zie ze wel us vaker ze klinken wel grappig ....verder heb ik er geen ervaring mee....
    Diep in zijn hart is ieder gereedschap een hamer!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fatal Fairytale
    op zich is een G-400 best een leuke gitaar....
    maar een paar dingen waar ik me aan erger bij die dingen voor zover ik gemerkt heb:

    -er zit geen balans in dat ding, als je de hals loslaat neemt hij een enorme snoekduik
    -bij veel gain begint ie te piepen als een valse kat, shielding is nergens te bekennen....
    -(meer persoonlijk)ik vind die dingen voor geen reet spelen, hals is imho niet fijn, tenzij je van dikke brede halzen houdt, en de brug laat ook veel te wensen over....
    Dat balans probleem is des SG's: ook het origineel kleurt naar beneden zodra je hem loslaat.

    De vraag is meer: waarvoor wil je een andere gitaar? anders zou je denk ik misschien beter een humbucker in je pacifica kunnen (laten) zetten. Want de pacifica's zijn best goede gitaren en als het gaat om een wat vetter geluid (humbucker ipv single coil) is dat denk ik een betere oplossing dan een G400 kopen.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    4.536

    Standaard

    Ik kan alleen meepraten over de G310 (geschroefde hals), maar goed:

    Dat van die snoekduiken heb ik echt nog nooit last van gehad en dat de hals dik is, daar kan ik ook niet helemaal inkomen. Ik zou hem juist breed en plat noemen. Ik vind dat juist heel fijn spelen. Kwaliteit heb ik ook geen klachten over: De mijne gaat nu al 8 jaar mee, hoewel het nu wel mijn backup gitaar is.
    Het enige wat ik veranderd heb is het brugelement (piece of crap) voor een Dimarzio (het halselement is ook 3x nix, maar die gebruik ik nooit). En pas heb ik de brug vervangen (22 euro). De epi bruggen zijn vrij scherp, en met de jaren wordt dat alleen maar erger. Op een gegeven moment heeft vijlen geen zin meer zegmaar. Verder zou je misschien kunnen overwegen om de tuners te vervangen, maar zelf heb ik daar nooit problemen mee gehad.

    Ik denk dat je op het gebied van kwaliteit niet echt een sprong vooruit maakt t.o.v je Yamaha, maar ik denk wel dat je (wellicht na wat modificaties) een leuke gitaar in huis haalt. Het is ook een gitaar met een heel ander karakter dan die Yamaha, dus je hebt dan als het ware 2 hele verschillende sounds tot je beschikking.

    (P.S. De OLP mm1 is echt 100x beter dan de epiphone, en hij is nog goedkoper ook. Dus misschien dat je daar ook ff naar moet kijken )

  8. #8

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    13 juni 2003
    Locatie
    boechout
    Berichten
    40

    Standaard

    ik heb ook een g 400 en ben er zeer tevreden over, klinkt goed, speelt fijn, alleen de ballans is inderdaad niet wat hij zou moeten zijn, maar iemand zei dat een originele sg ook naar beneden duikt, ik heb een angus young signature en die blijft mooi hangen hoor
    another morning, black sunday

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    ik denk dat je voor 250 euro er nooit echt veel op vooruit zal gaan...of je moet 2e hands net ff geluk hebben.....als ik jou was zou ik nog ff doorsparen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top