Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: G snaar valt dood..

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 november 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    486

    Standaard G snaar valt dood..

    Ik heb dinsdag mijn '62 usa vintage reissue strat binnen gekregen. Ik heb hem afgesteld en er nieuwe snaren opgezet. Als ik nu de g aansla (de b ook maar in mindere mate) valt hij dood, er zit geen lekkere sustain in zal ik maar zeggen. Ik dacht eerst dat het aan de oude rotte snaren lag, maar met nieuwe heb ik het ook. Wie weet wat dit kan zijn?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    474

    Standaard

    Ik heb dat ook met de g-snaar gehad met een strat-kloon. Volgens mij heeft het iets te maken met het hout van de gitaar.
    Te koop: Egnater TOL 100 (by Rocktron) incl. flightcase en footswitch.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    ik heb dit een beetje met mijn spaanse giteer, ook met de G

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard G Stringgggggg

    Ik denk dat je je topkam moet laten nakijken. Het is namelijk het bekende kwaaltje bij strats, die G probleem ( die andere is bijv. " hoge E loopt evenwijdig met de zijkant hals"). Succes ermee!!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 november 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    486

    Standaard

    Ja ik heb het nu ook gezien. Bij een gefrette noot geen problemen. Thanks.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard G string

    Geen dank hoor, ik denk alleen dat ze wat meer aandacht aan betere ( lees duurdere) gitaren mogen uitbesteden. Ik heb al 3 strats , en geen enkele was perfect afgesteld ( zelfs mijn Blackie niet ) , maar daar leer je alleen van, zodat je op gegeven moment al met customizen bezig bent.Dat is namelijk de beauty van Strat, dat je heel veel mogelijkheden en vrijheden hebt, t.o.v. PRS bijvoorbeeld, en dat je daarmee steeds kunt blijven klooien, en modificeren, beginnend van electronica tot en met stemmechanieken etc, etc....

  7. #7

    Standaard

    Daar zeg je eigenlijk mee dat een strat een bouwpakketje blijft, ookal is 'ie nog zo duur.
    Als ik een dure gitaar zou kopen, moet 'ie ook meteen perfect zijn, geen gekut waardoor customizing nog echt nodig is.
    Maar goed, dat zal wel aan mij liggen.
    Gear: 357 toetsen, 35 snaren
    Mijn soloproject:Returning Dream op last.fm Returning Dream Myspace
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    ¡doʞ u,z do p1ǝɹǝʍ ǝp sı ʇǝɥ
    Te koop: H&K Attax 100 3 kanaals versterker, incl. footswitch

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    hoe los je het eigenlijk exact op?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard gstring

    Dat klopt . Strat is ook een klein beetje een "bouw paketje gitaar" ,want als je ziet hoe veel aanbod je van losse body's en halzen overal kun kopen en bestellen dan, kun je alleen concluderen dat bijna hele wereld bezig is met strat naapen ( Richwood en die andere kloontjes ), en waar ik meer en meer aan het twijfelen ben over de echte kwaliteit ( boven heb je toch de voorbeeld van 62 reissue). Daarentegen , heb ik nog geen enkele model van PRS bouw paket gezien, en aan die gitaar valt bijna niks te veranderen ( op pickups na MISSCHIEN).
    Dat wil toch wat zeggen over de repuratie van die gitaren , om de prijsverschil niet te noemen, of zal het misschien zo zijn omdat PRS langer brandt ?

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 januari 2004
    Locatie
    Sittard
    Berichten
    1.380

    Standaard g string

    Trouwens ik ken geen enkele stratgitaarspeler die met zijn strat helemaal tevreden is. :-D

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top