Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: bronco

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    ik zou toch voor iets anders kijken, want dit heeft eigenlijk weinig groei mogelijkheden.
    The groove should always be king

  2. #12

    Standaard

    Volgens ben je deze bass in no-time compleet beu; weinig soundopties...
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2003
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    685

    Standaard

    Ok ok, deze is dus nix.... Wat vinden jullie van de Squier P-bass dan?

  4. #14

    Standaard

    Is denk ik wel een optie. Ik ben er zelf ook op begonnen en dat is wel bevallen. Het is geen top bas, maar dat moet je ook niet verwachten.

    Ga er anders gewoon eens op spelen en kjk wat je ervan vind. Misschien is een Precision model met een 'Jazz' elementje bij de brug ook wel iets om te proberen. Zal iets duurder zijn, maar je hebt wel veel meer mogelijkheden qua geluid.

    Groeten Niels

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard

    ik zou kijken voor een leuke yamaha niet duur en goed om op te beginnen

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2003
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    685

    Standaard

    aan geluid stel ik bijna geen eisen, als hij maar lekker kan rammelen en knorren. De hals moet lekker plat zijn, en de frets het liefst niet te ver uit elkaar

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Wolstenholme
    ik zou kijken voor een leuke yamaha niet duur en goed om op te beginnen
    +1

    of cort.

    of een mooie tweedehandse, dat is in mijn ogen altijd beter in het begin

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2003
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    383

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door -robbert-
    aan geluid stel ik bijna geen eisen, als hij maar lekker kan rammelen en knorren. De hals moet lekker plat zijn, en de frets het liefst niet te ver uit elkaar
    frets niet te ver uit elkaar? dan denk ik toch dat shortscale erg goed bij jou past. pas goed op voor alle meningen die je hier naar je hoofd krijgt geslingerd, want het zijn slechts MENINGEN. en zeker voor een gitarist is shortscale handig. en als je geen eisen aan het geluid stelt, waarom zou je dan niet voor de Bronco gaan? de speelbaarheid kan je van tijd tot tijd bijstellen door er duurdere hardware op te zetten.
    Een andere optie is de Epiphone EB-0, die is shortscale, en is alleen verkrijgbaar in een beginnerspakket, dus met versterker, strap, kabel, en nog wat. das ook een goeie optie als je lekker wil rammen en ratelen met een lekker ouderwets geluid. want zelfs OBJECTIEF gezien heeft de Epiphone EB-0 een beter geluid dan de Bronco. maar als jij de Bronco wilt, dan staat niks je in de weg die te kopen. hij valt echt niet na 1 keer rammelen uit elkaar. tis juist zo met een goedkope simpele bas dat er weinig duurs stuk kan, en wat stuk gaat kan dan relatief goedkoop vervangen worden (tenzij je de hals breekt natuurlijk).
    conclusie: trek je niks aan van andermans smaak wat betrefd shortscale, uiterlijk en geluid. als iemand een objectieve mening geeft moet je er wel aandacht aan besteden, maar als jij het juiste gevoel bij een bas hebt, moet je het gewoon doen. na een tijdje in de bas wereld kom je er wel achter waar je voorkeuren ligt, en dan kan je beter met een goedkope shortscale begonnen zijn, dan met een duurdere Squier J/P bas.

    de EB-0 starterskit:
    [ pearlite.tk ] reinventing metal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top