Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: Elementen

  1. #11

    Standaard Re: Elementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sambal
    Ik las dat een Mexicaanse Fender Standard Fat Stratocaster wel een leuke gitaar is, maar dat de elementen niet zo jovel zijn.
    De elementen die erin zitten zijn niet "slecht" ofzo hoor..
    Van een usa strat zullen ze wel beter zijn, maar het zal niet zo zijn dat je denkt "allemaggisch, wat een enorm verschil"

  2. #12

    Standaard

    en zeker niet als je net begint. Laat ze er lekker inzitten, en vervang ze als je een idee hebt van wat voor geluid je wilt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harry
    en zeker niet als je net begint. Laat ze er lekker inzitten, en vervang ze als je een idee hebt van wat voor geluid je wilt.
    Helemaal mee eens.
    Trouwens tegen die tijd wil je toch een andere gitaar.

  4. #14

    Standaard

    Ja, ik zat nou te denken:
    Beginnen met een squier cq. yamaha pac112 en die na twee jaar beu zijn en weer wat nieuws moeten kopen, of meteen een leuk mexicaans fendertje aan te schaffen waar ik 5 jaar mee verder kan.

    Wat moet ik nou eigenlijk doen?

    Van die elementen: dat kan idd ook nog later komen. Maar in een mexicaantje is het dus de moeitje waard om elementen te vervangen en in een gitaarje van pak hem beet 200 euri niet.
    "You're just... a fuck, I can't explain it 'cause I think you suck. I'm take, in pride, in telling you to fuck off and die."

  5. #15

    Standaard

    klopt. Ik zou zoeken naar een gitaar van goed hout, en met een goede hals. De rest zou eventueel te vervangen zijn.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2004
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    581

    Standaard

    Van die elementen: dat kan idd ook nog later komen. Maar in een mexicaantje is het dus de moeitje waard om elementen te vervangen en in een gitaarje van pak hem beet 200 euri niet....

    hmm k denk dat als je heel goed zoekt wel een fender mex of jap kan krijge hoor...(wel 2de hands maar tog 200 euro is 200 euro :razz: )

    :evil: total fake :evil:

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 februari 2004
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    581

    Standaard

    Van die elementen: dat kan idd ook nog later komen. Maar in een mexicaantje is het dus de moeitje waard om elementen te vervangen en in een gitaarje van pak hem beet 200 euri niet....

    hmm k denk dat als je heel goed zoekt wel een fender mex of jap kan krijge hoor...(wel 2de hands maar tog 200 euro is 200 euro :razz: )

    :evil: total fake :evil:

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerrekat
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK
    Dimarzio: heavy
    Seymour Duncan: heavier
    EMG: heaviest
    :-D

    Dimarzio heft over het algemeen hoge output elementen, maar EMG's zijn het aggressiefst.

    ehh, IMO zijn DiMarzio's vetter dan Duncans...DiMarzio maakt het element met de hoogste output wat betreft passives!

    EMG = ook steriel en icepick toon IMO
    Oke oke, misschien niet helemaal genuanceerd van mij, maar dat van Dimarzio klopt in ieder geval.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top