Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Elementen

  1. #1

    Standaard Elementen

    Ik las dat een Mexicaanse Fender Standard Fat Stratocaster wel een leuke gitaar is, maar dat de elementen niet zo jovel zijn.

    Welke merken elementen heb je? Ik ken alleen Seymour Duncan en DiMarzio van horen zeggen. Kortom: wat zijn goede elementen? Welk element voor welk geluid? Wat zijn echte must have elementen? Ik wil er natuurlijk wel bijhoren :-D
    "You're just... a fuck, I can't explain it 'cause I think you suck. I'm take, in pride, in telling you to fuck off and die."

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    andere merken:

    Rio Grande
    Bill Lawrence
    Lindy Fralin
    Fender (maakt ook wel redelijke/populaire elementen)
    Gibson
    Kent Armstrong
    pokkel'n

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Dimarzio: heavy
    Seymour Duncan: heavier
    EMG: heaviest
    :-D

    Dimarzio heft over het algemeen hoge output elementen, maar EMG's zijn het aggressiefst.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2002
    Berichten
    6.051

    Standaard

    Ik ga binnenkort mijn eerste gitaar setje kopen voor 500 euri en wil dan een aantal maanden zelf wat kloten op mijn gitaar met wat tips van een vriend, die een paar maanden speelt

    en nu al elementen?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 februari 2002
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    1.780

    Standaard

    er roeleren zat elementen uit een amerikaanse fender

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK
    Dimarzio: heavy
    Seymour Duncan: heavier
    EMG: heaviest
    :-D

    Dimarzio heft over het algemeen hoge output elementen, maar EMG's zijn het aggressiefst.
    wat een bullshit thom, slaat echt als een pik op een slagroomtaart, lul op een drumstel etc. dat de EMG meestal de hoogste output hebben is natuurlijk waar, maar dat over DiMarzio en Seymour Duncan is bullshit

    harrald

  7. #7

    Standaard

    Schaller
    Vintage Vibe
    Ibanez

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2002
    Locatie
    Winschoten
    Berichten
    831

    Standaard Re: Elementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sambal
    Ik las dat een Mexicaanse Fender Standard Fat Stratocaster wel een leuke gitaar is, maar dat de elementen niet zo jovel zijn.

    Welke merken elementen heb je? Ik ken alleen Seymour Duncan en DiMarzio van horen zeggen. Kortom: wat zijn goede elementen? Welk element voor welk geluid? Wat zijn echte must have elementen? Ik wil er natuurlijk wel bijhoren :-D
    wil je alle elementen upgraden of slechts die humbucker? Je moet toch wel wat preciezer zijn met wat je wilt hoor. Je moet er ook geen element inflikkeren die het populairst is, maar die voor jou muziek goed zal klinken

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2002
    Locatie
    Winschoten
    Berichten
    831

    Standaard Re: Elementen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sambal
    Ik las dat een Mexicaanse Fender Standard Fat Stratocaster wel een leuke gitaar is, maar dat de elementen niet zo jovel zijn.

    Welke merken elementen heb je? Ik ken alleen Seymour Duncan en DiMarzio van horen zeggen. Kortom: wat zijn goede elementen? Welk element voor welk geluid? Wat zijn echte must have elementen? Ik wil er natuurlijk wel bijhoren :-D
    wil je alle elementen upgraden of slechts die humbucker? Je moet toch wel wat preciezer zijn met wat je wilt hoor. Je moet er ook geen element inflikkeren die het populairst is, maar die voor jou muziek goed zal klinken

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thom TK
    Dimarzio: heavy
    Seymour Duncan: heavier
    EMG: heaviest
    :-D

    Dimarzio heft over het algemeen hoge output elementen, maar EMG's zijn het aggressiefst.

    ehh, IMO zijn DiMarzio's vetter dan Duncans...DiMarzio maakt het element met de hoogste output wat betreft passives!

    EMG = ook steriel en icepick toon IMO
    strakke bassist gevonden!
    http://www.deanguitars.com
    http://www.enforcer-metal.com
    http://www.myspace.com/thrashcorefanatics


    SPAM: 2005 USA Dean Razorback V NAMM prototype back/yellow bevels EMG/Floyd Rose etc. € 1950 spotptrijs!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top