Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 15 van 15
  1. #11

    Standaard

    Als ik het goed begrijp zit die power-amp out dus op die 150 watt versterker?!?

    Het lijkt me onzinnig om de poweramp out aan te sluiten op een ingang van een 30w versterkertje, terwijl de eindversterker van de originele amp 150w is. BTW: zit er wel een ingang op die 30w versterker waar je het voorversterkersignaal van een andere versterker kunt inpluggen, anders kun je dadelijk jouw 30w versterkertje weggooien :smile:

    De poweramp out is in ieder geval alleen bedoeld wanneer je een aparte eindversterker wilt gebruiken. Deze eindversterker heeft ook een ingang waar je het voorversterkersignaal van de 150w versterker in kunt pluggen. Wat wil je eigenlijk precies bereiken? Naar mijn idee zou ik de poweramp uitgang niet eens willen gebruiken. Mijn Mesa Boogie heeft ook een slave-out (da's hetzelfde maar dan anders benoemd :smile maar ik zou echt niet weten wanneer ik die moet gebruiken. Hij is overigens NIET te gebruiken voor welke lus dan ook (bijvoorbeeld effectloops etc) en je kunt er ook niet mee doorkoppelen naar een mixing-console.

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    46

    Standaard

    AAAaaaagggggggghhhhhhhh zo basic
    preamp out is voor dat het signaal versterkt word dus na al het gerotzooi aan je versterker knoppies, via hier ga je naar je FX zooi poweramp in is als je een FX loop hebt of je wil de versterker alleen als signaal versterker gebruiken en de input via een fx console of wat dan ook komt

  3. #13
    Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    46

    Standaard

    Ik zou Line gebruiken voor naar je cabinets en anders preamp out

    ik vergeet steeds waar het verhaal over gaat hahaha

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: MissAlexa op 2001-08-21 20:56 ]</font>

  4. #14
    Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    46

    Standaard

    Met slave out krijg je een direct signaal vanuit de speaker ingangen, deze uitgang bevat het preamp en power stage signaal en daarmee kan je doorlussen naar andere power amps (dus deze versterker als hoofdversterker en via dat gaatje doorlussen naar andere versterkers (cabinets) om voldoende herrie te krijgen :smile:
    thats about it
    Is handig voor on stage, je eigen versterker blijft dus direct output geven maar je kan ook naar andere, wat preamp out niet doet die sluit de versterker output af

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 augustus 2001
    Locatie
    leeuwarden
    Berichten
    769

    Standaard

    ah, hartstikke mooi voor deze informatie. Ik denk inderdaad dat de uitgang van de voorversterker aangesloten moet worden op een eindversterker (dit is toch hetzelfde als een poweramp?) en dat deze signalen wel op elkaar afgestemd zullen zijn, hoop ik. Maar de echte voordelen zie ik nog niet. Ik heb nu ook het signaal gesplit met een stereotoestel, waardoor ik twee ampjes tegelijk aan kan hebben en apart uit kan schakelen. Dit is nog wel zo veilig. Want ik speel dan wel gitaar, technisch inzicht in de apparaten heb ik niet, dus ik probeer ook maar zo weinig mogelijk te riskeren. Maar misschien zijn er mensen die het allemaal allang uitgeprobeerd hebben en goede (of vervelende) ervaringen ermee hebben en dit willen vertellen, of niet.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top