Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CGCGCE
    De thumbpick is voor mij onmisbaar om in "boom chick" stijl met gedempte bassen te spelen (Doc Watson, Tommy Emmanuel,...). Voor de rest gebruik ik meestal mijn blote duim.
    Ik ben inmiddels zo ver dat ik eigenlijk alles met de thumbpick speel, ook de niet-boom-chakka nummers, en zelfs de rustige nummertjes. Niet vanwege de timing, maar uitsluitend vanwege het geluid. De thumbpick klinkt beduidend mooier en regelmatiger dan mijn duimagel (en dat terwijl ik een hele mooie en regelmatige duimnagel heb...!)

    Probeer het maar eens.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CGCGCE
    Ik ben ook al een hele tijd op zoek naar de beste manier om de snaren aan te slaan. Een paar weken geleden heb ik zo een tiental verschillende modellen van thumbpicks en fingerpicks bij Elderly besteld. Inderdaad zijn er grote verschillen tussen al die modellen. De beste vind ik ook een Fred Kelly, maar dan een "regular delrin". Die gebruik ik nu altijd. Tot dan speelde ik meestal met een Dunlop M, die zijn wat korter dan de L en ook goed.
    Spelen met fingerpicks heb ik min of meer opgegeven, wegens te schel, en ook omdat het een andere afstelling van de gitaar vereist. Maar soms is het wel leuk om daarmee eens flink door het dak te gaan (voor mij toch, de buren weet ik niet...).
    De thumbpick is voor mij onmisbaar om in "boom chick" stijl met gedempte bassen te spelen (Doc Watson, Tommy Emmanuel,...). Voor de rest gebruik ik meestal mijn blote duim.

  3. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2003
    Locatie
    Wijchen
    Berichten
    20

    Standaard

    Hi

    Ik kan me wel aansluiten bij de ervaringen van Picker. Het gebruik van een thumbpick verruimt je mogelijkheden...

    Ik speel zelf al heel lang fingerstyle, gewoon met nagels en ik zag dat veel van mijn favorieten (Tommy Emanuel, Doc/Merle Watson, Merle Travis, Jacques Stotzem, etc.) allemaal thumbpicks gebruikten...

    Ongeveer een jaar geleden ben ik begonnen om ook flatpick technieken te leren met hulp van een DVD van Steve Kaufman. De flatpick heb ik vervangen door een thumbpick. Goed, het leren flatpicken en het leren spelen van fingerstyle met thumbpick zijn twee verschillende dingen, maar ik ben toch blij dat ik eraan begonnen ben. Met name in de fingerstyle vond ik het in het begin behoorlijk wennen en prutsen en veel "lucht aanslaan", maar na stug dooroefenen begon het ergens op te lijken.
    Ik ben begonnen met HERCO thumbpicks, vanwege de flatpick stijl die ik wilde leren. Die ik had gekocht waren niet zo dik en ze sleten vrij snel. De HERCO's zaten ook niet zo strak, maar dit is voor flatpicking niet zo relevant. Inmiddels ben ik overstapt op Dunlop: inderdaad even een beetje afvijlen en glad maken...

    Inmiddels kan ik ook mijn meeste nummers met en zonder thumbpick spelen. De fingerpick nummers met gedempte alternating bass (Travis, Dadi) zijn nog wat lastig, maar de aanhouder wint.. Uiteraard staan er ook flatpick nummers op mijn repertoire. Fingerstyle, fingerpicking (met en zonder thumbpick) en flatpicking, need I say more. Ik kan het iedere fingerstyler aanbevelen!

    Have fun! Frans

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top