Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard TASCAM 414 Porta studio

    Ik wil een (zie titel) aanschaffen, en ik kan hem krijgen voor 140 Euro.
    Is dit veel of weinig voor zo'n recorder?
    Verder weet ik ook niet veel van recording af, dus is dit dingetje een beetje goed, ofniet?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    Hey,

    Ik heb ooit een 424 gehad en da's een leuk ding. Tegenwoordig gebruik je zoiets alleen nog maar op locatie of als je pc bij de reparateu is

    Met de pc kun je zoveel meer en uitgereider. Maar wat ik al zei, op locatie kan het nog wel eens handig zijn om een bandje met 4 mics leuk te tapen.

    Groets,

    Bouke.

    PS Voor 140 euro koop je ook al een software pakket waar je veel meer mee kunt. Voor locatie opnames is 140 eurie voor zo'n ding niet super goedkoop volgens mij.
    *Blues; de mooiste cliche's ter wereld! *
    *Bandsite: www.lbbb.nl *
    *Facebook: http://www.facebook.com/pages/Low-Bu...75959775756438 *

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 februari 2003
    Locatie
    Maastricht
    Berichten
    3.543
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bouke
    Hey,

    Ik heb ooit een 424 gehad en da's een leuk ding. Tegenwoordig gebruik je zoiets alleen nog maar op locatie of als je pc bij de reparateu is

    Met de pc kun je zoveel meer en uitgereider. Maar wat ik al zei, op locatie kan het nog wel eens handig zijn om een bandje met 4 mics leuk te tapen.

    Groets,

    Bouke.

    PS Voor 140 euro koop je ook al een software pakket waar je veel meer mee kunt. Voor locatie opnames is 140 eurie voor zo'n ding niet super goedkoop volgens mij.
    Thankx!

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bouke Bekijk bericht
    Hey,

    Ik heb ooit een 424 gehad en da's een leuk ding. Tegenwoordig gebruik je zoiets alleen nog maar op locatie of als je pc bij de reparateu is

    Met de pc kun je zoveel meer en uitgereider. Maar wat ik al zei, op locatie kan het nog wel eens handig zijn om een bandje met 4 mics leuk te tapen.

    Groets,

    Bouke.

    PS Voor 140 euro koop je ook al een software pakket waar je veel meer mee kunt. Voor locatie opnames is 140 eurie voor zo'n ding niet super goedkoop volgens mij.
    Ik vraag mij het volgende af. Klinken die 24 bit 24 en 32 sporen hardware recorders die nu te koop zijn van Tascam net zo professioneel als opname software gecombineerd met de juiste plug-ins? Of blijft het steken bij semi-professioneel?
    Laatst gewijzigd door Brad; 23 december 2017 om 13:11

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Dit soort recorders gebruikte ik (en mijn muziekvrienden) vroeger. Het voordeel is dat het een simpele manier van opnemen is en dat de mogelijkheden beperkt zijn (klinkt vreemd, maar omdat je niet eindeloos sporen erbij kunt opnemen moet je keuzes maken en dat stroomlijnt het creatieve proces). Het is allemaal overzichtelijk werken. Een ander voordeel is dat de mic inputs van deze recorders over het algemeen vrij goed zijn vergeleken met moderne Tascam digitale 8 sporenmachines (zitten vaak hele goedkope op, wordt enorm op bezuinigd waardoor je beter met laptop en externe geluidskaart kunt werken volgens mij).

    Wel is het zo dat dit soort apparaten oud zijn en allerlei mankementen kunnen (gaan) vertonen. Opnemen met tape is eigenlijk achterhaald (maar klank is wel mooi, digitaal is wat "harder"/"killer" omdat de tape wat compressie geeft en het hoog wat dempt). Het is een beetje een kwestie van wat je wilt en hoeveel je wilt betalen. 140 euro vind ik erg duur, zelf zou ik voor zo'n ding nu nooit meer dan 50 euro betalen, maar misschien zijn dit de prijzen momenteel. Alles wat oud is wordt om de een of andere reden geld waard. Ik had destijds nooit verwacht dat die dingen nu tweedehands nog steeds iets zouden opbrengen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.147

    Standaard

    Topic is uit 2004...
    ALLES IS VERKOCHT!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Topic is uit 2004...
    Dan al...?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grayfink Bekijk bericht
    Topic is uit 2004...
    Aha, op die manier. Brad heeft het uit het archief opgesnuffeld dus ...

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Daarom zet ik er ook bij, de Tascam 24 of 32 sporen recorder van nu.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top