Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16

Discussie: Toonladderpatronen.

  1. #11

    Standaard

    is gebeurd Sandman, dat topic is verplaatst naar forum Randapparatuur

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    OK dan, thanx, ben altijd al wel voorstander geweest van eenduidigheid van beleid :wink:.

  3. #13

    Standaard

    Sandman: "penta" betekent "5". Er gaan in een penta-ladder 5 tonen. De penta-mineur kent de volgende intervallen:
    1,5/1/1/1,5
    That's it. E mineur penta = E - 1,5 - G, G - 1 - A, A - 1 - B, B - 1,5 - D, D - 1 - E.

    Heb je de lastige tonen die Dorisch, Frygisch en Eolisch van elkaar verschillend maken, gedelete.

    Er is ook een penta-majeur: 1/1/1,5/1,5
    E majeur penta = E, F#, G#, B, C#, E.

    Heb je alle lastige tonen die Ionisch, Lydisch en Mixolydisch van elkaar verschillend maken, gedelete.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Yo John! Das allemaal bekende info, bedankt in ieder geval. De patronen die ik liet zien zijn niet pentatonisch, maar gewoon mineur. Simpelweg een paar tonen weghalen en je krijgt de pentatonische ladder. Maar mijn vraag is al min of meer beantwoord. Thanx for the replies

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Bij deze wil ik ff van de gelegenheid gebruik maken om te zeggend dat ik die toonladderpatronen onder de knie heb. Gewoon een kwestie van 'schuiven' over de hals en hopla: een toonladderpatroon in E 1 maal aub....:wink:

  6. #16

    Standaard

    ok...heren...de ladders zijn mij duidelijk, maar het toepassen ervan...dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Wat wanneer en waarom?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top