Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 51

Discussie: EBS multicomp

  1. #1

    Standaard EBS multicomp

    Iemand ervaring met dit pedaaltje?
    Over zo ongeveer elk ander ebs pedaal heb ik hier niets dan lof gehoord, maar ik ben wel benieuwd of iemand 'em daadwerkelijk heeft / heeft getest.
    En weet iemand nog een goede adapter met 3 of 4 pluggen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    sorry die comp kan ik niets over melden, maar zal wel ok zijn..

    Die adapter kan je in zin verdeel kabel steken dus die ene plug gaat dan naar 5 . Wel ff kijken of het totale mA wel lager is dan de max van de adapter, dat is meestal iets van 200 mA ofzo
    The groove should always be king

  3. #3
    basswasp
    Guest

    Standaard

    Veel redelijke adapters (gestabiliseerd) zitten vaak rond de 1000 mA, maar dat staat allemaal op de doos dus...

    Naar meningen over de EBS MultiComp ben ik ook wel benieuwd; kan hij het bijvoorbeeld opnemen tegen een Behringer Autocom?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    200? das een pedaal meestal, indd 1000 is meestal een max van een adapter, dus kan je ongveer 5 op een adater zetten
    The groove should always be king

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Dames.... overdrijf nou niet zo. Veel gestabiliseerde adaptors leveren rond de 200 mA tot 600mA -de laatste zoals die van EBS zelf dus-

    Toevallig levert een Liquid 1000mA, maar dat is echt heel veel hoor.

    Anyway, een pedaal verbruikt hardly 200mA. Als je iets zegt, zeg het dan goed, zo heeft niemand er wat aan. Chorus iets van 15mA, soms iets meer, distortion vaak meer. Hangt nogal van het pedaal af.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    wil je die op marktplaats kopen semafoor?

  7. #7

    Standaard

    Nee, ik denk dat ik er ééntje via musik-produktiv bestel (cadeau van mijn ouders voor mijn slagen). Als ik het geld kan missen (hangt er vanaf of ik nog een nieuwe versterker koop / op vakantie ga) koop er ook een multidrive bij .
    En van adapters en stroomspanning weet ik hoegenaamd niets (leve de 2e fase) dus bedankt voor de info .

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2002
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    2.429

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Teng
    Dames.... overdrijf nou niet zo. Veel gestabiliseerde adaptors leveren rond de 200 mA tot 600mA -de laatste zoals die van EBS zelf dus-

    Toevallig levert een Liquid 1000mA, maar dat is echt heel veel hoor.

    Anyway, een pedaal verbruikt hardly 200mA. Als je iets zegt, zeg het dan goed, zo heeft niemand er wat aan. Chorus iets van 15mA, soms iets meer, distortion vaak meer. Hangt nogal van het pedaal af.
    Indd, had al wat van 200 in me kop..heb me adap er nog eens op nagekeken..sorry voor de verwaring
    The groove should always be king

  9. #9

    Standaard

    Hello dudes,

    maandje geleden heb ik dus een EBS Multicomp gekocht. Ik was eerst niet zeker of het wel een goede aankoop was, maar uiteindelijk ben ik er tevreden mee.

    Ik gebruik de pedaal constant als ik met m'n groep repeteer... Hij staat op de tubesim mode en het klinkt prachtig. De knop staat altijd op 2 uur ongeveer.

    Geluid: de pedaal zorgt ervoor dat de noten op de A, D en G snaar ietsje luider en voller klinken naast de lage E. Hierdoor klinkt het geheel aan riffs voller en strakker. Ideaal voor mijn toepassingen in een luide metalband.
    De pedaal is uitermate stil, no noise whatsoever.

    De EBS is héél subtiel voor een compressor en slechte sounds kan je er niet mee maken denk ik (toch nog niet ontdekt). Je merkt het eigenlijk pas dat deze pedaal z'n werk doet wanneer je de pedaal afzet... dan hoor je meteen wat hij deed.

    Enfin, probeer hem uit, in een winkel ga je niet veel effect horen denk ik, ik ben van mening dat je een pedaal uren moet testen om hem grondig te kennen en te kunnen beoordelen.

    Nog eens, EBS pedalen staat op éénzame hoogte op de pedalenmarkt, er zijn concurrenten die er aan kunnen tippen, maar dat zijn er niet veel...
    Alles over de Trace Elliot V8: http://www.trace-elliot-v8.com/

    G&L LB-100 | Trace Elliot V8 | Trace Elliot 1084
    Boss TU-2 | Fulltone Bassdrive
    Peavey Microbass

  10. #10

    Standaard

    Ja, dat is eigenlijk net wat ik zoek, een subtiele compressor met een buizensound , bedankt voor de info.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top