Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard

    Als je een combo koopt wil je daar als optie wel of geen reverb kanaal bij?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Stel je neemt er een zonder en je wilt wel reverb hebben: dan koop je een pedaal. Vlgs mij zijn deze wel van een redelijke kwaliteit zodat er ook een redelijk mooie galm uitkomt. Met zo'n pedaal heb je over het algemeen meedere mogelijkheden dan de reverb op je combo. Mijn marshall heeft geloof ik een springreverb. Nou zijn er veel meer soorten galm dan alleen spring.

    Dus waar ik heen wil....ehh...ik denk dat je met een goed pedaaltje veel meer mogelijkheden hebt dan de reverb op een combo.

  3. #3

    Standaard

    Maar het mooie is dat als je een versterker met reverb hebt je geen randapparatuur hoeft mee te slepen voor een enigszins opgeleukt geluid.
    Bovendien geeft een veergalm (zoals in je versterker) een bepaald andere klank dan een digitale galm. Als je ernaast dus nog een dig. galm gebruikt kun je kiezen uit 2 soorten reverb.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Ik vind een reverb van een veer in de versterker veel mooier klinken dan een pedaaltje, k heb het wel eens uitgetest maar het mist toch iets. Maar ja ik ben op reverbopzicht ook wel verwend (Fender Twin Reverb). Tsja als je dat hoort dan wil je niets anders meer. Dus als ik jou was zou ik een versterker met reverb nemen, het liefst eentje met een reverbveer.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    250

    Standaard

    t nadeel van de reverb in de versterker vind ik dat je hem niet met een voetschakelaar aan/uit kunt zetten (tenminste niet in mijn Marshall VS 8240)

  6. #6

    Standaard

    Reverb op een versterker is een uitkomst. Het klinkt, naar mijn mening, beter dan de pedaaltjes. Trouwens op mijn versterker kan je de reverb wel met een voetschakelaar aan en uit zetten.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Op 2002-02-25 09:16, schreef WesMontgomery:
    Reverb op een versterker is een uitkomst. Het klinkt, naar mijn mening, beter dan de pedaaltjes. Trouwens op mijn versterker kan je de reverb wel met een voetschakelaar aan en uit zetten.
    Jep inderdaad op de meeste kan dat..

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    De reverb's op een Fender klinkt altijd goed en dat geeft een hele diepte aan je sound.
    Ik vind zelf een buizen-veren-galm die in je combo/top zit beter klinken dan een digitale galm. Maar dat is kwestie van smaak.
    Lexicon heeft hele goeie galmen... galm galm galm :wink:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top