Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3

Discussie: Powerbrake

  1. #1

    Standaard

    Heeft iemand ervaring met de Marshall powerbrake (of ander merk)
    Wat zijn de voor en nadelen?
    En weet iemand wat ie kost?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    dit onderwerp is al aardig wat keren ter sprake gekomen maar ik zal in het kort nog wel het een en ander resumeren.
    de powerbreaks van marshall, thd en koch zijn allen rond de 6-7 meiers. de marshall en de thd zijn traploos (zeer handig bij amps zonder master volume) de koch heeft 4 standen (20%, 10%, 5%, 2,5% of zoiets) de marshall brake komt het slechts naar voren dwz de meeste impact op de sound. de thd en de koch zijn zeer goed, maar daar betaal je ook voor. tja alle brakes tasten het geluid aan maar dat hoeft niet negatief te zijn zoals bij de thd en de koch. hopes this helps
    als je nog vragen hebt....
    ciou

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Over de Marshall heb ik weles verhalen gehoord dat hij bij 120 watt versterkers de eindtrafo eruit heeft geblazen, en er schijnt ook een tijd lang Powerbrakes van Marshall gemaakt te zijn die niet goed doordacht gemaakt zijn die als ze een tijd gebruikt zijn en heet zijn geworden een los contact maken door iets wat doorbrandt oid. (weet niet meer precies wat het was maar wel zoiets dergelijks). Ik zou als ik jou was voor de THD gaan. In de 'randapparatuur' sectie staan een bericht met de naam 'fulltone', daar staat een link o pde 2e pagina naar een site van een bedrijf die die thd's verkoopt.
    Steven

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top