Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Hoe synchroniseren?

  1. #1

    Standaard

    Ik heb sinds kort 'cool edit pro' en wil doodgraag beginnen opnemen. Maar ik vroeg mij het volgende af. --> Stel dat je op minidisc eens een backing track hebt opgenomen die je importeert in het programma op track 1. Ben je dan verplicht om steeds die af te spelen en op een volgende track op te nemen. Of kan je ook gewoon op minidisc opnemen en daarna alles synchroniseren? ( Dus, 2 verschillende en apart opgenomen minidisc-tracks synchroniseren? )
    ==> Dus als er iemand tips of zo heeft, zijn die zeker welkom.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Je kan 2 verschillende tracks als wav bestand importeren in cooledit en hier 1 wav bestand van maken. Alleen moet dan het ritme konstant zijn dus zal je bij het origineel gebruik moeten maken van een metronoom. Op die manier moet het wel lukken denk ik. Het tegelijkertijd starten met afspelen van de twee afzonderlijke tracks is een kwestie van knippen en plakken.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2002
    Locatie
    Wapse
    Berichten
    197

    Standaard

    Als je alles zo goed mogelijk wilt laten verlopen, neem je toch - drums, bas en gitaren - in 1x op (bij elkaar) laat je zanger(es) meezingen, maar NIET opnemen. Dan heb je alles goed erop staan, en kun je in alle rust de zang opnemen.
    Nadeel: De band mag geen fouten maken (mag met 'minidisk-methode' ook niet trouwens)

    suxxes

  4. #4

    Standaard

    Thanx!!! donderdag gaan we opnemen. Ik hoop dat het lukt. Alvast bedankt!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top