Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    noordeloos
    Berichten
    11

    Standaard

    Ik heb een probleem met mijn bas en krijg dit niet opgelost. Het volume daalt tijdens het spelen soms een tijdje (paar seconden tot een paar minuten) en komt later weer terug tot het normale niveau. Dit gebeurt onregelmatig, maar wel vaak. Ik heb een nieuwe kabel gekocht, de effecten losgekoppeld en rechtstreeks in de versterker geplugd, de jack-ingang in de gitaar gecontroleerd, maar niets helpt. Het ligt ook niet aan het verschil tussen zware en hoge tonen, maar het volume over de gehele breedte daalt. Wie kan mij helpen en weet wat de oorzaak is of kan zijn?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Ik zou haast zeker zeggen de versterker - als je zover zelf nog niet was.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2001
    Locatie
    stevensweert
    Berichten
    84

    Standaard

    jip lijkt me ook de versterker, is er in verleden heel ruig op gespeeld of istie heel oud wil ie nog wel eens wisselend volume geven. kraakt de versterker ook, want meestal begint het daarmeej , bij mij dan

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    At least is dat beter dan de gitaar; da's toch meer je vaste compaan dan de versterker moet je maar denken.

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    noordeloos
    Berichten
    11

    Standaard

    Inderdaad, ik ben er achter gekomen dat het m'n versterker is. Het is een tweedehands Hughes&Kettner Basskick 505 (150 watt).
    Een jaar of 7 oud en als je aan de knopjes draait kraakt het ook verschrikkelijk. Wat kan ik hieraan doen? Drupje olie?


  6. #6
    Member
    Geregistreerd
    9 december 2001
    Locatie
    stevensweert
    Berichten
    84

    Standaard

    nou ik speel op 2 versterkers, de een is oud en de ander nieuw, nu is er met die nieuwe niks aan de hand maar bij die oude begon alles los te zitten dat heb ik afgetaped, maar ik denk dat het bij jouw anders zit, het kan best zijn dat er iets in de versterker naar de klote is , kun je beter een nieuwe aanschaffen

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    3 keer hard schoppen. of je kan hem natuurlijk ook effe na laten kijken. Schatting van de kosten maken en kijken of dat het waard is.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 november 2001
    Locatie
    Den Bosch
    Berichten
    1.716

    Standaard

    battery van je bass dood ?

  9. #9
    Junior Member
    Geregistreerd
    31 januari 2002
    Locatie
    noordeloos
    Berichten
    11

    Standaard

    nee, tis een passieve bas.
    Ik heb op een andere versterker gespeeld en daar had ik geen last. Het moet dus aan m'n H&K liggen waar ik juist zo tevreden mee was (lekker geluid).

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2002
    Locatie
    Roermond
    Berichten
    290

    Standaard

    Op 2002-02-26 14:26, schreef bassmanheco:
    Inderdaad, ik ben er achter gekomen dat het m'n versterker is. Het is een tweedehands Hughes&Kettner Basskick 505 (150 watt).
    Een jaar of 7 oud en als je aan de knopjes draait kraakt het ook verschrikkelijk. Wat kan ik hieraan doen? Drupje olie?

    Kontact spray, of de potmeters vervangen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top