Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 45 van 47 EersteEerste ... 354344454647 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 467
  1. #441
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    3.310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Allemaal hardstikke waar. Het blijft echter nog steeds het punt van misplaatste angst over veiligheid en luiheid. Je wilt wel verkopen maar als de andere partij vraagt daar ook een beetje moeite voor te doen geef je niet thuis.
    Er staan in de VS geweldige dingen te koop, maar men wil een hoop niet naar Europa versturen. Wel naar iedereen in de US, maar niet daarbuiten. Soms probeer ik het ook wel eens, met vaak nee als antwoord. Dat mag en kan ik me niet over opwinden. Binnen NL hetzelfde. De verkoper bepaalt in dit geval de voorwaarden. Stikken of slikken.

  2. #442

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarninho Bekijk bericht
    Er staan in de VS geweldige dingen te koop, maar men wil een hoop niet naar Europa versturen. Wel naar iedereen in de US, maar niet daarbuiten. Soms probeer ik het ook wel eens, met vaak nee als antwoord. Dat mag en kan ik me niet over opwinden. Binnen NL hetzelfde. De verkoper bepaalt in dit geval de voorwaarden. Stikken of slikken.
    gemakkelijk maar niet vergelijkbaar. De frustratie is me overigens bekend. "Even" naar het postkantoor kan een uur rijden betekenen. In NL heeft elk gat wel iets waar je post kut droppen. En wederom, is dat wat moeilijker omdat het even buiten de route ligt, dan valt dan ook met de koper te bespreken.

    Daarnaast, binnen NL is tracking verdomg gemakkelijk. Je krijgt altijd een trackingnummer. Van de VS naar NL is tracking of een drama of exorbitant duur.

    De 2 zijn dus niet vergelijkbaar. De frustratie van onwillige verkopers wel. Nogmaals, als verkoper mag je ook best een beetje inzet tonen.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #443
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Ik heb laatst ook iets van mijn mediacenter verkocht. Eén eventuele koper was aan het jagen en ik moest het bedrag maar accepteren en vandaag nog op de bus doen, dan hadden we het rond! Een andere eventuele koper gedroeg zich wat rustiger en daar heb ik het uiteindelijk aan de deur (zonder extra kosten) persoonlijk afgeleverd. En dat was toch al snel 50 km extra rijden.

    Het heeft ook een beetje met gunning te maken! En iemand die zich gewoon normaal gedraagt gun ik wel wat!
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

  4. #444
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    3.310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    gemakkelijk maar niet vergelijkbaar. De frustratie is me overigens bekend. "Even" naar het postkantoor kan een uur rijden betekenen. In NL heeft elk gat wel iets waar je post kut droppen. En wederom, is dat wat moeilijker omdat het even buiten de route ligt, dan valt dan ook met de koper te bespreken.

    Daarnaast, binnen NL is tracking verdomg gemakkelijk. Je krijgt altijd een trackingnummer. Van de VS naar NL is tracking of een drama of exorbitant duur.

    De 2 zijn dus niet vergelijkbaar. De frustratie van onwillige verkopers wel. Nogmaals, als verkoper mag je ook best een beetje inzet tonen.
    Ik heb het over verkopers in de US die wél binnen de US versturen, maar niet naar Europa. Dus ze gaan sowieso naar het postkantoor, ze moeten alleen even 'The Netherlands' erbij tikken op hun adressticker. Dus het argument dat het daar meer moeite kan kosten om naar het postkantoor te gaan vervalt. Bovendien kan bijvoorbeeld een DHL bij de verkoper spullen thuis ophalen. Verder betaal ik de verzendkosten, dus bepaal ik of ik wel of niet een goede tracking en tracing wil. DHL heeft een uitstekende tracking en tracing over de hele wereld. Dus ook dat argument vervalt. De twee zijn dus uitstekend vergelijkbaar.

  5. #445
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 december 2008
    Locatie
    Neede
    Berichten
    174

    Standaard

    Ik kon ff niet de juiste topic vinden om dit in te zetten, maar dit is toch niet te geloven:|
    http://link.marktplaats.nl/245597703
    €1.200 euro voor een London City dea250, dat je het voor dat bedrag alleen al op marktplaats dúrft te zetten.
    En dan zet die er ook nog bij dat het 250W is maar officieel is het 200W geloof ik.(zal misschien wel wat hoger uitvallen..)

  6. #446
    Banned
    Geregistreerd
    4 december 2007
    Locatie
    Ede,valouwe
    Berichten
    1.353

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Farether Bekijk bericht
    Ik kon ff niet de juiste topic vinden om dit in te zetten, maar dit is toch niet te geloven:|
    http://link.marktplaats.nl/245597703
    €1.200 euro voor een London City dea250, dat je het voor dat bedrag alleen al op marktplaats dúrft te zetten.
    En dan zet die er ook nog bij dat het 250W is maar officieel is het 200W geloof ik.(zal misschien wel wat hoger uitvallen..)

    hoort in "twijfel over een advertentie"

  7. #447
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Beetje gevalletje: als het te mooi is om waar te zijn is het vaak ook niet waar!
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

  8. #448
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.913

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarninho Bekijk bericht
    Ik heb het over verkopers in de US die wél binnen de US versturen, maar niet naar Europa. Dus ze gaan sowieso naar het postkantoor, ze moeten alleen even 'The Netherlands' erbij tikken op hun adressticker. Dus het argument dat het daar meer moeite kan kosten om naar het postkantoor te gaan vervalt. Bovendien kan bijvoorbeeld een DHL bij de verkoper spullen thuis ophalen. Verder betaal ik de verzendkosten, dus bepaal ik of ik wel of niet een goede tracking en tracing wil. DHL heeft een uitstekende tracking en tracing over de hele wereld. Dus ook dat argument vervalt. De twee zijn dus uitstekend vergelijkbaar.
    Nee, dat is in de US toch echt anders.

    Binnenlandse post kunnen ze vaak laten ophalen (privé of via werk), maar voor internationale post moet men echt naar het postkantoor ivm douane formulieren enzo. En ik geloof best dat een hoop Amerikanen in afgelegen plekken dan verdomde meer moeite moeten doen, dan voor een binnenlands pakketje, waar de locale UPS-man effe voor langs komt rijden om het op te halen.

    Wat betreft je 2e punt, ook niet helemaal waar: Als je als verkoper op Ebay goed gedekt wil zijn via Paypal, dan MOET je het track-baar versturen. Dat lukt dus al niet met USPS First Class Air Mail.
    En weinig verkopers zijn bereid om daarvan af te wijken (en dus een hoger risico voor ZICHZELF te lopen, als jij 3 weken later claimt niks ontvangen te hebben) omdat jij wil bepalen dat je minder verzendkosten wil betalen.

    Sommigen laten je inderdaad de keuze (EMS, super trackbaar, verzekerd, de hele mikmak, of Priority Mail), maar meestal heb je die luxe niet.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  9. #449
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 augustus 2002
    Locatie
    near de ruines of townhall city
    Berichten
    11.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Binnenlandse post kunnen ze vaak laten ophalen (privé of via werk), maar voor internationale post moet men echt naar het postkantoor ivm douane formulieren enzo. En ik geloof best dat een hoop Amerikanen in afgelegen plekken dan verdomde meer moeite moeten doen, dan voor een binnenlands pakketje, waar de locale UPS-man effe voor langs komt rijden om het op te halen.
    Voor USPS moet je inderdaad naar het postkantoor als je internationaal wil versturen, maar juist de goede expressvervoerders als DHL, UPS en fedex komen het wel bij je ophalen en maken ook nog eens de douanepapieren voor je in orde. USPS is wel een stuk goedkoper, maar als de ontvanger toch betaalt maakt dat toch niet zoveel uit?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Maar goed, je kunt er uren over lullen op gitaarfora

  10. #450
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2007
    Locatie
    WIEËRT
    Berichten
    810

    Thumbs down E-bay gevalletje jammer dan of toch niet??

    Maandag:
    Ja mooi, dacht ik. Een mooie Fender Hotrod Deluxe voor een leuk bedrag uit de states.
    Direct betaald via Paypal (bedrag + verzendkosten)
    Dinsdag:
    Een mail van de verkoper dat het geld binnen was en hij zou de volgende dag gaan versturen.
    Ik nog een mail er achter aan met de vraag of er ook track and trace bij zit.
    Woensdag:
    Mail verkoper: Mijn normale transporteur wil het niet verzenden, ga een andere zoeken.
    Donderdag:
    Verkoper: Ik kan niets vinden, ik ga het geld terug boeken, bedankt voor je begrip.

    Welk begrip, ik heb nog niet eens de tijd gekregen om begrip te tonen en mijn centjes waren al terug geboekt.(gelukkig maar)
    Direct hierna stond de amp alweer te koop.

    Ik heb hem nog gemaild om eventueel te helpen met het vinden van een transporteur maar heb niets meer vernomen.
    Heb er een mail naar E-bay aan gewaagd om te kijken wat mijn recht is en wacht nu op antwoord.

    O ja, hij had er ook een gitaar op staan die was gelijktijdig afgelopen met mijn amp en die staat nu ook alweer te koop.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top