Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 44 van 47 EersteEerste ... 344243444546 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 431 t/m 440 van 467
  1. #431

    Standaard

    je moet alles gewoon ophalen en laten ophalen. dat weet je zeker dat het goed zit.

  2. #432
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.935

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Guitar GoD Bekijk bericht
    je moet alles gewoon ophalen en laten ophalen. dat weet je zeker dat het goed zit.
    Kosten aangetekend verzenden voor een Boss pedaal met TNT: 7 euro.

    Kosten retour reizen Breda-Groningen (totaal 506km) = 50,60 euro. (auto rijdt 1 op 13 op de snelweg en benzine heb ik 1,30 de liter gerekend).

    I rest my case.
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  3. #433

    Standaard

    daar heb je geleik in bro. maar ik haal het toch liever op, toevallig woon in ik breda, waar je het over had. maar ik zoek altijd binnen een straal van 30 km

  4. #434
    Banned
    Geregistreerd
    24 mei 2005
    Locatie
    GOURANGA!
    Berichten
    13.022

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitar god Bekijk bericht
    daar heb je geleik in bro. Maar ik haal het toch liever op, toevallig woon in ik breda, waar je het over had. Maar ik zoek altijd binnen een straal van 30 km



    .........................

  5. #435

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Farether Bekijk bericht
    dat je je dan geen zorgen hoeft te maken over het geld en heb je ook geen gedoe met het verzenden.
    Ik snap dus ook niet waarom je je zo opwindt...
    OK, laat gezien dus late reactie.

    Waarover ik me zo opwind is het ding dat je met vooruit betalen, risico koper dus en voor jou de verkopende partij geen "zorgen over geld" er blijkbaar geen interesse in hebt dat je verkoper zich scheel moet betalen aan reiskosten en, impliciet, reistijd. Die reistijd staat in veel gevallen in geen verhouding tot de tijd die jij kwijt zou zijn om effe naar het postkantoor te lopen, of dat, als dat lastig is, in overleg willen doen als je een keer in de buurt bent. Wat is het verschil tussen 10 minuutjes postkantoor voor jou, terwijl je je je centen al binnen hebt, of een ander een paar uur reistijd bezorgen?

    Waar het dus op neerkomt is dat jij graag je item wil verkopen maar er, behalve het plaatsen van een advertentie en misschien wat mailen, geen enkele moeite in lijkt te willen stoppen om die verkoop tot een goed einde te brengen. Terwijl je dat wel van de ander verwacht.

    En dat is wat mij, en Speeddemon, zo irriteert. (nog maar niet te spreken over particuliere verkopers die verpakkings en administatiekosten rekenen..)
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #436
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2006
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    3.310

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    OK, laat gezien dus late reactie.

    Waarover ik me zo opwind is het ding dat je met vooruit betalen, risico koper dus en voor jou de verkopende partij geen "zorgen over geld" er blijkbaar geen interesse in hebt dat je verkoper zich scheel moet betalen aan reiskosten en, impliciet, reistijd. Die reistijd staat in veel gevallen in geen verhouding tot de tijd die jij kwijt zou zijn om effe naar het postkantoor te lopen, of dat, als dat lastig is, in overleg willen doen als je een keer in de buurt bent. Wat is het verschil tussen 10 minuutjes postkantoor voor jou, terwijl je je je centen al binnen hebt, of een ander een paar uur reistijd bezorgen?

    Waar het dus op neerkomt is dat jij graag je item wil verkopen maar er, behalve het plaatsen van een advertentie en misschien wat mailen, geen enkele moeite in lijkt te willen stoppen om die verkoop tot een goed einde te brengen. Terwijl je dat wel van de ander verwacht.

    En dat is wat mij, en Speeddemon, zo irriteert. (nog maar niet te spreken over particuliere verkopers die verpakkings en administatiekosten rekenen..)
    Ik neem aan dat je bij het vetgedrukte 'koper' bedoelde?

    (ik ben niet farether, maar ik ben het niet eens met je post en daarom reageer ik even )
    Als ik iets verkoop, bepaal ik de voorwaarden waarop ik verkoop. Ik bepaal of het voor een bepaalde prijs weg mag en ik bepaal of ik verstuur of niet. Dat zet ik dan ook in de advertentie. Daar kun je mee accoord gaan of niet. En anders haal je het maar ergens anders

    Als het een item is wat je niet ergens anders kunt krijgen, zul je moeten bepalen of het de reis(kosten) waard is. Als het een uniek item is, dan zou ik er sowieso voor kiezen om het op te halen. Want wat als het kwijtraakt in de post? Als het geen uniek item is, kun je het gewoon ergens anders kopen. Je hoeft niet bij mij te kopen.

  7. #437

    Standaard

    Allemaal hardstikke waar. Het blijft echter nog steeds het punt van misplaatste angst over veiligheid en luiheid. Je wilt wel verkopen maar als de andere partij vraagt daar ook een beetje moeite voor te doen geef je niet thuis.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  8. #438
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard Is dit een scam of zo?

    Ik heb wat dingen op Marktplaats, en op 3 van de 6 advertenties heb ik reacties gehad. Allemaal in gebrekkig Nederlands: men heeft interesse en wil mijn telefoonnummer.

    Ik vraag me af waarom ze meteen om mijn tel.nr vragen, via mail lijkt mij toch makkelijker (ze krijgen het nr. overigens niet). Zowiezo vraag ik me af of het telefonisch wel gaat lukken, gezien het gebrekkige taalgebruik in de mails.

    Komt dit iemand bekend voor?

  9. #439
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    447

    Standaard

    Belangrijke vraag hierbij: noemt men ook de producten? Of gaat het alleen maar zoals:"Ik ben geïnteresseerd in uw product. Graag bellen"

    Ach...je kunt altijd bellen...maar persoonlijk bereid ik zaken liever per mail voor en dan ga ik het zelf wel halen. Ik zorg wel bijna altijd voor een telefoonnummer, zodat ik kan bellen als het later wordt of ik het niet kan vinden.
    [*]Fender Stratocaster Elite Deluxe & Squier Stratocaster[*]Boss GT-Pro preamp & Roland FC-300 footcontroller[*]Marshall 9100 power amp & Marshall 1936 cabinet

  10. #440
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2006
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    2.813

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plantje Bekijk bericht
    Belangrijke vraag hierbij: noemt men ook de producten? Of gaat het alleen maar zoals:"Ik ben geïnteresseerd in uw product. Graag bellen"

    Ach...je kunt altijd bellen...maar persoonlijk bereid ik zaken liever per mail voor en dan ga ik het zelf wel halen. Ik zorg wel bijna altijd voor een telefoonnummer, zodat ik kan bellen als het later wordt of ik het niet kan vinden.
    Het product wordt wel genoemd. Maar: er is nog geen enkele afspraak gemaakt over prijs etc etc, daarom vind ik het zo vreemd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top