Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 41
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard enkele vragen over een looper en ampswitch

    een midi looper. schakelt bepaalde zaken via midi aan/uit, en op die manier in of uit je setup chain.
    maar kan je er ook een complete amp in hangen ? een jcm800 bijvoorbeeld ?

    en over een midi switcher: zijn ze allemaal hetzelfde (behalve het merk en de prijs). kan iedere midiswitcher iedere amp(preamp) aan, die geschakeld wordt via 1/4 jacks ? ik heb een Hafler triple giant preamp, met 3 kanalen, geschakelt via een dual footswitch (via jack connector). kan deze moet iedere willekeurige ampswitcher gebruikt worden ?

    en kan een looper ook wat een midi amp switcher kan ?
    in dat geval zou ik namelijk alleen een looper kopen, en anders beide. is wel handig om te weten dus

    ik hoop dat er een bolleboos is die dit allemaal weet

  2. #2
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard Re: enkele vragen over een looper en ampswitch

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
    een midi looper. schakelt bepaalde zaken via midi aan/uit, en op die manier in of uit je setup chain.
    maar kan je er ook een complete amp in hangen ? een jcm800 bijvoorbeeld ?
    Ja, in principe kan dat, ja kan dat switchen tussen 2 versterkers of pre-amps of zo.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
    en over een midi switcher: zijn ze allemaal hetzelfde (behalve het merk en de prijs). kan iedere midiswitcher iedere amp(preamp) aan, die geschakeld wordt via 1/4 jacks ? ik heb een Hafler triple giant preamp, met 3 kanalen, geschakelt via een dual footswitch (via jack connector). kan deze moet iedere willekeurige ampswitcher gebruikt worden ?
    Ook dit kan in principe geen probleem zijn. De Kitty Hawk die ik heb heeft behalve 6 loops ook nog eens 2 relay switchen om dus bv kanalen te schakelen. Bij de meeste loopers kan dit ook.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
    en kan een looper ook wat een midi amp switcher kan ? in dat geval zou ik namelijk alleen een looper kopen, en anders beide. is wel handig om te weten dus
    Het hangt een beetje af van de hoeveelheid loops en schakelingen die je nodig hebt maar idd zowel een looper als een switcher is vaak niet nodig.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
    ik hoop dat er een bolleboos is die dit allemaal weet
    Ja er zal wel iemand zijn die je kan helpen :razz:
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ah, dankje yoeri

    het lijkt er dan op dat ik niet een amp switcher EN een looper nodig heb. denk dat alleen een looper dan handiger is. in dat geval wil ik ook je KH wel kopen. maar er waren meer geinteresseerden >? tja, dat wordt vechten dan, mannen

    nog 1 ding, wat ik niet snap

    mijn preamp is 3 kanaals. hij wordt bedient met een dual footswitch. die heeft dus 2 knoppen.
    -geen knop aan is kanaal 1
    -linker knop aan is kanaal 2
    -en rechter knop aan is kanaal 3

    hoe kan een amp switcher dit bereiken ? het gaat dus om 3 relays, toch ?
    maar een ampswitcher (of looper die dit ook kan dus) kan toch alleen maar aan/uit doen ? dan kan je niet schakelen tussen 3 kanalen ?
    2 moet logischer wijs kunnen, en 4 kanalen ook (2x2). maar 3 ???

    kan dit nou wel of nie ? en hoe werkt het. ik heb de manual van de amp switcher die ik misschien ga kopen (als ik geen de looper van yoeri niet te pakken krijg). ik snap alles wel, hoe het werkt. maar niet hoe dit van toepassing kan zijn op mijn 3 channel preamp..........

  4. #4
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Het principe is het zelfde als met je dual footswitch. Geen switch geselecteerd is kanaal 1, switch 1 is kanaal 2 en switch 2 is kanaal 3.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    dat midi amp switch systeempje heeft 4 switches. dan zou ik dus niets aan moeten zetten voor channel 1 ? en switch1 voor channel 2 ? en switch 2 voor channel 3 ?

    oftewel, dan gebruik ik dus 2 van de 4 switches om die ene preamp te schakelen ? ok, als het zo werkt is het geen probleem. dan snap ik het ook. en je looper werkt volgens hetzelfde principe ?
    die heeft 2 relais swtiches zei je. dus die 2 heb ik dan nodig voor mijn preamp ? (dus er blijft niets over voor iets anders, eventueel ? hoewel dit niet nodig is, hoor)

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    ho wacht, mijn verhaal klopt niet. want als je 2 van de 4 switches gebruikt, dan moet je dus ook 2 kabels naar de amp gebruiken. maar die heeft maar 1 jack input. Dat was waarom ik het niet snapte..........

    bollebozen......................?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Vergeet niet dat niet alle loopers snel schakelen of zonder plop.

    Ik heb minder goeie verhalen over de Kitty Hawk gehoord.
    Net als de Rocktron looper die schijnt nogal te ploppen bij schakelen.

    Yourie wil niet voor niets een Axess

  8. #8
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rectifier
    Vergeet niet dat niet alle loopers snel schakelen of zonder plop.

    Ik heb minder goeie verhalen over de Kitty Hawk gehoord.
    Net als de Rocktron looper die schijnt nogal te ploppen bij schakelen.

    Yourie wil niet voor niets een Axess
    Die Kitty Hawk schakelt anders zeer snel, merk geen vertraging. Je mag niet vergeten dat er 2 verschillende versies van de Kitty Hawk zijn. De Midi Patch Bayette (een groene) is totaal kut

    Er zijn andere redenen waarom ik een Axess GRX-4 gekocht heb!
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  9. #9
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skabouter
    ho wacht, mijn verhaal klopt niet. want als je 2 van de 4 switches gebruikt, dan moet je dus ook 2 kabels naar de amp gebruiken. maar die heeft maar 1 jack input. Dat was waarom ik het niet snapte..........

    bollebozen......................?
    Die 1 input jack zal dan wel een stereo jack zijn.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  10. #10

    Standaard

    FF kort.

    Een vriend heeft ook een Hafler Triple Giant en die is NIET te schakelen met een functionswitcher. Hij reageert niet (goed) op momentary of latching schakelingen. Dit is een probleem dat kennelijk bij de meeste Triple Giants voorkomt. Hij heeft een speciaal kastje laten bouwen die het schakelen dmv een functionswitcher wel mogelijk maakt. Zo gauw ik het schema daarvan heb zal ik het posten.

    Maar een gewone Triple Giant zal dus niet reageren op een function-switch-signaal van bijvoorbeeld G-Major, Engl Z-11, Rockman Octopus, Nobels MS-8 of schakelaars van Axess, Rocktron of CAE!

    Als iemand anders andere berichten heeft mbt de Triple Giant.... ik hoor ze graag!

    Maarten

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top