Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Elixer snaren

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2002
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    6

    Standaard

    Wie heeft er ervaring met de stalen roundwound Elixer snaren?

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: halfjewit op 2002-02-17 13:13 ]</font>

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf Elixir Polyweb snaren op mijn Taylor. Klinken goed, maar gaan bovendien aanzienlijk langer mee dan een regulier setje. Er zijn nu overigens ook de Elixir nanoweb snaren. Heb ik zelf nog niet geprobeerd, maar schijnen ook goed te zijn, daar de snaren vanaf het opzetten het geluid blijven houden van een nieuw setje snaren.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Munein
    Berichten
    265

    Standaard

    Ik gebruik liever de nanoweb dan de polyweb. nanoweb klinkt wat helderder.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 augustus 2001
    Locatie
    Twente
    Berichten
    2.054

    Standaard

    Ik hou niet van elixer snaren. Het klinkt idd. wel langer helder, maar ik vind het gewoon kloten spelen. Om één of andere reden kan ik er nog niet echt gewend aan raken.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Munein
    Berichten
    265

    Standaard

    Toevallig gisteren een andere longlasting snaar geprobeerd: D'addario EXP. Eigenlijk veel beter dan Elixer. Klinkt natuurlijker.

  6. #6

    Standaard

    EXP klinken inderdaad beter dan Elixir en 1e en 2e snaar bovendien ook goudkleur, maar wel iets duurder.

  7. #7

    Standaard

    OEI wat ben ik blij met mijn Elixer, ze piepen minder, oxideren niet, blijven nieuw klinken en het scheelt in je aanschaf, ik doe er veel langer mee.
    Maar mijn volgende set wordt EXP, om gewoon eens te proberen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    150

    Standaard

    Ik heb ook Elixer op de gitaar waarop ik uitsluitend fingerstyle speel. Heb echter het probleem dat de snaren bij het klankgat gaan rafelen. Blijkbaar schraap ik de coating eraf, ondanks het feit dat ik de toppen van mijn nagels met polijstpapier mooi rond zijn. Kent iemand dit 'manco'? Verder zet ik nooit meer andere snaren op deze gitaar. (Op mijn andere gaan good old D'Daddario's of Martin SP's.)

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    36

    Standaard

    Hey axmaster,

    Ja, Elixer staan bekend om het rafelen. Ik wil dus ook een keer EXPs proberen, want daar schijnt het niet het geval bij te zijn.

  10. #10
    Junior Member
    Geregistreerd
    26 april 2002
    Locatie
    België
    Berichten
    1

    Standaard

    Ik gebruik tegenwoordig de Elixir Nanowebs. Ze klinken meer briljant dan de polyweb en ze rafelen niet! Overigens spelen ze net zo lekker als de polywebsnaren. Ik heb me laten vertellen dat de coating harder en dunner is, vandaar. Qua klank is er eigenlijk geen verschil meer met gewone snaren. Ze gaan wel lekker lang mee en ze spelen echt fijner. Ze kosten natuurlijk wel het dubbel maar gaan echt vijf keer langer mee (Martins: twee weken, Elixir, drie maand!)dus, tel maar uit je winst... Op mijn Landola komt in ieder geval niks anders meer.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top