Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1

    Standaard Fender Twin Reverb uit 1972

    iemand een idee wat deze versterker ongeveer waard is. Ik heb deze onlangs gekocht. En hoe weet/hoor ik of ik de buizen moet vervangen?

    Hijklinkt fantastisch btw, alleen zit er soms een brommetje in!

    Iemand nog een flightcase te koop toevallig!!!

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard Re: Fender Twin Reverb uit 1972

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen75
    iemand een idee wat deze versterker ongeveer waard is. Ik heb deze onlangs gekocht. En hoe weet/hoor ik of ik de buizen moet vervangen?

    Hijklinkt fantastisch btw, alleen zit er soms een brommetje in!

    Iemand nog een flightcase te koop toevallig!!!
    Op marktplaats hebben we de laatste tijd prijzen gezien tussen de 500 en 700 euro. En verder moet je het er nog altijd voor krijgen.
    Als de versterker "modderig" begint te klinken, kan het geen kwaad om de buizen na te kijken. Daarnaast weet ik niet wanneer ze voor het laatst vervangen zijn. Idem voor de elco's.
    Als je twijfelt, kan het geen kwaad om er een techneut effe naar te laten kijken. Weet je (meestal) gelijk waar je aan toe bent.
    Dat "brommetje" kan vele redenen hebben. Zo op het eerste gezicht niet te bepalen:
    - slechte connectors
    - buizen uit balans
    - pickups van de gitaar (strat's op stand 1,3 of 5)
    - gewoon iets anders defect.
    Nico :-D

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    voorzichtige schatting denk ik. Echter de datering van een Twin is niet altijd evident. Bovendien hoe origineel is ie? allez dan, als het een originele 100W Twin is in mint (playable) condition van 72 denk ik eerder 950 a 1000 €. Sterker ik weet het zeker. Laat de technische specs + kosten over aan Al en 'the technical team'

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    http://www.ampwares.com/ffg/twin_reverb_sf.html

    je kunt aan de hand van deze specs al het een en ander terugvinden van je Twin mbt bouwjaar en orginalilteit

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door philbee
    voorzichtige schatting denk ik. Echter de datering van een Twin is niet altijd evident. Bovendien hoe origineel is ie? allez dan, als het een originele 100W Twin is in mint (playable) condition van 72 denk ik eerder 950 a 1000 €. Sterker ik weet het zeker. Laat de technische specs + kosten over aan Al en 'the technical team'
    Op marktplaats heb ik die prijs nog niet gezien
    NIco :-D :-D

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nicoverduin
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door philbee
    voorzichtige schatting denk ik. Echter de datering van een Twin is niet altijd evident. Bovendien hoe origineel is ie? allez dan, als het een originele 100W Twin is in mint (playable) condition van 72 denk ik eerder 950 a 1000 €. Sterker ik weet het zeker. Laat de technische specs + kosten over aan Al en 'the technical team'
    Op marktplaats heb ik die prijs nog niet gezien
    NIco :-D :-D
    Op 2dehands staat een 76er voor 900. Ik weet van een mooie 74er die 950 deed en later werd doorverkocht voor 1250,=

    Al

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 september 2001
    Locatie
    maastricht
    Berichten
    753

    Standaard

    hee Al, die TR Amp die ik van Pleun heb komt toch oorspronkelijk uit jou keuken niet? Wat heb je er nou precies mee gedaan, ding klinkt echt werelds doe hem voor geen goud ooit weg.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door philbee
    hee Al, die TR Amp die ik van Pleun heb komt toch oorspronkelijk uit jou keuken niet? Wat heb je er nou precies mee gedaan, ding klinkt echt werelds doe hem voor geen goud ooit weg.
    Ik heb er een hele goede OT ingezet. Zit een vd beste Twin OT's die ik gehoord heb in. Ik meen me te herinneren dat Pleun er in eerste instantie minder blij mee was vanwege het afwijkende jaartal van die OT. Het klikte niet tussen die hem en die amp. Misschien door het soort gitaar wat hij gebruikte, veel midden.

    Ik vond dat Pleun het iets te vroeg opgaf met die amp en weet nog dat ik het jammer vond dat ie hem weg deed. Ik had hem er al op gewezen dat het een goede was met een extra goede OT.

    Veel plezier ermee,

    Al

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Volgens mij heeft iedereen hier amps van Al

    Deluxe reverb still doing ok over here!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
    Volgens mij heeft iedereen hier amps van Al

    Deluxe reverb still doing ok over here!
    ik heb een super reverb van Chris (Winsemius) :wink:

    ben erg blij dat deze mannen in Nederland (en op het forum) rondlopen...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top