Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: snaren!?!?!!!

  1. #1

    Standaard


    Ik heb een spaanse(classiek) gitaar en speel met nylon snaren.
    Maar het probleem is dat m'n snaren maar 2 a 3 weken meegaan, ze zijn dan of stuk of echt aan vervanging toe.Ik heb geen zweethanden ofzo en bij de tweede fret zit ook geen scherp randje, wel speel ik behoorlijk veel en vaak.
    Heeft er iemand een tip voor mij?!?!

  2. #2

    Standaard

    probeer eens elixer snaren. ik heb ze zelf nog niet gehad maar hoor wel positieve verhalen erover. ze gaan 5 tot 8 keer langer mee ofzo

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    28 februari 2002
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    3

    Standaard

    misschien een tip om die fred wat te laten bijvijlen? en zitten er ook geen scherpe randjes bij die aandraaidingen? (geen verstand van namen :grin

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2001
    Locatie
    Munein
    Berichten
    265

    Standaard

    Elixer snaren zijn er volgens mij alleen voor staalsnarige gitaren dus nooit op een spaanse gitaar zetten, dan barst die!
    Tip: handen wassen met zeep voor het spelen en snaren met stofdoek afpoetsen na spelen, meer kun je echt niet doen. sommige mensen hebben agressief zweet en dat tast de snaren snel aan.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Ik heb precies hetzelfde probleem; vreemd genoeg had ik dit niet bij de snaren die ik bij aanschaf van de gitaar kreeg. Volgens mij is mijn zweet reteagressief. Zweten doe je eerder dan je het doorhebt.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    1.235

    Standaard

    Als de snaar vaak op een bepaald punt breekt kan dat liggen aan de topkam of de brug. De snaren op spaanse gitaren slijten ook wel heel snel hoor. Als ze uitgerekt zijn zodat je ze eindelijk niet meer om de twee seconden hoeft te stemmen zijn ze alweer kapot. aaaaah

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 april 2001
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.053

    Standaard

    Kan ook aan je speelstijl liggen en dat verandert niet zo snel.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Ja, goed, ik ben nog wel in het stadium dat ik de akkoorden vrij hard indruk. Vooral als ik ga tokkelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top