Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8

Discussie: The Grateful Dead

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard The Grateful Dead

    Ik heb het idee dat 'we' in Europa de Amerikaanse hype, de Deadheads, de enorme festivals, de Wall of Sound en de kwaliteiten van met name Jerry Garcia en Phil Lesh altijd een beetje hebben onderschat en op afstand vooral meewarig hebben bekeken. Door het gebrek aan aandacht en waardering heb ik helaas ook een aantal jaren in onzalige onwetendheid geleefd, maar gelukkig ben ik de schade al aardig aan het inhalen!

    Ik ben erg benieuwd of er op dit forum ook (al dan niet stiekeme) Deadheads rondlopen, of anderen die een mening hebben over deze legendarische band en die zouden willen delen?

  2. #2

    Standaard

    Een hele tijd geleden heb ik me er 's aan gewaagd...k vond het toen best wel behoorlijk niks, maar ik zal 't nog een kans geven, wat zijn aanraders?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Eigenlijk zijn alle live-optredens aanraders, en er zijn er letterlijk honderden op CD (legaal en bootleg) beschikbaar, maar qua studiowerk zou ik de albums 'American Beauty' en 'Workingman's Dead' eens checken, en dan platen als 'Anthem To The Sun' of 'Terrapin Station' voor het contrast ernaast leggen.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    Ik vond de studio platen altijd 3 keer niks, ik verbaasde me daarom ook over die enorme hype idt in Amerika. Maar ik zag op TV een keer een live concert, ik meen een opname van Rockpalast en moet zeggen dat ik dat wel aardig indrukwekkend vond.
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard



    Het is ook echt een live-band in optima forma. Hierboven trouwens een plaatje van de wereldberoemde 'Wall of Sound'.

    Elk instrument werd optimaal benut en versterkt, er zat een hele wetenschap achter...

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2002
    Locatie
    Limmen
    Berichten
    1.047

    Standaard




    wetenschap? :-? doppen in, dat is wetenschap

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2003
    Locatie
    Oudshoorn ZH
    Berichten
    1.099

    Standaard

    Alleen DAT wisten ze destijds nou nog net niet... :wink:

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.371

    Standaard

    Ik had een keer een special gezien, en wat covers gehoord. Ik vond het echt wat hebben, maar ben geen fan ofzo. Volgens mij zeiden ze dat de Death veel aandacht kreeg van hippies e.d. en daarom een beetje een negatief imago kregen. Toen ik ze hoorde vond ik het echter echt coole muziek gewoon.
    '98 CS Jackson KE2 USA
    '87 Gibson Flying V Designer
    Fender Stratocaster

    VHT Ultralead
    Marshall 2x12 vintage
    Bogner 1x12 Shiva cab; Classic Lead 80

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top