Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1

    Standaard

    Hallo allemaal



    Ik heb een oude Marshall mk2 100 watt lead mastervolume top. Ik vind em echt heel erg goed klinken, maar er zijn eigenlijk 2 dingen die ik mis:
    - een effectloop
    - een reverb

    is het mogelijk ( en rendabel) om deze top te laten modificeren of zal ik het probleem moeten oplossen met een reverb pedaaltje en een lineswitcher.

    Groeten

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    tja, das een moeilijke keuze. in principe heeft jouw versterker geen 'vinatge'waarde aangezien je aangaf dat het geen plexi of jtm45 is. jouw versterker verliest dus niet in waarde door enkele upgrades door te voeren. ik vraag me echter wel of of het de investering waard is. ik denk dat je meer geld kwijt bent aan het modificeren, tenzij je zelf erg handig bent, dan aan pedalen. ik zou dan maar kiezen voor de pedalen, ondanks het verlies in puresse.
    laterz

  3. #3

    Standaard

    wat word er dan onder een "plexi" verstaan?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2001
    Locatie
    Mijdrecht
    Berichten
    239

    Standaard

    Hoi,

    Als je tevreden bent met je versterker is het zeer goed mogelijk om die modificaties te doen. Vraag eerst een prijs op bij een goede versterkerbouwer/reperateur zoals bijv. Koch in Amersfoort of Fns in Renkum dan kun je daarna kijken of je het de moeite waard vindt.

    Greetz, Hans

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 november 2001
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    173

    Standaard

    een plexi is de verkorte naam voor de
    Marshall Super Lead Plexi's uit eind 60 begin 70. het is eigenlijk de opvolger van de jtm45 en is in staat om meer distortion te genereren en heeft meer output (100 watt ipv 45 watt). deze types zijn (origineel en niet gemodificeerd) veel geld waard. zoals jij al sprak bezit je een marshall mk2 master volume (waarschijnlijk met 2 inputs) deze zal rond eind 70 tot midden 80 zijn en bezit een master volume in tegenstelling tot de plexi's. deze heeft geen vintage waarde met andere woorden mocht je hem willen verkopen dan zal die niet meer opbrengen dan 700 eurootjes. een plexi daarentegen in mint conditie zal ongeveer 2000 euro's kosten. tja het marktmeganisme he? laterzz

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    'k weet niet heel veel van marshall af, maar bij Fender zie je dat de silverface versterkers (jaren 70) ook steeds meer collecters waarde krijgen terwijl dat zo'n 10 jaar geleden nog niet was. Een goede silverface die helemaal origineel is is over het algemeen ook meer waard dan een gemodificeerde. Misschien wordt zo'n mk2 over een aantal jaar ook wel een hoop waard en dan zou het lullig zijn als je modificaties hebt gedaan die je niet ongedaan kan maken. Doordat er voor Reverb en een effectsloop gaten in het chassis geboord moeten worden kunnen deze modificaties dus niet geheel ongedaan gemaakt worden.
    Wat je kan doen is ook een Fender reverb tank kopen, dan heb je prachtige buizenreverb die veel beter klinkt dan een reverb pedaaltje.
    Steven

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top