Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 22 van 22
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 september 2003
    Locatie
    Tienray
    Berichten
    2.568

    Standaard

    luister luister ik bedoel dit niet beledigend mijn excuses als je, je beledigd voelt. ten eerste een foutje in mijn reply mijn bas is niet uit 1983 maar uit 1973. Ik heb nog nooit een sluitend bewijs gehad dat het geluid beter werd. Ik heb namelijk voor deze bas een SD Curlee bas gehad waar ik een of twee jaar op gespeeld heb. Ik had deze bas geleend van iemand als dank ervoor het ik deze bas toen ik hem terug wou geven helemaal nalaten kijken door een professional. De hele toets gepoetst en geolied de hele ratteplan. Maar naar mijn mening merkte je aan speelcomfor en geluid helemaal niets. Daarop baseer ik mijn mening.

    Ik vind niet dat je mij mag zeggen dat ik mijn bassen niet onderhoud zij gaan alle drie een keer per jaar naar de gitaarzaak om ze na te laten kijken, opnieuw aftestellen etc. Maar daarbij heb ik elke keer gezegt dat ze mijn hals en body niet hoeven schoontemaken of te olienen etc. Omdat ik gezien mijn eerdere ervaring hier geen verbeterende ervaringen mee heb.

    Saf
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
    Official Member of the Gun Guitars Owners Association

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 augustus 2002
    Locatie
    Delft
    Berichten
    3.845

    Standaard

    ok, excuses aanvaard, ik reageerde beetje fel omdat ik je in elektrische gitaren ook al bezig zag.

    maar goed, daarbij moet je niet vergeten dat het heel erg kan verschillen per persoon. sommige mensen zweten zich te pletter tijdens t spelen, zeker bij optredens met warme lampen etc. anderen weer niet.

    in je zweet zitten mineralen, als dat neerslaat op je toets blijft er dus een soort zoutlaagje achter. zeker in ongelakte toetsen (rosewood) gaat dat er hard intrekken.

    ik zweet zelf vrij weinig, bijna niet eigenlijk, en heb er ook minder last van.

    daarnaast heb ik nu ook een ongelakte warwick sinds 4 maanden of zo. de vorige eigenaar had m slecht onderhouden, dr zit allemaal vuil op de ash/maple buitenkant. niet fijn.
    nu valt t nog mee, laat ik dat nog 5 jaar zitten gaat t er vanzelf dieper in en wordt je sound toch echt minder. gaat t schimmelen en rotten van binnen en zo.

    dit alles ter info voor anderen

    t verschilt dus per persoon, en per type bas. daarnaast moet je je bedenken dat t een proces is wat jaren kan duren...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top