Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard Voor Sena Awards: Sorrow - De Teng....[Jazzy]

    Dag luitjes.. na enige tijd van afwezigheid kon ook De Teng het niet meer laten. Er moest wat gepost worden!

    Dan gelijk maar een mp3tje...er zit een klein beetje ruis in het hoog, maar na deze ingespeeld te hebben, had ik geen zin het nog een keer te doen. 't Is niet erg storend geloof ik.

    Zoals de titel ook al doet vermoeden ga ik dit jaar meedoen aan de Sena Guitar Awards, maar dan als bassist. Twee nummers van mezelf ga ik inleveren. Dit is het zachtere nummer... het andere zal ik binnenkort ook posten.

    Ik ben benieuwd wat u er allen van vindt.

    http://www.warande.uu.nl/~bgall/music/Sorrow.mp3
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2003
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    126

    Standaard

    Cool !

    Ik ben helemaal geen basgitarist maar vindt dit lekker klinken. Heeft een beetje 'police 'sound.

    Ga je zeker hoog mee scoren..

    Ik hou het zelf maar op acoustisch + fingerstyle

    hoi
    Rien
    Only practice and Patience will get you there

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    He Rien, bedankt!

    Police is nou niet echt waar ik aan denk, maar goed... het blijkt maar weer dat iedereen er een ander associatie mee kan hebben. Ik zat wat meer aan Richard Bona te denken, haha. Helaas is mijn bashals niet precies recht, als je goed luistert hoor je dat, dat soms de snaren tegen de fretten aan kletteren. Misschien laat ik er soon een nieuwe op zetten.

    (psst.. ik speel ook nog steeds gitaar.. )
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2003
    Locatie
    = veranderd
    Berichten
    3.375

    Standaard

    Hey De Teng, dit klinkt lekker man, lekker relaxed !

    En dit doet mij ook niet echt denken aan Police, maargoed klinkt iniedergeval lekker!
    Ö !

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 april 2002
    Locatie
    Assen
    Berichten
    1.636

    Standaard

    Hey Teng,

    Lekkere sound in je bass! IK vind het totaal wel goed, maar ik vind het jammer dat je er in het begin wat van die losse stukkies in hebt zitten. Op zich wel leuk, maar naar mijn mening voegt het niet echt iets toe aan je compositie. Voorbeeldje: die flagoletten op 0:40 ongeveer. Ik zou proberen er iets meer een geheel van te maken. Sommige noten kap je iets te vlug af waardoor de flow een beetje uit je liedje gaat. Ik vind het bassspel verder erg lekker, maar je compositie zou ik over het gehele nummer iets sterker maken, zeker als je aan een competitie mee gaat doen.

    Groets,

    Bouke
    *Blues; de mooiste cliche's ter wereld! *
    *Bandsite: www.lbbb.nl *
    *Facebook: http://www.facebook.com/pages/Low-Bu...75959775756438 *

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    2.490

    Standaard

    Klinkt lekker, de sfeer hou je er erg goed in. Dat vind ik zelf altijd erg belangrijk bij solo-nummers. Zitten een paar stukjes in die er een beetje tja "buiten" zitten. Niet qua strakheid of geluid, maar die bij mij vreemd overkomen. Maar al met al is dit erg goed gedaan man
    [quote:13e0121939="dvmutzy"]nee ik ben nat[/quote]

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Ok guys... die flageoletten op veertig seconden heb ik al gepland om wat rustiger te spelen. Hierdoor krijg je wat meer een overgang naar het tweede deel.. het is apart, maar ik hoop dat het wat is in die zin.

    Thanks!
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  8. #8
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    Damn cool man

    Dat stukje bij 27 a 28 secs meesterlijk.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 april 2003
    Locatie
    Zeist
    Berichten
    1.089

    Standaard

    Das met je linkerhand een akkoord pakken, t.w. de C5, dan een akkoord pakken (G5/Bes in de bas) en dan weer met je rechterhand een melodietje dáár weer boven spelen.

    Vinnik zelf ook Koel
    'It's the dirt that keeps the funk' - James Jamerson

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 november 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    503

    Standaard

    :P Je geluid is mooi Teng, al hoor ik niet veel zonder mijn koptelefoon op. Deze laptopspeakers zijn niet zo dope! Maar ik hoor goed wat je doet, dat zegt dus al dat het goed genoeg is qua geluid.

    Ik vind het nummer ook mooi, alleen bij de flageottes vanaf 2:06 vind ik de boel een beetje 'smerig' worden. Je hoort je vingers daar te hard over de snaren glijden vind ik en je hoort de frets ratelen. Dat is denk ik puur technisch, moet je misschien maar wat meer op oefenen.

    Voor de rest is dit een puike song Teng! Blijf het oefenen, dan zien de juryleden van SENA je straks wel zitten!
    "Music is the language of the heart, the sound of the soul. The more we understand it, the deeper the listening experience becomes." - Joe Satriani.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top