Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11

    Standaard

    Goed van TC zeg. Eindelijk... Nu nog een update voor de GForce. Volgens mij hoort die al bij de discontinued products.....

  2. #12
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maarten
    hmm

    wat is t verschil dan tussen die "leslie achtige patch" en een fatsoendelijk leslie effect?
    Als je ooit je gitaar via een ECHTE leslie gehoord hebt weet je het wel. Er zijn echt HEEL weinig aparaten die het benaderen, H&K Rotosphere en de Korg G4 zijn zowat de enige echt goede.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  3. #13

    Standaard

    Heb nu de update gedraaid en het blijkt dat de on/off cc's voor de effect blocks zijn omgedraaid (127==uit en 0==aan)...
    Ik heb het reeds gemeld bij TC. Wellicht kunnen meer G-Major gebruikers dit melden via hun support site zodat ze snel een nieuwe update online zetten....

  4. #14
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob@tele
    Heb nu de update gedraaid en het blijkt dat de on/off cc's voor de effect blocks zijn omgedraaid (127==uit en 0==aan)...
    Ik heb het reeds gemeld bij TC. Wellicht kunnen meer G-Major gebruikers dit melden via hun support site zodat ze snel een nieuwe update online zetten....
    Volgende week zou 1.27 met een oplossing voor dit probleem gepost worden!
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 maart 2002
    Locatie
    Heaven
    Berichten
    399

    Standaard

    Ik heb net mijn g-major geupdated maar nog niet gebruikt. Wat is precies het probleem met 127 = uit en 0 = aan?. Leg ff uit in begrijpelijke taal

  6. #16

    Standaard

    Het probleem is nu opgelost in versie 1.27 die nu op de TC site staat. Een midi CC, Control Change, is een soort van digitale/software knop met een nummer, bv 66 die een waarde kan hebben tussen de 0 en 127. Hiermee is het mogelijk om parameters, b.v. delay time of chorus depth in te stellen met een midi expressie pedaal aangesloten op je midi controller of via midi sequencing software etc. De CC kunnen ook gebruikt worden als binaire schakelaars (aan/uit) met 0=uit en 127=aan. In versie 1.26 van de G-major software waren de CC's voor het aan/uit schakelen van effectenblokken omgewisseld...

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 maart 2003
    Locatie
    Fryslân
    Berichten
    6.987

    Standaard

    update 1.27 is er al...

    Nog een paar nachtjes slapen en dan heb ik ook een:
    "Ik ben nou eenmaal dol op ouwe troep, ik ben gitarist...."

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Ok mannen de G-major.

    Kun je met die update nou ook bv Reverb en Delay parallel zetten en 100% wet , en kun je dan ook de Reverb en Delay met CC's afzonderlijk schakelen , dit alles zonder fase verschuivingen in je sound.

    M.a.w is ie te gebruiken in een parallele fx-loop?

    Zo ja dan ben ik over stag :-D

  9. #19
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kokeleko
    Ok mannen de G-major.

    Kun je met die update nou ook bv Reverb en Delay parallel zetten en 100% wet , en kun je dan ook de Reverb en Delay met CC's afzonderlijk schakelen , dit alles zonder fase verschuivingen in je sound.

    M.a.w is ie te gebruiken in een parallele fx-loop?

    Zo ja dan ben ik over stag :-D
    Ja, kan in een parallel loop door de Kill Dry functie en de fx kunnen met CCs geschakeld worden. Ik ga me een Mini Line Mixer van Skrydstrup kopen en dan de hele zwik in parallel zetten.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Waarom een line mixer als je een killdry functie hebt.
    Je hebt een parallel fx-loop , met daarin je fx (100% WET), dat was ook meer mijn vraag, als je nou in 1 patch de Reverb uit zet , en je Delay laat lopen , of je zet beide uit komt er toch geen geluid meer uit de G-Majoor?
    En heb je dan toch geen line mixert nodig.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top