Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 49
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard Front panel oude Marshall tops: 1 geheel of 2 delen?

    Weer eens tijd voor een 'Franc wil graag weten' vraag

    Is het front panel van de gemiddelde oude Marshall nou van 2 delen gemaakt of niet?
    Is het deel waar Marshall op staat fysiek gescheiden van het onderste deel en verbonden door de piping, of zit die er gewoon op of misschien zelfs in gefreesd oid?

    Ik heb werkelijk geen idee (nog nooit het genoegen mogen hebben om een ouwetje van dichtbij te kunnen inspecteren.



    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Franc,
    Het front bestaat uit één deel. Op de plek waarde piping komt is een geultje gefreesd van exact 3mm breed en ongeveer 2-2,5 mm diep.
    Maar eh, als jij een model van 1965 nabouwd (dacht ik begrepen te hebben) zit er daar geen piping maar een koperkleurige, ietswat gebolde strip van circa 5mm breed.

    Ik weet, het wordt eentonig, maar ik kon het niet laten om te antwoorden :wink:

    Marc

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Je zou hiervoor evt. gebruik kunnen maken van een massieve bus van 5mm messing.
    Nico

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Het was me nog niet echt opgevallen dat daar in '65 wat anders zat...
    Raar eigenlijk....er zat toch ook goude piping 'rondom', waarom daar dan ook niet.

    Maar het was niet alleen voor m'n JTM hoor, beetje algemene ontwikkeling :-D

    Ik heb ook weleens foto's gezien waarbij de front onder die strook vervangen was door iets anders, vandaar dat ik dacht dat het misschien 2 delen waren.

    Volgens mij kunnen we wel een forum of categorie starten met alleen Marc, Nico en ik als leden
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Nee Franc,
    Juist de variatie van deelnemers zorgt ervoor dat een ieder zijn bijdrage kan leveren. Het geeft ons de kans om onze ervaring met andere te delen en tegelijkertijd te toetsen met anderen.
    Ik leer elke dag weer hardstikke veel van anderen juist door hun meningen. Anderen hun ervaringen geven soms een onverwachte kijk op zaken waarvoor de ervarenen juist blind zijn geworden.
    Jij hebt nu een project waarbij wij onze bijdrage leveren. Ik ben nu met mijn Deluxe Reverb project bezig waarbij nog vele vragen zullen rijzen.
    Tegelijkertijd kan ik mijn ervaringen delen. Ook voor het gebruik van moderen technieken. En juist omdat ik bijvoorbeeld graag bouw tegen een zo goedkoop mogelijke prijs of zoveel mogelijk gebruik maak van global trading.
    Weer een ander gaat misschien nog eens een buizenradio ombouwen. Mogelijk komt hij tot ervaringen die ertoe leiden dat ik me wel voor mijn kop kan slaan omdat ik er zo'n stuk of 30 gesloopt heb voor de onderdelen en mogelijk een verkeerd onderdeel heb weggeooid.
    Ooit leerde iemand mij om de inhoud van een beker elko te vervangen voor moderne elco's om zodoende de originaliteit te kunnen handhaven.
    Zelf nooit bij stil gestaan.
    Dus nee Franc niet alleen een forum voor de meest actieven. Het moet juist zo zijn dat ook onervaren mensen een kans krijgen om dit te leren. Hoe meer hoe beter.

    I rest my case...... :-D

    Nico

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Franc,
    Hier nog wat afbeeldingen die de boel nog wat kunnen verduidelijken:









    Marc

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk Nico. Het ging mij er ook niet om dat wij de meest actieven zouden zijn.

    Maar telkens als ik een 'Marshall vraag' heb krij ik antwoord van Marc en jou :-D
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Het leuke ervan is dat marc redeneert vanuit zijn marshall expertise en ik juist meer op basis van algemene ervaring en vooral veeeeel gezond verstand.
    Nico :-D

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Wauw Marc, dat maakt een heleboel duidelijk!
    Dienen die 2 naden bovenop en onderop nou om naden in het tolex we te werken door er zo'n strip op te plakken of is het puur decoratief?
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Het is inderdaad bedoeld om de naden af te dekken. De kast zelf (dus zonder het voor- en achterpaneel) bestaat dus uit 4 stukken vinyl.

    Tip: Investeer in een (goedkope) bovenfrees.

    Marc

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top