Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 8 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 73

Discussie: gevonden...

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard Re: gevonden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birt
    Ik heb bij m'n oma op zolder wat gevonden:
    Daar wil je oma vast en zeker niet vanaf!

    Al
    ik heb alles gekregen en @ nico: ik ga hier niets van verkopen hoor :razz:

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birt
    -op chassis van de 12" staat T1511
    -wat heeft een 9V batterij met speakers te maken?
    Met een 9V batterij kun je effe testen of de speaker goed is. Effe op de "polen" en de conus maakt een tik. + batterij op + speaker; - batterij op min speaker. De conus moet dan naar voren bewegen.
    Indien + en - niet op speaker is aangegeven, weet je nu gelijk wat de plus is.
    Nico

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birt
    -op chassis van de 12" staat T1511
    -wat heeft een 9V batterij met speakers te maken?
    -op het chassis van die grote (45cm, is dat 18"?) vind ik nergens een nummer
    -de baskast zou volgens de site van marshall adh van het logo uit 1966 zijn…
    -ik dacht zelf een speakerkast voor die 4x12 te maken, maar ik moest toch nog opzoeken hoe juist…
    -hoeveel is weinig voor die oude speakerkast?
    Hmmm... T1511 staat bij mij te boek als een G12M met SP444 conus (moet op de achterkant van de conus staan) en een impedantie van 12 Ohm. Bij jou dus duidelijk 16 Ohm? Da's op zich al vreemd want de meeste pre-Rola speakers (er staat geen Rola vermelding op de labels in je foto) zijn 15 Ohm en geen 16 Ohm. Maar het kan natuurlijk :wink:

    9 Volt batterij heeft Nico je al verteld.

    Je kunt aan de hand van het logo niet zien uit welk jaar een speakerkast komt. Wel aan een aantal andere dingen: type handvatten, speakerdoek, speaker, bekleding, typeplaatjes aan de achterkant, materiaal van de achterkant.
    Als die speaker de originele is en hij is werkelijk 100 Watt komt de kast echt uit 1970/71.
    Als hij uit 1966 zou komen had hij ander speakerdoek gehad en was hij slechts 40 Watt met een Goodman speaker.
    Tussen 1968 en 1970 is model 1988 gemaakt met het doek wat jij hebt en een Celestion 50 Watt speaker.

    Zelf een 4x12 maken is mogelijk, maar.... het is duur. Daarnaast bereik je nooit of te nimmer de kwaliteit die een originele oude kast heeft. Ik heb dat pad al lang bewandeld en het is het niet waard. Ter info: Ik heb zelf twee oude Marshall 4x12's; Een buikkast uit 1968 en een rechte kast uit 1970.

    Ik heb voor die 1960b 75 Euro betaald. Alle hardware zat erbij (inclusef de boutjes en tandveerringen voor de speakers). Geen speakerdoek en bekleding helaas, maar ik vermoed dat de prijs dan hoger was geweest.
    Ik heb het speakerdoek besteld en zoek nog iemand die me de originele vynide bekleding kan leveren.

    Marc

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Leuke vondst!

    Die speakers zien er trouwens nog verrekt goed uit zeg!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 februari 2003
    Locatie
    groningen
    Berichten
    4.699

    Standaard

    AAAAARRGGGHHH Wat ben jij een mazzelaar zeg. Ik heb zelf een partijtje 30 watters uit die periode. Maar mocht je ze direkt meenemen van oma???
    En die kast, lekker. Met een 18 inch er in speel je de platen uit je plafond. Geweldig. Gefeliciteerd. :wink:
    http://www.youtube.com/user/MeanMachineOfficial
    www.meanmachine.nl
    heavy, loud and mean.
    CD: CLEAN UP THE STREETS

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathe
    Gitaarspelen hierover lijkt me niet zo goed klinken.
    ...wat nou als je twee marshall tops hebt, een aansluit op de 18", de ander op een 4 x 12 kast....en dan blazen met een randje fuzz....volgens mij gaat dat klinken!

    McDee Gitaarsnaren www.mcdee.eu
    Top kwaliteit Made in USA snaren, gratis verzending!

    Little Steve & the Big Beat www.littlesteve.nl

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteavisSmokin
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathe
    Gitaarspelen hierover lijkt me niet zo goed klinken.
    ...wat nou als je twee marshall tops hebt, een aansluit op de 18", de ander op een 4 x 12 kast....en dan blazen met een randje fuzz....volgens mij gaat dat klinken!
    wat bedoel je nu? 1 head door 2 cabs of gitaarspelen door 2 heads gelijk door 2 cabs?

    is het eigenlijk mogelijk deze 2 cabs met 1 head te bedienen? heeft het wattage hier iets mee te maken of moet je alleen zien dat de ohmwaarde juist zit?

  8. #18
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteavisSmokin
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathe
    Gitaarspelen hierover lijkt me niet zo goed klinken.
    ...wat nou als je twee marshall tops hebt, een aansluit op de 18", de ander op een 4 x 12 kast....en dan blazen met een randje fuzz....volgens mij gaat dat klinken!
    wat bedoel je nu? 1 head door 2 cabs of gitaarspelen door 2 heads gelijk door 2 cabs?

    is het eigenlijk mogelijk deze 2 cabs met 1 head te bedienen? heeft het wattage hier iets mee te maken of moet je alleen zien dat de ohmwaarde juist zit?
    Hij bedoelt die 18" als toevoeging te gebruiken. Je krijgt dan een dikkerder gitaar geluid. Gerald Weber heeft ooit iets geschreven over een samengestelde toon d.m.v. het bijelkaar zetten van verschillende versterkers met diverse speakerconfigs. Stevie R. V. deed ook soortgelijke dingen.

    Je kan twee heads (schakelbaar) over een cab gebruiken, niet tegelijk dus. Uiteraard moet het spul qua vermogen en impedantie matchen. Op de genoemde site van Randall Aiken is daar over te lezen.

    Al

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2004
    Locatie
    mechelen
    Berichten
    1.523

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteavisSmokin
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathe
    Gitaarspelen hierover lijkt me niet zo goed klinken.
    ...wat nou als je twee marshall tops hebt, een aansluit op de 18", de ander op een 4 x 12 kast....en dan blazen met een randje fuzz....volgens mij gaat dat klinken!
    wat bedoel je nu? 1 head door 2 cabs of gitaarspelen door 2 heads gelijk door 2 cabs?

    is het eigenlijk mogelijk deze 2 cabs met 1 head te bedienen? heeft het wattage hier iets mee te maken of moet je alleen zien dat de ohmwaarde juist zit?
    Hij bedoelt die 18" als toevoeging te gebruiken. Je krijgt dan een dikkerder gitaar geluid. Gerald Weber heeft ooit iets geschreven over een samengestelde toon d.m.v. het bijelkaar zetten van verschillende versterkers met diverse speakerconfigs. Stevie R. V. deed ook soortgelijke dingen.

    Je kan twee heads (schakelbaar) over een cab gebruiken, niet tegelijk dus. Uiteraard moet het spul qua vermogen en impedantie matchen. Op de genoemde site van Randall Aiken is daar over te lezen.

    Al
    maar het is toch mogelijk om deze 2 cabs aan 1 head te hangen?

  10. #20
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door birt
    maar het is toch mogelijk om deze 2 cabs aan 1 head te hangen?
    Ja, uiteraard.
    Ik had je vraag niet goed gelezen.
    Hou wel even de impedantie in de gaten.

    Al

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top