Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Hoe hard

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    Ik ga binnenkort wat versterkers uiproberen, waaronder de fender dynatouch 90 deluxe en de fender hotrod deluxe (40 watt)

    nou wil ik weten met welke je nou eigenlijk harder kan (met het oog op optredens), of dus meer headroom heeft. Ik weet wel dat buizen over het algemeen een stuk harder blazen, maar hoe is dat verschil nou tussen die 90 watt transistoren en de 40 watt buizen, aangezien ze het in de gitaarwinkel niet echt op prijs stellen dat ik dit ga uitproberen vraag ik het hier even...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2001
    Locatie
    Hdorp
    Berichten
    1.698

    Standaard

    Nou ten eerste over het geluid, 40 watt is echt wel genoeg voor optredens vooral als het een buizenversterker is. De 90 watter kan harder, maar dat is eigenlijk niet de bedoeling van een transistor, die gaat slechter klinken naarmate je hem verder opendraaid. De buizenversterker klinkt als ie harder gaat steeds mooier, daarom zou ik voor de hotrod deluxe gaan. Ik heb zelf wel s over dat ding gespeeld en vond m errug okay klinken, dus als ik jou was zou ik voor de hotrod deluxe gaan. (Ik geloof wel dat de hotrod 3a400 gulden duurder is dan de hotrod, of ik heb het mis..)

  3. #3

    Standaard

    absoluut voor de hot rod gaan, klinkt zeer ok een kan heel hard.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Ik heb op de hot rod deville 2x12 gespeeld. Deze heeft d8 ik 60 watt en klinkt erg lekker. Dus gaan met die banaan voor het buizenbakkie.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Ik heb zelf een HotRod Deville 2x12 gehad en daarvoor een 90 watt Fender Deluxe 112plus. Ik heb wel vaker over een hotrod of een blues deluxe gespeeld en ik kan je garanderen dat de 40watt buizen harder gaat dan de 90 watt transistor.
    De DeVille is inderdaad 60 watt, ik heb hem weg gedaan omdat hij gewoon te hard gaat. Ik heb nu 2 40watt Fender buizenbakken en die gaan hard zat, meer vermogen heb je gewoon niet nodig.
    Steven

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    nou dat lijkt me heel duidelijk, many thx, maar nu het volgende probleempje hehe, ik heb geld voor een fender USA strat met een die 90 watt, of een goedkopere gitaar, bv epi les paul met dus die 40 watter

    welke wordt het dan? :grin:
    of zou ik ipv die usa strat een mexicaan moeten kopen dan misschien hehe

    wat vinden jullie dan belangrijker de gitaar of de amp... interessant onderwerp hehe lijkt mij overigens wel duidelijk, maar laat maar komen die meningen...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 december 2001
    Locatie
    Het Anton Piek-achtige Waddinxveen
    Berichten
    574

    Standaard

    Ik vind dit duidelijk een en/en situatie. Ik zou gaan voor en de fender usa strat en de fender 40watt. Minder valt niet te rechtvaardigen zou ik zeggen hehe :wink:. Maarre als het aan de poen ligt, geduld is wat dit betreft een schone zaak. Als het om kwaliteit en geld gaat....moet je geduld hebben. Achteraf kan je spijt krijgen van een mexicaan. Dan denk je had ik maar ff iets langer doorgespaard.....dus....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2001
    Locatie
    Deinze, België
    Berichten
    1.029

    Standaard

    ik zou gaan voor de betere versterker.

    <font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pee op 2002-02-13 18:37 ]</font>

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2001
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    1.162

    Standaard

    Ik zal in ieder geval voor de USA strat gaan, net effe wat beter dan zo'n mexicaan en je hebt gelijk een gitaar voor het leven die nauwelijks in waarde daalt. Als je op het moment een band hebt koop dan die 90 watt dynatouch of een fender Roc Pro versterker (die zijn echt beter dan je denkt! ik ben echt een buizen freak maar die roc pro's zijn de beste transistor bakken die ik gehoord heb). Heb je geen band? Wat dacht je dan van een lager wattage buizenbak zoals een pro junior of een blues junior? Spaar dan even door en verkoop evt. je versterker weer om die HotRod Deluxe te kopen (of eventueel een vintage Fender amp, daar zou ik voor gaan als ik jou was).
    Steven

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2001
    Locatie
    Hoofddorp
    Berichten
    1.310

    Standaard

    dank u voor uw antwoorden :smile: ennuh ik zal dan maar eens even kijken naar die roc pro

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top