Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    5 mei 2002
    Locatie
    bergen op Zoom
    Berichten
    30

    Standaard Hoge schelle piep in mijn multitone

    Hoi,

    Ik heb gister bji koch nieuwe buizen(pre+power) in mijn multitone laten zaten. Echter als ik nu mijn 2e en 3e kanaal vol open zet dan komt er een ontzettend schelle hoge piep uit de versterker. Ook een hoop ruis maar dat is normaal, die piep heb ik nog nooit eerder gehoord. Hebben jullie enig idee wat dit te betekenen heeft?

    greets,
    SNP

    p.s als ik hem op 50% stand schakel dan krijg ik geen hoge piep....

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Waarschijnlijk een microfonische voorversterkerbuis.
    Ofwel, contact opnemen met Koch en vragen hoe zij dit gaan oplossen.
    Bijvoorbeeld dat ze even bij je langsrijden om het probleem op te lossen.

    Marc

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Of oscilleren, maar dat zou eigenlijk niet voor mogen komen. Maar ja ook zij maken fouten. Dus je weet het niet. In ieder geval gebruik maken van de garantie regeling.
    Nico

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 januari 2004
    Locatie
    alkmaar
    Berichten
    831

    Standaard Re: Hoge schelle piep in mijn multitone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stringz-N-Pickz
    Hoi,

    Ik heb gister bji koch nieuwe buizen(pre+power) in mijn multitone laten zaten. Echter als ik nu mijn 2e en 3e kanaal vol open zet dan komt er een ontzettend schelle hoge piep uit de versterker. Ook een hoop ruis maar dat is normaal, die piep heb ik nog nooit eerder gehoord. Hebben jullie enig idee wat dit te betekenen heeft?

    greets,
    SNP

    p.s als ik hem op 50% stand schakel dan krijg ik geen hoge piep....
    Waarschijnlijk kun je de hoogte (en hardheid) van die piep regelen met de stand van je toonregeling.
    Ben benieuwd naar de oplossing. Ik denk ook aan oscillatie net als nico.
    Heb hetzelfde probleem met een aantal pre-amps die ik zelf gebouwd heb. De enige oplossing tot nu toe voor mij was het plaatsen van 470pF over de anode/cathode van elke buistrap. Wordt het geluid wel weer minder mooi van. (minder hoog). Zou toch eleganter op te lossen moeten zijn, vandaar ook mijn interesse. :razz:

    Dus: probeer te weten te komen hoe zij jouw probleem gaan oplossen. Dan weten WIJ hier ook meteen wat meer.
    De ellende van de slechte kwaliteit duurt nog voort
    als de vreugde van de lage prijs allang vergeten is.


  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Wat nog wel eens helpt, maar dan alleen bij zelfbouw is het hele signaal pad afschermen of de bedrading veranderen. In dit geval mag KOCH het oplossen. Misschien is er wel een "koude" soldeerpunt.
    Nico

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Hoge schelle piep in mijn multitone

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stringz-N-Pickz
    Hoi,

    Ik heb gister bji koch nieuwe buizen(pre+power) in mijn multitone laten zaten. Echter als ik nu mijn 2e en 3e kanaal vol open zet dan komt er een ontzettend schelle hoge piep uit de versterker. Ook een hoop ruis maar dat is normaal, die piep heb ik nog nooit eerder gehoord. Hebben jullie enig idee wat dit te betekenen heeft?

    greets,
    SNP

    p.s als ik hem op 50% stand schakel dan krijg ik geen hoge piep....

    My vote -> slechte preampbuis.

    Ik verwacht geen oscillatie omdat voor het vervangen van de buizsen er geen probemen waren.

    Al

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    5 mei 2002
    Locatie
    bergen op Zoom
    Berichten
    30

    Standaard

    Het is idd een (of meerdere) slechte pre-amp buizen. Ik heb de "piep" kunnen verhelpen door het eerste buisje te vervange (degene die het dichtst bij de input zit)..toch krijg ik volgens mij nog abnormaal veel brom op het 2e kanaal en veel ruis op het 3e.

    Die ruis is misschien normaal dat weet ik niet zeker, maar het is heel irritant in ieder geval mocht je een keer iets hard willen spelen in de studio heb je heel veel ruis. En het is toch niet normaal dat de brom in het 2e kanaal verder versterkt wordt naarmate je hem harder zet?

    Groet,
    SNP

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Tijd voor een service beurt lijkt mij.
    Nico

  9. #9
    Member
    Geregistreerd
    5 mei 2002
    Locatie
    bergen op Zoom
    Berichten
    30

    Standaard

    Jah die "service-beurt" heeft ie dus 3 dagen geleden gehad. Kostte mij 232 euro'tjes. En aangezien koch 130 km verderop ligt is het ook niet ff een kwestie van er langs gaan helaas.

    Erg jammer.

    SNP

  10. #10

    Standaard

    ja maar die gasten kennende willen ze echtwel service leveren en zullen ze dit ook zeker gratis voor je oplossen.

    kreeg zelf ook echt een hele vette korting bij een reparatie pas nadat mn eindbuizen het 6 mnd na vervanging al begeven hadden.. nml gratis buizen...
    te koop:
    - Marshall DSL50 uit 2000 izgs jj/svetlana tubes > 700

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top