Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Analoge delay

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    139

    Standaard Analoge delay

    Aangezien er op deze site mensen zijn die mee (high-end)pedalen hebben uitgeprobeerd dan ik :-( , vraag ik jullie wat de beste analoge delay pedaal is die te koop is.
    Groetjes, Ulrich.

  2. #2

    Standaard

    Hmm,
    je kunt beter vragen wat het beste analoge delaypedaal is wat enigzins prettig geprijsd op de 2e hands markt te vinden is.
    De chips gebruikt in analoge delays worden niet meer gemaakt. Dure meuk maakt dus gebruik van restpatrijen van die chips. Goedkopere meuk is digitaal (al wordt soms geclaimed van niet) De Ibanez DE7 schijnt wel goed te zijn (maar digitaal).
    Op de 2e hands markt is de CD10 delay champ van Ibanez nig wel voor een redelijk bedrag te scoren, ervanuitgaande dat je een beetje geduld aan het zoeken besteedt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Als je echt wat leuks wilt hebben: Carl Martin Delayla. Maar op zich heeft Dirk Hendrik ook wel een punt. Heb zelf ook een oude Ibanez analoge delay en die klinkt op zich ook helemaal niet verkeerd. En die kun je redelijk makkelijk 2dehands vinden. De Delayla is op die manier een stuk lastiger te scoren.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 april 2002
    Locatie
    Roggel
    Berichten
    262

    Standaard

    Ik weet dat de meningen erover verdeeld zijn maar de Danecho is niet verkeerd. Ik heb ook een roland RE-201 waar de danecho toch best wel in de buurt komt qua geluid. En zeer goedkoop ook nog....

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    DeLayla is nog steeds te koop bij Feedback als het goed is. Wel tegen een forse prijs, maar alle CM pedalen zijn aan de prijs.

    De DE7 heb ik gehoord op een meeting en klonk (voor zo ver ik kon horen ) zeker niet slecht. Simulatie van een analoge echo.


    Als je een wat transparante, heldere delay zoekt, moet je echt bij de Carl Martin zijn. Die is gewoon rete-goed.
    Nadeel is dat hij niet op iedere versterker super werkt. Dus als het kan je versterker meenemen om te testen.

    Op de tweede plek staat de Boss DM-2. Heeft een stukje kortere delay, maar heeft toch iets meer bas in zich, waardoor hij net iets warmer klinkt.

    Ik zou graag ook iets vertellen over mijn Ross delay, maar die is kaput, en ik hoop eigenlijk dat DH wat vrije tijd heeft
    Onder de streep.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 december 2002
    Locatie
    Venlo
    Berichten
    2.023

    Standaard Re: Analoge delay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Humprey
    Aangezien er op deze site mensen zijn die mee (high-end)pedalen hebben uitgeprobeerd dan ik :-( , vraag ik jullie wat de beste analoge delay pedaal is die te koop is.
    Groetjes, Ulrich.
    Misschien niet helemaal correct omdat ie digitaal is.
    Maar ik heb sinds kort naar tevredenheid een H&K REPLEX.
    Iemand ermee bekend / of uitgeprobeerd verder ?
    Ik vind me voortreffelijk als ouwe bandechosimulator. Zeker de 2-kops echo doet ie naar behoren. Heb in verleden vaker buizenbandecho's gehad, maar dit komt goed genoeg in de buurt zonder alle romslomp van de tapes. Met de vintagefaktor volopen hoor je heel goed de "wobbel" van een slechte tape langs de koppen.
    Bijkomend leuk voordeel is de REVERB die er ook inzit, handig voor een Bassman o.i.d. waar geen galm ingebouwd zit.
    Van groot belang is de buis ( werkt op 300V ! zoals het een echte pre-amp behoort ), die zorgt voor een warme, dikker toon uit het apparaat.
    Je kunt ook beide effecten op nul draaien en het app. puur als "buizenbooster" gebruiken.
    Kortom, hij is niet goedkoop maar ook héél veelzijdig.
    Had al es eerder uit die serei de ROTOSHPERE, zelfde kwaliteit, maar had moeite om zonder effectloop aangesloten te worden op een buizenamp. De REPLEX heeft dit niet.

    JaY

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
    Als je een wat transparante, heldere delay zoekt, moet je echt bij de Carl Martin zijn. Die is gewoon rete-goed.
    Nadeel is dat hij niet op iedere versterker super werkt. Dus als het kan je versterker meenemen om te testen.
    Het klopt idd dat die Delayla op een SS amp niet zo lekker klinkt als op een buizenbak... geen idee hoe het komt....

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Ik wel

    Om er veel delay uit te halen hebben ze iets in het circuit gebouwd, wat op 10 of 18 KHz een signaal uitzend. Buizenversterkers kunnen niets met dat signaal en transistorversterkers schijnbaar wel.
    Het scheelt al heel veel als je de Time of Repeat naar beneden draait.

    Jammer, maar helaas. Wist het ook niet van te voren, dus was niet zo leuk toen er een papiertje in het doosje zat..

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 februari 2002
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    161

    Standaard Re: Analoge delay

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Jay
    Had al es eerder uit die serei de ROTOSHPERE, zelfde kwaliteit, maar had moeite om zonder effectloop aangesloten te worden op een buizenamp. De REPLEX heeft dit niet.

    JaY
    Dus als ik het goed begrijp werkt de Replex ook goed voor je amp?
    Ook in combinatie met de OD van de amp?
    De cursus rietdekken gaat niet door, riet is ziek...

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 augustus 2002
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    2.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Robbert
    Ik wel

    Om er veel delay uit te halen hebben ze iets in het circuit gebouwd, wat op 10 of 18 KHz een signaal uitzend. Buizenversterkers kunnen niets met dat signaal en transistorversterkers schijnbaar wel.
    Het scheelt al heel veel als je de Time of Repeat naar beneden draait.

    Jammer, maar helaas. Wist het ook niet van te voren, dus was niet zo leuk toen er een papiertje in het doosje zat..
    Klopt. Idd een iritante piep op 10KHz die je alleen maar hoort op een SS amp als je een delaytijd van tussen de 300 en 500 ms. gebruikt.

    Maar naast die piep vind ik het pedaal ook gewoon veel beter tot z'n recht komen op een buizenbak.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top