Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Epi Wildkat

  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Koog a/d Zaan
    Berichten
    5

    Standaard Epi Wildkat

    Hee daar,

    ik wil graag zodrekt een nieuwe gitaar gaan aanschaffen maar heb niet een enorm budget :P mijn oog is gevallen op de prachtig vormgegeven epiphone wildkat..

    prijsje: 595,-
    plaatje:



    nu ben ik er zeker van dat ik hoe dan ook deze gitaar ga uitproberen in de winkel.. maar ik vraag me af wat jullie er van denken?!

    ik heb begrepen dat dit een gitaar is om jazz en rockabilly mee te spelen.. nou zit ik helemaal niet in de jazz hoek en speel ik voornamelijk rock n roll/hardrock ..

    denken jullie dat deze dat ook aankan?

    Alvast bedankt voor de info en dergelijke

    Jesse//

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 februari 2002
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    2.070

    Standaard

    Ik heb em geprobeerd toen ik op zoek was naar een jazz bak

    en ik von em voor jazz eigenlijk niet zo veel soeps

    het is echt een rockabilly gitaar, echt van die rock en roll shit

    CheerS!!
    Gezocht:
    -EMG Single Coil

    www.Apparition.nl

  3. #3

    Standaard

    als je er ook hardrock mee wilt spelen moet je eerst even kijken of ie niet te veel feedbackt. Anders staat je gitaar al te gillen voordat je een noot hebt gespeeld.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 maart 2003
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    685

    Standaard

    mooi gitaartje, alleen vind ik die versie met die dobbelsteentjes als inleg nog mooier

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Koog a/d Zaan
    Berichten
    5

    Standaard

    die met die dobbelstenen is the dot.. een hele andere gitaar maar ook leuk om te zien

    maar goed.. lacrymosa zegt dus dat het dus meer voor rocknroll is.. dat is dan beter om te horen, want jazz interesseert me niet..

    ok bedankt voor de tip.. ik ga zeker kijken of hij niet teveel feedback geeft met harde distortions.. en een beetje feedback is nooit erg.. want de muziek die ik over het algemeen maak kan dat af en toe wel hebben

    nog meer meningen?!

    Jesse//

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2002
    Locatie
    Rockanje
    Berichten
    1.070

    Standaard

    heb wel eens een band gezien waarvan de gitarist op zo'n wildkat speelde... was een punk/rock&roll band. Hij klonk in ieder geval best goed daarvoor.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    doe er een beetje goede humbucker op en niet teveel oversturing gebruiken en is prima gitaar voor ruige rock, daniel mikka lindstrom a.k.a. lilly lazer van HIM gebruikt een jazz gitaar voor wicked game

    download : HIM - wicked game
    Got a quarter in my pocket.

  8. #8

    Standaard

    Een hollow body en paf achtige single coils voor rock/hardrock? Kan je beter iets met humbuckers en een solidbody kopen lijkt mij.
    Rock a billy en punk moet lukken(piep ze de tent uit jopiieeeeee ) maar waarom moeilijk doen?
    Vind het wel een fraaie trouwens en niet te duur.
    Suck6 d'r mee.
    GR. JAN

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    Andere gitarist van mijn band heeft ook zoiets, tis wel leuk spul, stoere looks maar ze piepen als een gek.
    Als je bruut wilt gaan soleren dan zou ik je wel een solid-body aanraden.

    Wel erg vet is om rockabily te spelen met een lompe contrabas en een piepende hollow-body
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

  10. #10

    Standaard

    ik heb op de meeting met mijn DeArmond Starfire Special II (sjesus wat een mond vol) op Marc Odijk z'n Engl gespeeld met een redelijke high-gain instelling. Diverse getuigen kunne beamen dat het prima klonk (het geluid in ieder geval), dus bij deze kan het ook goed gaan. Geeft net een ander geluidje dan een solid-body.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top