Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 62
  1. #21

    Standaard

    :P goeie beslissing frans en dan zullen we hem gelijk even een gebruikte look geven :razz:
    Heeft slash het gibson logo niet verwijderd? :wink: Ik spreek je.
    GR. JAN

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    IJsselstijn
    Berichten
    5.346

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sicky61
    :P goeie beslissing frans en dan zullen we hem gelijk even een gebruikte look geven :razz:
    Heeft slash het gibson logo niet verwijderd? :wink: Ik spreek je.
    die gebruikte look zullen we maar even laten zitten he,... en nee hij heeft niet het gibson logo verwijderd...
    Got a quarter in my pocket.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    alsof het slash zelf een fuck uitmaakte of hij een gitaar met inbus polepieces of 'normale' polepieces had.
    pokkel'n

  4. #24

    Standaard

    Nu nog je haar laten groeien tot je je gezicht niet meer ziet en een hoge hoed erbij plus leren broekjes.
    Maar even serieus: ik ben ooit ook gitaar gaan spelen omdat slash mijn held was, maar als je helemaal idolaat van die vent bent, kun je om te beginnen misschien eerder precies achterhalen hoe hij zijn geluid krijgt: geen effecten, volgens mij alleen een dunlop crybaby, rechtstreeks inpluggen in een (JCM800?) marshall buizentop, flink cranken, gaan! Detail over wel of geen elementkapjes.... dat heeft niet de meest invloed denk ik.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 januari 2002
    Berichten
    1.530

    Standaard Re: gibson les paul elementen aanpassen ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glacius
    hoi mensen,

    ik wordt eind deze maand een trotse bezitter van een gibson les paul standard honeyburst

    maar ik wil de looks van een slash gitaar, dus zonder kapjes over de humbuckers (open coils)

    kan ik deze gewoon laten verwijderen? of worden het gewoon andere elementen b.v. semour duncan ap1h (slash gebruikt deze)

    ik wou eerst een gibson les paul classic 1960 kopen omdat de elementen van deze gitaar al open zijn, maar deze gitaar heeft geen flametop wat ik nu juist zo mooi vind, dus dacht ik eraan om de kapjes te laten verwijderen zodat ik slash looks heb met flametop..

    ik hoop snel antwoord te krijgen op mijn vraag
    Dus je bent gek van Slash? Mischien moet je dan lid worden van de Slash-fanclub. Hier zijn we bezig met gitaren, niet met een modeshow. Sorry dat ik het zo zeg, maar ik wordt een beetje ziek van het gemust over kleurtjes, kapjes-op-of-er-af, enz enz. Eerst eens les nemen voordat je een Gibson koopt

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2002
    Locatie
    Winschoten
    Berichten
    831

    Standaard

    Ik vind het eigelijk best sneu dat je zelfs op polepieces van een pickup gaat letten, en dat je zelfs desnoods de originele echte gibson pickups wil vervagen voor een dimarzio.
    Als je op slash wil lijken waarom heb je dan niet zo'n slash signature gekocht?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Awel, zo'n Les Paul is mijn droomgitaar, zeer mooi van uitzicht en goeie klank (een echte rock 'n roll gitaar). :cry:

    Maar ik vind dat je op een Les Paul geen andere elementen moet gaan zetten. A thing of beauty is a joy forever. Koop dan een Epi of een of andere Chinese cloon, zet er die Slash elementen op en je gitaar produceert +/_ hetzelfde geluid als die van Slash. Op mijn Ibanez van bijna 20 jr (strat modelletje) zit een Gibson 500 T. Hebben onlangs een Gibson met dezelfde elementen getest, ik hoorde het verschil niet. Enkel 3 seconden meer sustain. Gehoord van de gasten van Harmony central: de elementen bepalen voor 90% de klank. Enkel sustain kan danig verschillen als je vb. geschroefde hals hebt.

    Plakjes afhalen kan ik begrijpen. De klank gaat iets wijzigen. Iets meer volume en iets minder rond. Als je de gitaar nieuw gekocht hebt, laat dat i/de winkel doen. Als je niet zeker bent of je het zelf kan, laat het dan door een echte technieker doen. Als het snel en eenvoudig is, kost het je bijna niets. Is het moeilijker/langer werk kost het wat meer, maar in dit geval kon je het zelf toch niet.

    Heb ooit in een Travis Bean een humbucker geplaatst. Manueel met beiteltje "uitgefreesd", element in gestoken. Draad beschadigd. Ibanez hum. op de schroothoop en Di Marzio gaan halen en dan zeer voorzichtig, lukte het wel. Dubbele kosten. Beter van de eerste keer goed. No shit.
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2003
    Locatie
    Zuidelijke Nederlanden
    Berichten
    2.111

    Standaard

    Geef mij maar Slash boven die notenneukers als "Satch boy", Steve Vai, Frank Gambale... Slash doet veel met weinig noten. Elke noot is er juist dan als ze er moet zijn.

    Ga me ooit ook een hoge hoed kopen. Komt nog van pas voor Blackmore's early days. Grapjteeeuuuuuuuuuuuhhhh
    TE KOOP: fender bandmaster 1968 (drip edge) nog blackface circuit. in perfecte staat

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 mei 2003
    Locatie
    Elders
    Berichten
    11.283

    Standaard

    Tsjonge jonge, wat kunnen jullie zeuren zeg!

    Alsof het heiligschennis is dat iemand:
    - een originele Les Paul customized (je wilt niet weten wat ze er vroeger allemaal mee deden, de grote ditaarhelden incluis)
    - ook gaat voor wat hij MOOI vindt. Gezien het feit dat de meeste hier aanwezige gitaristen enorm geilen op mooie quilted maple topjes op een PRS of Superstrat (die ook helemaal niks doen voor een beter geluid) denk ik dat de meeste hierboven geplaatste opmerkingen behoorlijk misplaatst zijn. En weet je: ik vind het ook geen porum om in een LP elementen te hebben met inbusschroefjes. Dat staat gewoon niet bij een klassiek ontwerp.

    Wat ik maar wil zeggen: zouden jullie in het vervolg gewoon iemands persoonlijke gevoel voor wat mooi is en wat niet een beetje kunnen respecteren?

    Alsof jullie niet ook je gitaar gekocht hebben omdat jullie hem mooi vonden danwel omdat een favoriete gitaarheld van jou erop speelt.
    Turn it up • Bring the noise

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heavy-metal-thunder
    Maar ik vind dat je op een Les Paul geen andere elementen moet gaan zetten. A thing of beauty is a joy forever. Koop dan een Epi of een of andere Chinese cloon, zet er die Slash elementen op en je gitaar produceert +/_ hetzelfde geluid als die van Slash.
    Daar ben ik het niet mee eens, en jouw redenatie klopt ook neit helemaal, dan zou je ook een goedkope gitaar kunnen kopen en daar gibson elementen inzetten en dan klinkt hij hetzelfde als eeng ibson? waarom kopen mensen dan nog steeds gibsons?

    Op mijn Ibanez van bijna 20 jr (strat modelletje) zit een Gibson 500 T. Hebben onlangs een Gibson met dezelfde elementen getest, ik hoorde het verschil niet. Enkel 3 seconden meer sustain.
    Waarschijnlijk hoor JIJ dat verschil niet, maar ik denk dat ik het verschil in een a/b-test er wel had uitgehaald

    Gehoord van de gasten van Harmony central: de elementen bepalen voor 90% de klank.
    Dat zou ik nooit zeggen op dit forum

    Enkel sustain kan danig verschillen als je vb. geschroefde hals hebt.

    Plakjes afhalen kan ik begrijpen. De klank gaat iets wijzigen. Iets meer volume en iets minder rond. Als je de gitaar nieuw gekocht hebt, laat dat i/de winkel doen. Als je niet zeker bent of je het zelf kan, laat het dan door een echte technieker doen. Als het snel en eenvoudig is, kost het je bijna niets. Is het moeilijker/langer werk kost het wat meer, maar in dit geval kon je het zelf toch niet.

    Heb ooit in een Travis Bean een humbucker geplaatst. Manueel met beiteltje "uitgefreesd", element in gestoken. Draad beschadigd. Ibanez hum. op de schroothoop en Di Marzio gaan halen en dan zeer voorzichtig, lukte het wel. Dubbele kosten. Beter van de eerste keer goed. No shit.
    zelf elementen vervangen (als je niet hoeft te frezen) is erg makkelijk en er kan bijna niets fout gaan.
    pokkel'n

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top