Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 14

Discussie: Z-11 Midi switcher

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard Z-11 Midi switcher

    Hoppa nog maar een topicje, we zijn nu toch bezig!

    Ik zit het manual even door te spitten, maar er wordt mij niet echt duidelijk of ik nu Y-kabels moet hebben of gewone stereo kabels.

    Als ik het goed heb moeten aan de kant van de Powerball (in mijn geval) sowieso stereo kabels gebruikt worden. Nu is dus de vraag, moeten dit 2 Y kabels zijn? Hetgeen me sterk lijkt aangezien je op de midi switcher maar 2 mono jacks kan aansluiten. Maar als het allebei gewone stereo kabels zouden moeten zijn, heb je maar 2 van de 6 jacks ingeplugd. Ik weet dus niet wat dit uiteindelijk voor invloed heeft op de keuzes die je hebt qua open en focused mids e.d.

    De vraag is dus eigenlijk, hoe krijg je zoveel mogelijk mogelijkheden met watvoor kabels?
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    1 topic was genoeg geweest Ik dacht eigenlijk dat er 2 stereo en 4 mono aansluitingen op dat ding zaten, wat leidt tot 8 switchable mogelijkheden. Als ik jou goed begrijp zitten er 4 stereo en 2 mono aansluitingen op wat leid tot 10 switchable mogelijkheden. ALs ik zo een ding zou aanschaffen heb ik minimaal 3 stereo jacks nodig en ik werd zelf ook niet echt veel wijzer uit die manual :-?

    Marc

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    je hebt op de Powerball 2 stereo uitgangen

    1 voor open/focused e.d.
    1 voor clean/crunch/lo-gain/hi-gain switchen

    de midi switcher heeft

    4 stereo uitgangen
    2 mono uitgangen

    Dus je zou met 1 stereokabel de 2 mono uitgangen al af kunnen dekken, maar ik snap dus niet in hoeverre je ooit kunt realiseren dat je alle uitgangen gebruikt.

    Zeker niet met de powerball...
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    dat is denk ik meer voor racksituaties of situaties waarin met meerdere tops gewerkt wordt. Ik heb in mijn rack bv. zowiezo al 3 stereo pluggen nodig, 1 voor mijn Hafler triple giant en 2 voor mijn Engl 930.

    Marc

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    maar even een mailtje naar Engl gestuurd, al betwijfel ik dat ik een reactie krijg. HEt e-mail adres begint met webmaster. Voorspelt al niet veel goeds..
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    ah dank u
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  8. #8
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Mmm, als ik de manual bekijk heeft die Z-11 in totaal slechts 4 inputs, 2 stereo en 2 mono. Met je Powerball met 2 stereo inputs moet je gewoon die 2 stereo inputs op de Z-11 aansluiten. Je kan in totaal 6 functies bedienen met die Z-11 en dat is dan voor de Savages.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    ik zag er in de manual wat meer, maar ik heb ze gemaild, dus ik zal het antwoord hier wel even neer zetten. Weten we meteen hoe het zit. Die manual is namelijk TOTAAL niet duidelijk. Dat hele midi gebeuren is al onbegrijpelijk voor mij...
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  10. #10
    Master of Disaster
    Geregistreerd
    14 december 2001
    Locatie
    Langdorp, Belgie
    Berichten
    3.426

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raffel
    ik zag er in de manual wat meer, maar ik heb ze gemaild, dus ik zal het antwoord hier wel even neer zetten. Weten we meteen hoe het zit. Die manual is namelijk TOTAAL niet duidelijk. Dat hele midi gebeuren is al onbegrijpelijk voor mij...
    Dit zijn echt toch maar 4 inputs:



    Vooraan zitten 6 knopjes omdat je in het totaal 6 functies kan bedienen, maar toch slechts 4 inputs.
    "I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

    Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top