Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    3

    Standaard Condensatoren vervangen SF Twin Reverb

    Wie kan mij een advies geven over het vervangen van condensatoren in een SF Twin Reverb (’79), 135 W.
    Ik wil de filter condensatoren (in het “doosje”) vervangen, omdat de originele condensatoren er nog in zitten (Mallory). Het zijn er totaal zeven, twee van 70uF/100, drie van 20uF/500 en twee van 220uF/275. Moet je daarvoor Sprague atoms nemen en waar koop je die? Of heeft iemand ook goede ervaringen met andere merken?
    In het chassis zitten nog 6 electrolytische condensatoren op de kathodes van de buizen: vijf van 25uF/25 en één van 5uf/50. Is het verstandig om deze ook te vervangen, ook door Sprague’s?
    Alvast bedankt.

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Ik gebruik zelf Ruby Gold Caps. Redelijke prijs en doen het prima. Sprague kan natuurlijk ook maar zijn effe duurder.
    Ik zou eerst de HSP caps vervangen. Klinkt de versterker goed, dan de laagspanning caps lekker laten zitten. Je kan ze altijd nog later vervangen. Kijk wat het verschil is.
    Probeer in ieder geval de elco's van dezelfde capaciteit te krijgen. Een hogere werkspanning kan geen kwaad. Alleen maar veiliger.

    Nico

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Ik gebruik zelf Ruby Gold Caps. Redelijke prijs en doen het prima. Sprague kan natuurlijk ook maar zijn effe duurder.
    Ik zou eerst de HSP caps vervangen. Klinkt de versterker goed, dan de laagspanning caps lekker laten zitten. Je kan ze altijd nog later vervangen. Kijk wat het verschil is.
    Probeer in ieder geval de elco's van dezelfde capaciteit te krijgen. Een hogere werkspanning kan geen kwaad. Alleen maar veiliger.

    Nico

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Ncio heeft het al 2 x gepost ( ha ha , grapje ) ; die Ruby Gold/Audio-caps zijn zeer goed als elko's in Fenders . Voordeel v/d "AudioCaps" is dat ze hetzelfde formaat als de originele hebben , aantal collega techs in de states prefereren ze zelfs ( / ook ) boven Spragues qua capaciteit en ESR ( inwendige weerstand ) .
    Ip gaan elko's zo'n 10 tot 15 jaar goed werkend mee , om je versterker weer lekker fris te krijgen is het ook goed de kleine elkootjes te vervangen .

    voorzichtig met de hoge spanningen !

    Chris

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Ik dacht dat hij de eerste keer niet goed doorkwam. Maar goed de boodschap is er in ieder geval.
    Nico

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    daar gaat het om !
    ik had het gisteren ook

    groetjes vanuit 3bergen !

    Chris

  7. #7
    Junior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2004
    Locatie
    eindhoven
    Berichten
    3

    Standaard

    Bedankt Nico en Chris voor de reacties. Ik ga op zoek naar de Ruby's.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 september 2003
    Locatie
    Vleuten
    Berichten
    15.733

    Standaard

    Hoi Rudy

    Graag gedaan !
    Ik dacht dat Nico ze ook verkoopt , ik heb ze in ieder geval/ook op m'n onderdelen/prijslijst staan op m'n site .

    Chris

  9. #9
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris Winsemius
    Hoi Rudy

    Graag gedaan !
    Ik dacht dat Nico ze ook verkoopt , ik heb ze in ieder geval/ook op m'n onderdelen/prijslijst staan op m'n site .

    Chris
    O ja, morgen.

    Al

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Condensatoren vervangen SF Twin Reverb

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudy D
    Wie kan mij een advies geven over het vervangen van condensatoren in een SF Twin Reverb (’79), 135 W.
    Ik wil de filter condensatoren (in het “doosje”) vervangen, omdat de originele condensatoren er nog in zitten (Mallory).
    Die Mallories zijn over het algemeen heel goed. Ik ben er van terug gekomen om standaard filter caps te vervangen. Als je tevreden bent over de sound zou ik het niet doen. Oude caps kunnen de versterker week laten klinken maar er kunnen ook nog prima zijn. In de regel wordt Fender versterker na een filterrecap stugger en dat is niet altijd wat ik wil. De oudjes klinken veel losser.

    Wat ik erg belangrijk vind is dat de cathode bypasscaps fris zijn. Daar zit een hoop winst voor je sound.

    Al

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top