Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: pre-amps enzo

  1. #1

    Standaard pre-amps enzo

    beste mensen,

    ik speel nu via een boss GT6 en een engl savage...
    omdat ik over een tijdje wireless heb (veel optreden enzo) wil ik
    ook graag aan een rack beginnen. tis gewoon praktische redenen.
    een goeie eindtrap heb ik in principe, die komt pas als laatste aan de beurt.

    maar nu is mijn vraag, hoe zit dat met distortions? hoe zit dat precies met het verschil tussen buizen preamps en een fx-bak waar "alles"inzit?
    als ik een vette scheur distortion wil, waar ik wel kan switchen tussen kanalen, (verschillende volumes, en hier en daar een echo enzo)
    hoe zit dat nou precies? waar moet ik beginnen?
    ik heb begrepen dat ik via mn boss midi kan aansturen,
    heeft elke preamp midi?

    greetz

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    311

    Standaard

    dat zijn een hoop vragen in een keer :P

    meestal zijn de preamps waar alles in zit wat minder van kwaliteit en ook zonder buizen.
    je moet beginnen met bedenken watvoor geluid je wilt en dan testen, testen en testen

    en niet elke preamp heeft midi

    om al je vragen te beantwoorden moet je maar ff wachten op de echte rack-wizards
    Schecter C-1 ATX, C-7 Hellraiser - Laney GH50L - Rocktron Replifex - Marshall 1922

  3. #3

    Standaard

    moet je ook weten wát je moet testen. \ :P

    in idd geval, het geluid wat ik zoek; vet, scheur, moet flink duwen, bombastisch, vol, niet iel, en niet te lomp...

    iets in die richting...

    alvast bedankt
    greetz...

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    2e hands tot +- 500 euro

    marshall jmp1
    rocktron pirahna

    Er zullen ongetwijfeld meerderen zijn in die prijsklasse, maar die ken ik niet. Bovenstaande gebruiken allebei 2 ecc83 buizen voor het creeeren van het geluid en zijn volledig midi schakelbaar. Ze hebben ook geen effecten ingebouwd. De marshall is 4 kanalen en de rocktron 3.

    Marc

  5. #5
    Member
    Geregistreerd
    17 november 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    60

    Standaard

    Misschien is niet iedereen het hier mee eens, maar bij mij kwam een Roland GP-100 op.
    Geen buizen, maar wel van superclean tot dikke scheur!
    Midi te sturen en heel, heel veel verschillende geluiden.
    ehh...

  6. #6

    Standaard

    zelf ben ik tot de ontdekking gekomen dat een preampje (clean en scheur) en daarbij een fx-machine heel leuk kan klinken... mischien kan je beter een preamp en een fx apparaat kopen...

    NOci
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 september 2002
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    12.302

    Standaard

    heej topic starter, ik doe hetzelfde

    ik heb GT-6, sinds maandag een Buizen preamp daarbij, en vandaag krijg ik een wireless. en ik ga dus ook een rackje opzetten.

    ik heb een ENGL 620. lijkt een beetje op de 530, maar wat simpeler. ik ken iemand die hem voor 275 wegdoet, en das best een goede prijs.
    mooi preampje. buizen, 2 channels (helaas wel gedeelde EQ)..........


    kijk alleen wel uit met je aanschaffen. ik heb inmiddels het halve forum achter me aan, omdat ik een buizenpreamp EN gt-6 EN een gewone top heb. iedereen haat me nu

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2003
    Locatie
    Velsen noord
    Berichten
    1.558

    Standaard

    dude, niet omdat je ze hebt, maar hoe je omgaat met het posten over de aankopen en aansluiten enzo ... je zult echt niet de enige zijn hier meer veel apparatuur enzo hoor ...

    Maar iig, die engpl preamps zullen ongewijfeld ook errug goed klinken, ik heb zelf alleen nog de 580 gehoord en die was vet !! (maar ook asociaal duur )

    Marc

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
    zelf ben ik tot de ontdekking gekomen dat een preampje (clean en scheur) en daarbij een fx-machine heel leuk kan klinken... mischien kan je beter een preamp en een fx apparaat kopen...

    NOci
    heb je wat voorbeelden van een "preampje"? dan kan ik eens wat gaan testen, en 2de hands zoeken...
    en eventueel fx machine? graag wat voorbeeldjes...
    maar voorlopig kan ik de gt6 daarvoor nog gebruiken toch?
    ben alleen niet zo heel tevreden over de distortions van de gt6... vandaar

    tanx mensen!
    greetz

  10. #10

    Standaard

    Hughes & Kettner Access. Goede 3-kanaals midi buizen pre-amp en schakelcentrale in één.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top