Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 38
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 januari 2002
    Locatie
    Lichtenvoorde, Nederland
    Berichten
    1.809

    Standaard

    Ik denk dat ik dat ook maar weer eens ga doen met alternatieve akkoorden zoals geschifte C#2's en B2's. En meer van die akkoorden die bijna nooit gebruikt worden; gewoon om mezelf meer aan te leren. Wel een saai werkje; was net zo blij dat ik het achter de rug had. Maar goed, gitaarles houd nooit op I guess.

  2. #22
    Moderator
    Geregistreerd
    27 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.586

    Standaard

    Ik speel nu iets meer dan een jaar gitaar (Ik heb verder geen les ofzo) en ik kan nu wel redelijk wat nummers meespelen.
    Je moet gewoon veel oefenen en niet alleen maar hel simpele nummers spelen.
    Tsja... Barree's heb ik niet echt moeite mee gehad eigenlijk, Na ongeveer 7 maanden lukte ze eigenlijk wel. (Misschien scheelt het dat ik al bijna 8 jaar piano / keyboard speel en daar ook les in heb)

  3. #23
    Moderator
    Geregistreerd
    27 januari 2003
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.586

    Standaard

    Ik speel nu iets meer dan een jaar gitaar (Ik heb verder geen les ofzo) en ik kan nu wel redelijk wat nummers meespelen.
    Je moet gewoon veel oefenen en niet alleen maar hel simpele nummers spelen.
    Tsja... Barree's heb ik niet echt moeite mee gehad eigenlijk, Na ongeveer 7 maanden lukte ze eigenlijk wel. (Misschien scheelt het dat ik al bijna 8 jaar piano / keyboard speel en daar ook les in heb)

  4. #24
    Member
    Geregistreerd
    15 augustus 2002
    Locatie
    rosmalen
    Berichten
    70

    Standaard

    ik speel nu net iets langer dan 2 jaar

    ik kan eigenlijk alles wel spelen, behalve te snelle solo's , met sweepen ben ik net begonnen en het lukt me nu wel om 6-snarige sweeps te doen incl een paar hammer-ons er door.. maar ze gaan geregeld fout, en klinken nog niet strak. maar da komt ook nog wel, andere dingen als tappen gaad ook wel

    accoorden zijn makkelijk
    wat ik moeilijk vind zijn veel grepen na elkaar... ik ben bijvoorbeeld nu bezig met Little Wing van SRV das nog best pittig.. die intro dan... .. het stuk waarin hij solo speelt vind ik makkelijker

    nja
    je komt er wel
    gewoon oefenen
    mzzls :razz:

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 mei 2003
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    313

    Standaard

    Ik kon de eerste 2 weken (nooit les gehad) niks spelen. Daarna ben ik begonnen met enter sandman, call of ktulu, one, nothing else matters, master of puppets, enz,enz.

    Ik kon master of puppets de eerste keer echt heel traag spelen en na 3 dagen oefenen speel ik het nu wel op 220 BPM. Het is dus oefenen, oefenen, oefenen... Veel suc6

    Metallica FREAK

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2003
    Locatie
    = veranderd
    Berichten
    3.375

    Standaard

    kspeel nu bijna een jaar gitaar, tjah me naam zegt het al ik speel veel trash metal en khoud van snelle en vette solos (bijv. eerste solo van angel of death) , accorden hak nooit echt moeite mee omdat me broer me die ooit geleerd had toen ik nog wat jonger was (je kent het wel de hele dag nirvana "smells like blabla" spelen ) voor de rest speel ik vooral veel andere metal bands zolang het maar in E of Eb is en snelheid heeft.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juni 2002
    Locatie
    Berkel en Rodenrijs
    Berichten
    8.611

    Standaard

    voor de mensen die Ktulu willen leren spelen:
    http://playmet.adamek.sk/files/rtl/08tcok.zip
    een zipje met daarin de bladzijden uit het originele boek ingescand (let op: op s&m is het (behalve geimproviseerde solodelen) hetzelfde, maar dan een halve noot lager gestemd

  8. #28
    Barret Wallace
    Guest

    Standaard

    hmm hioelang heeft het geduurd hmm het duurt helaas nog steeds.. :-(

    nouja dan nog maar een jaartje hard blijven oefenen

  9. #29
    Junior Member
    Geregistreerd
    4 april 2003
    Locatie
    Rhenen
    Berichten
    17

    Standaard

    Oefenen , oefenen en oefenen is het enige wat ik je mee kan geven.
    Het is echt te leren maar het kost gewoon ff tijd.
    Doorzetten dus!!

  10. #30
    Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Gent, belgië
    Berichten
    62

    Standaard

    idd , oefenen, ik speel nu 10 jaar klassiek waarvan 8 jaar elektrisch en elke dag oefenen ( ook de klassieke dingen ) helpen veel. Je zou eht niet altijd willen zeggen maar die klassieke dingen zoals toonladders en dergelijke helpen zeer veel ( speel maar eens malmsteen ). Solos sla je gewoon over tot je het akkoordenwerk onder de knie hebt en je vlot de powerchords kan schuiven binnen de seconde naar gelijk welke positie.


    toen ik het 2 hand tapping probeerde van carlos vamos heeft het ook wel een uur of drie geduurd tegen dat ik mjin twee handen tegelijk kon bewegen ( moest ik piano kunnen was dat geen probleem geweest ) maar dat is een totaal ander soort tapping dan bv. solo van one ( die peanuts is vgl. met de dingen van 2 hand tapping )
    succes
    to live is to ride

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top