Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2003
    Locatie
    = veranderd
    Berichten
    3.375

    Standaard

    ik speel ook wel is van die klassieke dingen omdat het altijd wel redelijk moeilijk is. ik ben nu bezig met pagianni 5th caprice (ofzo!? ik weet niet precies hoe het heet) het is iniedergeval wel leuk om te spelen.

  2. #32
    Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Gent, belgië
    Berichten
    62

    Standaard

    idd, en goed om grepen te leren en de vingerzetting vlotter te laten gaan...
    het klinkt allemaal lullig om Bach en zo te spelen maar niets helpt u zo vooruit als die 'lullige' stukken.
    to live is to ride

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    het klinkt allemaal lullig om Bach en zo te spelen
    ooooeee! heiligschennis!!! :-D

    Ik durf te beweren dat je eerder Steve Vai of die Dream Theater gitarist naspeelt voordat je een een Fuga van Bach onder de knie hebt en mijn tweede bewering is dat 99,999% van de electrische gitaristen niet in staat is een compositie te schrijven die ook maar in de buurt komt van het gemiddelde niveau van (J.S.) Bach's werken!

    Als Bach lullig klinkt dan wordt het lullig gespeeld, aan de compositie / componist ligt het in ieder geval niet.

    (aldus een Bach fanaat die al 10 jaar struikelt over Bach's Chaconne Dmoll :razz: )

  4. #34
    Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Gent, belgië
    Berichten
    62

    Standaard

    neenee je hebt een verkeerde interpretatie van de zin 'het klinkt lullig om Bach te spelen' , dat wil niet zeggen dat Bach zelf lulig klinkt maar dat het nu eenmaal niet stoer klinkt om te zeggen : Yo ik hou van metal/trash/speed maar ook van Bach ...

    en idd zelfs Bach zijn beginnersstukjes zjin al een harde dobber :-?
    to live is to ride

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    Yo ik hou van metal/trash/speed maar ook van Bach
    ja.. das misschien wel net zoiets als tussen de Hell's Angels zeggen dat je thuis ook een Yamaha YZF R1 hebt staan (eeeh, deze zin gaat alleen op voor de motoringewijden onder ons

    Ksnap het nu.. je wordt niet meer vervolgd door de Bachse Inquisitie :-D

  6. #36
    Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Gent, belgië
    Berichten
    62

    Standaard

    btw ik ben ook een moto-ingewijde : ik rij op een Cagiva river 600 , ne schone naked maar wel vast aan de 25 kw regel.
    maar u got the point
    to live is to ride

  7. #37
    Member
    Geregistreerd
    23 augustus 2002
    Locatie
    Hengelo
    Berichten
    73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door delphiro
    Yo ik hou van metal/trash/speed maar ook van Bach
    ja.. das misschien wel net zoiets als tussen de Hell's Angels zeggen dat je thuis ook een Yamaha YZF R1 hebt staan (eeeh, deze zin gaat alleen op voor de motoringewijden onder ons

    Ksnap het nu.. je wordt niet meer vervolgd door de Bachse Inquisitie :-D
    Zouden ze mijn RSV Mille R ook niet trekken? Heeft wel een V2......

    Ontopic:
    Ik speel nu iets meer dan een jaar en ik leer het voor een oude man (37) volgens mij redelijk vlot. Heb in den beginne 8 lessen gehad, en verder zelf lopen pielen. Barre accoorden (de verschoven E en A versies + varianten als mineur septiem) gingen na een paar weken al goed, ik kon ze alleen niet zo lang volhouden ivm gebrek aan fysieke conditie in de linkerhand. Dat is inmiddels redelijk op peil. Liedjes met accoorden spelen (open en barree) is momenteel probleemloos. Ik probeer er wel steeds meer variaties in te brengen met arpeggio's en zo. Of een accoord in een andere positie pakken. Verder ben ik sinds een paar maanden bezig om (blues)solo's te leren op de pentatonische ladders. Begint al te komen, al is het nog niet altijd erg soepel, en zit ik met opdrukken vaak net naast de toon. We houden stug vol!

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door slayurrr
    ik speel ook wel is van die klassieke dingen omdat het altijd wel redelijk moeilijk is. ik ben nu bezig met pagianni 5th caprice (ofzo!? ik weet niet precies hoe het heet) het is iniedergeval wel leuk om te spelen.
    Ha leuk, ik ben daar ook mee bezig maar vind het nog wel lastig, ben nu heel langzaam alles aan het spelen zo'n 30 min per dag maar is denk dat het nog wel een poosje duurt voor het op topsnelheid lukt.
    Het is in ieder geval een leuke oefening voor de vingers ook op langzame snelheid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top