Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard Ik heb weer een paar vreemde ideetjes klaarliggen

    Okee, ik heb de bodies al gemaakt en binnen nu en een paar weken zal ik ze hebben.

    Te weten: mijn Stingray/Rickenbacker bas "StingRick" die de vorm van een rickenbacker bas krijgt maar het element, de electronica en de constructie van een Musicman Stingray bas.

    De Strat Paul, deze gitaar krijgt de vorm van een Les paul, in cherry sunburst afgewerkte flamed maple top, maar met de schaal lengte van een strat, een fender non trem brug met through body stringing en Seymour Duncan strat elementen, twee vintage staggered bij de hals en midden en een little 59 in de brug.

    de TeleRick. Dit word mijn persoonlijke favoriet, deze jongen krijgt de vorm van een Rickenbacker 400 bas maar met de elementen set up van een telecaster.

    als ik ze klaar heb post ik foto's.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 januari 2003
    Locatie
    Heerlen
    Berichten
    1.032

    Standaard

    beetje vreemd idd :-?

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2002
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    1.782

    Standaard

    Eeeeeeh mijn vraag is waarom? Vind je het leuk om te doen of is het vanuit cosmetisch oogpunt of vindt je de bestaande modellen simpelweg niet veelzijdig genoeg?
    ESPlayer

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soulflyhigh
    Eeeeeeh mijn vraag is waarom? Vind je het leuk om te doen of is het vanuit cosmetisch oogpunt of vindt je de bestaande modellen simpelweg niet veelzijdig genoeg?
    Puur voor de lol natuurlijk maar ook omdat ik die ontwerpen zo mooi vindt bovendien is mijn Telepaul een zeer goed klinkende en bespeelbare gitaar geworden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 juli 2003
    Locatie
    Amstelveen
    Berichten
    1.000

    Standaard

    wouter
    gekke ideeen of niet, je moet het maar doen..., waarvoor hulde

    wij kunnen slechts in ademloze bewondering smachtend wachten op een paar fotografische en sonografische opnamen :wink:
    Wat moet je toch met al die gitaren, je hebt maar 2 handen ?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2002
    Locatie
    Rockanje
    Berichten
    1.070

    Standaard

    hey wouter heb je fotootjes van het eindproduct heb 'm alleen half af gezien...

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 april 2003
    Locatie
    brugge (student in gent)
    Berichten
    2.705

    Standaard

    idd ben ik ook benieuwd naar

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 april 2003
    Locatie
    Almelo
    Berichten
    536

    Standaard

    misschien wel een beetje vreemde ideeën maar wel origineel, ik ben benieuwd

  9. #9

    Standaard Re: Ik heb weer een paar vreemde ideetjes klaarliggen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wouter J
    Okee, ik heb de bodies al gemaakt en binnen nu en een paar weken zal ik ze hebben.

    Te weten: mijn Stingray/Rickenbacker bas "StingRick" die de vorm van een rickenbacker bas krijgt maar het element, de electronica en de constructie van een Musicman Stingray bas.

    De Strat Paul, deze gitaar krijgt de vorm van een Les paul, in cherry sunburst afgewerkte flamed maple top, maar met de schaal lengte van een strat, een fender non trem brug met through body stringing en Seymour Duncan strat elementen, twee vintage staggered bij de hals en midden en een little 59 in de brug.

    de TeleRick. Dit word mijn persoonlijke favoriet, deze jongen krijgt de vorm van een Rickenbacker 400 bas maar met de elementen set up van een telecaster.

    als ik ze klaar heb post ik foto's.
    Geinig :-)

    Wat me trouwens opvalt is dat je veel dingen doet waar ik wel eens aan denk maar niet aan toe kom.. :wink:

    Wat voor houtsoorten gebruik je trouwens? Want de vorm maakt het geluid niet, het hout veel meer. Bijvoorbeeld de TeleRick klinkt waarschijnlijk net als een normale tele wanneer je essen voor de body en esdoorn voor de hals gebruikt. Geen idee wat Rickenbacker voor houtsoorten gebruikt??

    Ben heel benieuwd naar de foto's!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2002
    Locatie
    Schinnen
    Berichten
    2.757

    Standaard

    Rickenbackers worden standaard van esdoorn gemaakt (met uitzondering van de Laguna en de atlantis die van Noten hout worden gemaakt) wat hen ook die kenmerkende scherpe toon geeft.

    De TeleRick zal ik maken uit een sandwhich constructie; elzen (alder) in het midden met essen (swamp Ash) als voor en achter kant. Op zo'n manier combineer ik de felheid van het essen met de diepte van elzen. Ik heb vandaag in de plug op een Rickenbacker 480 gespeeld en dat gaf me een goede indruk over hoe ik het moet gaan aan pakken, de TeleRick krijgt in ieder geval een dikkere body dan een 480 en ik zet de hals er ook wat dieper in.

    Ik ben overigens van plan die 480 te kopen, het is een mooi instrument. De Rick in de Plug is overigens een zwarte.



    Stel je deze jongen voor maar dan met een zwarte slagplaat, een telecaster brug en tele caster elementen en dan krijg je waar ik op uit ben.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top