Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 30

Discussie: Brown sound mod

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard Brown sound mod

    http://www.twistyneck.com/cm.html

    interessant of niet? gevaarlijk denk ik wel hahaaaaaaaa. Wat zijn dat eigelijk voor weerstanden of heeftie daar koellichamen over zitten?
    pokkel'n

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Ik zou het niet proberen. Lijkt me niet geweldig voor de versterker. Overigens die weerstaden zijn gewoon stevige vermogensweerstanden. De buitenkant is gewoon een koelelement dat er voor zorgt dat de warmte goed afgevoerd kan worden. Moeten wel op een koelelement geschroefd worden.
    Ik gebruik er een paar om een dikke weerstand van 4 of 8 ohm op de uitgang van een versterker te zetten om te kunnen testen zonder dat iedereen mee gaat genieten.
    NIco

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard

    dus je zou eigelijk zelf ook gewoon een paar grote 200 watt weerstanden aan je speaker out kunnen hangen als een soort van attenuator?
    pokkel'n

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    25 februari 2002
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    2.257

    Standaard

    Nope.

    Een weerstand gedraagt zich niet als een luidspreker. Ten eerste wijzigt de impedantie afhankelijk van de frequentie. Hoe hoger de frequentie hoe hoger de weerstand hoe lager de stroom door de spoel hoe lager het magnetische veld hoe lager het volume (relatief).

    Als je de karakteristieken van een luidspreker bekijkt, dan zie je dat het gedrag niet eens langs een glijdende curve loopt. Een attenuator tracht het gedrag na te bootsen en tegelijkertijd een deel van het vermogen op te souperen.

    Ted Weber heeft een aardige simulatie van een speaker door een speaker (lijkt er tenminste erg veel op) te gebruiken echter zonder Conus maar wel zodanig gebouwd dat de spoel de weerstand ervaart van een conus. Theoretisch lijkt mij dit een van de beste benaderingen van een luidspreker. Echter het effect van de baffle en kast krijg je uiteraard niet.

    Terugkomend op de weerstanden. Ik gebruik ze om zonder geluid een versterker te belasten en te kunnen testen met een "toonfiets". Dan kun je de versterker toch op standje 10 zetten en niemand klaagt.

    Nico

  5. #5
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard Re: Brown sound mod

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    http://www.twistyneck.com/cm.html

    interessant of niet? gevaarlijk denk ik wel hahaaaaaaaa. Wat zijn dat eigelijk voor weerstanden of heeftie daar koellichamen over zitten?
    Leuke Master Volume
    Wat een gedoe heeft hij er van gemaakt.

    Al

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    21 april 2001
    Locatie
    Emmerich
    Berichten
    1.122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    dus je zou eigelijk zelf ook gewoon een paar grote 200 watt weerstanden aan je speaker out kunnen hangen als een soort van attenuator?
    Zo werken de meeste power soaks

    Al

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 oktober 2002
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    20.789

    Standaard Re: Brown sound mod

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Al
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Negative K3 fan
    http://www.twistyneck.com/cm.html

    interessant of niet? gevaarlijk denk ik wel hahaaaaaaaa. Wat zijn dat eigelijk voor weerstanden of heeftie daar koellichamen over zitten?
    Leuke Master Volume
    Wat een gedoe heeft hij er van gemaakt.

    Al
    Bij eem master volume heb je normaal toch geen aansluitingen op de OPT en heb je geen supergrote weerstanden nodig?
    pokkel'n

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 november 2002
    Locatie
    Westland
    Berichten
    672

    Standaard

    Het is een modificatie in de eindtrap, niet erachter (zoals powersoaks werken).
    Deze modificatie werd gebruikt door EVH, samen met een variac. Eea hierover is terug te lezen op het Marshall forum van Plexi Palace.

    Tip: probeer dit niet zelf als je echt weet waar je mee bezig bent.

    Marc

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    11 mei 2001
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    3.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mathe
    Tip: probeer dit niet zelf als je echt weet waar je mee bezig bent.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 januari 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    8.083

    Standaard


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top